Tradisjonen tro

I går fikk jeg rett og slett ikke oppdatert dere her på bloggen, tiden løp fra meg med siste innspurt på julehandel og dobbelt julebord. Dere kan vite at hvis bloggen ikke er oppdatert så er det bare å sjekke Instagram og Snapchat (marenerdvik begge steder) for da er det garantert godt med oppdateringer der❤️

I går var den koseligste og mest “julete” dagen hittil i år. Tradisjonen tro hadde vi den store faste årlige julefesten hos mine foreldre, med hele storfamilien i går. Voksne og barn, mine, dine, våres, et ekstremt lydnivå, haugevis av klemmer, latter, store smil, fantastisk mat og enormt med kjærlighet. Det løpes, lekes, prates, spises, ropes og hygges. Det er virkelig en helt magisk stemning, og i går tok jeg meg selv i å stoppe litt opp midt i alt dette deilige “kaoset” og kjenne på hvor heldig jeg er som har en stor og god familie. Tenk å ha så mange å være glad i, og som er like glad i deg tilbake.

Mine foreldre hadde disket opp med så mye god mat, og det var alt fra ribbe, karbonader, spekemat, juleskinke, potetsalat, fenalår, hjemmebakte rundstykker, soppstuing, hjemmelaget surkål, ferskt brød, masse ulike oster ++++. I tillegg hadde mamma bakt sikkert 100 boller med gulkrem. Fy søren så godt😍✨

 

Etter familiefesten, dro jeg avgårde på julebord med jentene, til verdens skjønneste Sara❤️ Hun hadde disket opp vel så fint, med et overfylt bord med masse ulike typer oster, druer, jordbær, epler, utallige ulike kjeks og kaker. Twist, sjokolade, og julebakst stod også på menyen. Hun hadde laget gløgg og fikset så utrolig fint for oss jentene.

Jeg fikk teste pepperkake med blåmuggost og syltetøy for første gang. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle like det, men hjelpes for en fest i munnen! Jeg ELSKET det! Har noen av dere prøvd?

Denne tiden på året er så koselig, men samtidig er jeg veldig bevisst på at det er mange som ikke har det på samme måte. Det er viktig å ta med seg. Det betyr ikke at man skal kose seg noe mindre, men det betyr at man skal ta vare på de gode studentene, og være takknemlig. Vise litt ekstra godhet for dem rundt deg, både kjente og ukjente. By på et ekstra smil til de du møter. Små ting, som betyr så mye🙏🏻❤️

 

Smiiil, Maren

 

9 kommentarer
    1. Det er helt sant Maren😊 Eg var på julehandel i går, har ikke så mange å feire med, men skal kose meg allikavel. Men eg kjente hvordan det varmet når folk smilte til meg når de gikk forbi😃❤
      Ha ein rektig fin jul!!❤

      1. Å så fint å høre, det er akkurat det jeg mener. Et lite smil, det skal så lite til også betyr det så mye❤️ Takk for at du delte det! En ekstra stor, god og varm juleklem til deg❤️

    2. Jeg blir i så godt humør når jeg leser bloggen din, du stråler! hvor er glitterbuksa du hadde på deg i går fra?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg