Svar på spørsmålsrunde

Jeg åpnet opp for en ny spørsmålsrunde på Instagram for et par dager siden, og for å variere det litt så tenkte jeg ta svarene på bloggen denne gangen. Som alltid er det veldig stor variasjon i hva dere lurer på, og det er akkurat det som gjør det så gøy. Det var enormt med spørsmål denne gangen, jeg har lyst å svare på absolutt alle, så kanskje det må deles opp i to runder. Takk for at dere er så engasjerte, det er skikkelig gøy🧡

La oss ta en titt på spørsmålene:

Er det lenge til neste treningsevent med deg i Kristiansand?

Jeg håper det blir veldig snart! Målet er å ha et nå på våren, så det jobbes i kulissene, og jeg holder dere oppdatert! Når tror dere det kunne passe best med et nytt event? Del gjerne med meg i kommentarfeltet💪🏼💦

Hvordan passet de nye kjolene dine fra Nelly? Så du bestille, men vi har ikke fått se dem?

Så koselig du etterlyser dem. De ligger her på bordet og lyser av vår og sommer. Været ute frister ikke akkurat til vår/sommerkjoler men jeg skal få tatt noen bilder av dem så fort som mulig! Spesielt den ene er helt nydelig✨

Hvordan gikk klessalget?

Det gikk så bra! Skikkelig koselig å møte så mange, og det ble solgt masse klær. En super dag😍

Topp 3 favoritt tights?

Hmm, det må nok være Lululemon Align, Reebok Lux high og Nike Legend.

Hva gjør du for å snu en dårlig dag?

Dette spørsmålet får jeg hver enste spørsmålsrunde, og jeg står fremdeles ved det samme svaret jeg gav forrige runde. Jeg deler det med dere igjen jeg:

Har jeg en dårlig dag prøver jeg å være snill mot meg selv, senke kravene litt til egen prestasjon den dagen, og gjøre ting jeg vet jeg trives med. Jeg bruker de fine menneskene jeg har rundt meg, og prater om hva som plager meg. Jeg har verdens beste familie, og et spesielt nært og godt forhold til mammaen min. Hun er gull å ha på kjipe dager ( og selvfølgelig ellers også) Jeg har også ordentlig gode venninner, som alltid er klar for en jentekveld, en gåtur eller bare en god prat på telefonen. Så ja, jeg prøver å snakke om det som plager meg, senke kravene litt, men samtidig sørge for at jeg kommer meg opp og ut. Gå en tur, ta en rolig treningsøkt, treffe en venninne på en cafe.

Jobb litt med eget hode, og grav litt i eget liv etter ting som du vet er bra, ting du setter pris på og som du er takknemlig for. Det skal som regel ikke mye graving til før det popper opp flere ting som løfter humøret ditt et par hakk. Skriv dem gjerne ned, enten på en lapp eller bare på notater på mobilen din. Ha ”dette gjør meg glad” eller ”dette er jeg takknemlig for” lista di klar, så du kan ta den frem når det trengs.

Jeg har troa på at næringsrik mat og bevegelse gjør mye på en kjip dag, men jeg er også veldig åpen for at noen dager trenger man dyne i sofaen, film, en god venn og uendelige menger sjokolade. Hehe. Test litt hva som funker for deg, det kommer jo så ann på situasjonen du står i. Noen ganger trenger vi litt tough love, et spart bak og bare komme oss opp og ut. Andre ganger trengs omsorg, gode klemmer, venner og sofakos. Begge deler er helt greit, og jeg tror det er akkurat det det handler om.

Vær litt sjef i eget liv, og kjenn etter på hva du trenger. Spør deg selv hva er årsaken til at jeg har det så kjipt i dag, og hva trenger jeg i dag for at dagen min skal bli bedre. Som oftest sitter vi på svarene selv. Det er ikke alltid du klarer å ta deg selv i nakken, men jeg tror du likevel VET når det er det som må til. Det er ikke sjeldent jeg har fått en melding av en venninne med klar beskjed om at i dag trenger hun at jeg tar henne med ut av huset, at i dag må jeg få henne med på trening eller bare ”kan du lufte meg litt i dag”. Da vet hun at det er det hun trenger, hun bare orker ikke gjøre det selv.

Så våg å bruk menneskene rundt deg, våg å kjenn etter hva du trenger, snakk om det, ta grep og gi deg selv det du trenger for at dagen din skal bli bedre. Jeg tror man kommer veldig langt med kaffe, frokost, en god dusj, venner eller kolleger, litt bevegelse / fysisk aktivitet, dagslys, takknemlighetslister og gode mennesker rundt seg.

Hva har du i fart på den siste intervaller du delte?

Den intervallen det snakkes om er en lang-intervall med pyramiden 2-2-3-3-4-4-3-3-2-2. Jeg løper mellom 11 og 13 km/t på denne.

Hvilken hastighet har du hvis du feks skal løpe 5 km?

Jeg må teste dette igjen, hehe. Det blir mye intervaller om dagen, og lite langkjøring. Jeg vil tro ca 10,5-11 km/t i snitt.

Hva bestemor treningsuken din? Program, GX, lyst?

Jeg tar det helt på lyst og dagsform😊 Jeg er på mye gruppetimer og koser meg veldig med det.

Hva skjer med appen dere skulle lage?

Dette har jeg skrevet en del om, men mange spurte på denne spørsmålsrunden så da tar jeg det gjerne igjen. Vi gikk hardt ut, og hadde et mål om at dette skulle bli skikkelig bra. Ideen var supergod, og det var flinke folk med på laget. Det er nå en gang sånn at livet skjer, og tiden strekker ikke alltid til for alle, spesielt ikke med full familie og masse forpliktelser.

Det er også slik at ting kan bli mer omfattende enn man hadde tenkt, og veien mot å skape noe selv kan være ganske humpete. Man må velge sine prosjekter med omhu, og jeg for min del ønsker å jobbe mer “hands on” og være fysisk tilstede med de menneskene jeg hjelper relatert til fysisk aktivitet og ernæring. Det ble rett og slett ikke helt slik vi hadde håpt og tenkt, men jeg sitter igjen med masse kunnskap og erfaringer. Kanskje det skjer en gang i fremtiden, men timingen, energien og tiden må være rett 🙏🏻😊

Hvor kjøper du klærne dine? Elsker stilen din❤️

Så koselig sagt, tusen takk😊 Jeg kjøper mest på Retro, en fantastisk butikk her i Kristiansand. De har også nettside! Ellers er det mest Nelly, Zara, h&m, Bikbok.

 

Føler du noen gang på kroppspress?

Ja jeg gjør det i noen sammenhenger, spesielt de gangene kroppen min blir kommentert i ulike settinger. Da kan jeg bli skikkelig selvkritisk, og føle på et tullete press om å passe inn i en slags fitness-standard for treningsbloggere. Ugreit, lite produktivt og rett og slett destruktivt. Jeg kjenner periodevis litt på et press om at jeg “burde” se ut på en viss måte for å passe mer inn. Samtidig så elsker jeg jo livet mitt, med sjokolade og masse sosial hygge. Jeg kunne aldri tatt bort alle de fine stundene med min nære som ofte inneholder masse god mat, snacks og kos. Jeg vil heller være en vanlig/normal/trent person som kan spise sjokolade på en mandag og droppe trening til fordel for en gøy kveld med venner, enn en muskelbunt uten fett på kroppen, som mange i treningsverden kanskje beundrer. I min verden,  og det miljøet jeg henger i er ikke det målet i livet, og det vet jeg at aldri kommer til å endre seg. Så ja, jeg kjenner litt på presset,men ikke så mye at jeg noensinne kommer til å ta grep for å matche et “perfekt” super-trenti ideal.

Det ble kanskje litt rotete svart, men jeg håper dere sitter igjen med å forstå at jeg føler litt på presset, men det går overhode ikke utover livsgleden eller livskvaliteten min❤️

Det så veldig kult ut med den shooten du hadde for Abilica, hvordan var det å organisere en slik jobb selv?

Å så gøy at du synes det så kult ut, det var en skikkelig skikkelig kul jobb 😍 Det var både skremmende, gøy , lærerikt og spennende å være på organisator-siden av et slikt prosjekt. Nå sitter jeg med redigeringen og nærmer meg ferdig resultat. Det har vært MYE jobb i forkant, med planlegging av alle modeller, lokasjon, klær, mat, looken på alt, hvordan få frem de aktuelle produktene på rett måte slik kunden ønsker osv. Selve dagen var og hektisk i eget hode, livredd for å ikke få med alt, slik jeg hadde planlagt det. men dagen gikk supert, alle som bidro var proffe og kanon flinke. Resultatet er nå i sluttfasen som sagt, og det ser ut til å bli veldig bra🙏🏻

Tips til løpeøkter mot halvmaraton?

Jeg delte nettopp en på Instagram som jeg synes er god. Den ble også nevnt i et annet spørsmål her. Det er en 2-2-3-3-4-4-3-3-2-2 pyramide med 1 minutt pause mellom hvert drag, og en god oppvarming og nedtrapping. I tillegg er 4×4 gull, noen spenstige korte-intervaller også må man jo ut på langturene da. Det er rett og slett sånn at man må øve på det man skal bli god på, og hvis du skal løpe så langt som 2,1 mil, ja da må du ut å øve på at kroppen er i aktivitet i så lang tid du tenker på bruke. Avlast gjerne med noen økter på ellipse eller sykkel innimellom, for å skåne knær. Husk også på å legg inn noe løpsrelatert styrketrening, og bevegelighetstrening 😊😊

Har du kjæreste, og kan vi få se bilde av han?

Nei her er det ingen kjæreste å vise frem bilde av akkurat nå, men hvis det blir en kjæreste på sikt, så skal dere absolutt få lov å se bilde av han. hehe❤️

Hvilken smågodt bit er din favoritt?

Ååå det er mange gode, men favorittene er sur diamant, og den brune/gule diamanten. Den finnes i en rosa og grønn diamant også, den er søren ikke feil den heller. Ellers tror jeg faktisk ikke det finnes en eneste smågodt jeg ikke liker, noen er kjipere enn andre, men det er ikke ene eneste ting jeg ikke kan ha. hehe🙈

Skal du på Funkygine Challenge i år?

Ja det tror jeg faktisk jeg skal. Super gøy😍💪🏼✨

Hva er de beste lunsj-stedene i Kristiansand? Jeg skal dit neste uke

Ååå da MÅ du på Panda Panda, det er min stamsted og all time favorite🐼❤️ Jeg liker seriøst alt på menyen der, men favoritten er nok healthy smoothie bowl, mango smoothie bowl, Asian vegan salaten, sweet Blue eller Farmed salaten. Kaffen der er også helt vilt god, også er den så fin.

Kunne du tenkt deg å starte en podcast?

Ja absolutt, men jeg tror man skal velg prosjektene sine, og ikke gape over for mye på én gang. Akkurat nå ønsker jeg å utvikle meg i retning av vlogg og YouTube.

Savne du å jobbe som sykepleier? Kunne du tenke deg det igjen i fremtiden?

Ja jeg savner det veldig i perioder, samtidig som jeg elsker den friheten jeg har nå, og den muligheten jeg har skapt til å leve av hobbyen min. Jeg ser så absolutt for meg å jobbe som sykepleier igjen en gang i fremtiden ja🙏🏻

Har så lyst å trene med deg, men du har alltid så utrolig lange ventelister på timene dine. Kan du ha flere timer i uken på spicheren?

Åå, men kjære deg, så koselig❤️ Husk at det er mange som melder seg av i siste liten, så stå på den ventelisten, veldig ofte får man plass selv om man er litt nede på listen. Jeg kunne absolutt hatt flere timer, og kanskje blir det enda flere etter sommeren. Men akkurat nå har jeg dobbeltime tirsdag, enkelttimer onsdag og torsdag + nybegynner kurs hver mandag og torsdag, så det er virkelig nok akkurat nå🙏🏻 men så koselig at du vil trene med meg, jeg gleder meg til å se deg på timene mine (for du får nemlig plass – ikke gi deg! og hvis det aldri går, så si i fra, for da må vi løse det, så vi får trent sammen)

Hva er din favoritt nettbutikk?

Det må nok bli Nelly, det er der jeg bestiller absolutt mest.

Bruker du pulsklokke, hvilken, og er du fornøyd?

Ja, jeg bruker Polar sin Vantage V og kunne ikke vært mer fornøyd med den. Den er enkel å forstå, har super lang batteritid, og gir meg all informasjon jeg trenger.

Kan du og Andrea (og Morten) gjøre mer sammen, for en fantastisk trio dere var på YouTube is-filmen.

Åååå så gøy du sier det!! Jeg koser meg så sammen med de to, og vi vil så absolutt gjøre mer sammen. De er begge to helt nydelige personer, og vi funker så bra sammen. Både jobbrelatert og som venner privat. Hvis dere vil se is-filmen vi lagde sammen, så ligger den HER. 

Er du oppvokst i Kristiansand?

Født og oppvokst på Grim i Kristiansand

Når skal du fortelle om din kjærlighet til Joachim?

Jeg lo høyt av dette spørsmålet. Joachim er en kollega på treningssenteret, vi har gjort en jule-challenge sammen, vi er på hverandres timer innimellom, og nå hadde jeg han med på en sporty fotoshoot hvor jeg trengte en mannlig modell. Jeg hadde også med Joachim sin nydelige kjæreste Eline som modell på den samme shooten. Joachim er en topp kollega, men vi henger ikke sammen privat😊

Hvor mye penger bruker du på mat?

Det tør jeg faktisk ikk regne på🙈 det er garantert helt vilt mye, det er uten tvil min største utgift i hverdagen. Jeg elsker å ha et fullt kjøleskap, og alltid kunne lage i stand noe hvis jeg får besøk. Jeg elsker sunn mat, som ofte er litt dyrere og ja, jeg bruker rett og slett mye penger på mat. Det er en prioritering i hverdagen da, og et bevisst valg. Jeg bruker ikke spesielt mye penger på dyre vesker eller mye nye klær osv, men mat, der ryker det en god del altså 🙈

Hvis du kunne spist kun én type is resten av livet, hvilken is hadde det blitt?

Ai ai ai , kun én is. Hmmm, er det teit å si vanlig vanilje fløteis fra Hennig Olsen, for da kunne jeg toppet den med så mye forskjellig? Nei jeg skal ikke være så kjip! Jeg tror det måtte blitt den nye fra samarbeidet til Hennig-Olsen is og Freia, den melkesjokolade isen. WOW, så digg den var😍

Hva spiser du til frokost?

Det første jeg gjør når jeg står opp er å drikke en stor kopp med dobbel espresso og steamet havremelk. Så etter en time eller to, er jeg klar for frokost. Da er det enten frukt, bær og meieriprodukter, toppet med nøtter og musli, havregrøt, bananpannekaker eller grove brødskiver med ost og skinke.

Hvordan er livet om dagen?

Livet er veldig fint😊😊 Jeg har funnet en jobb ved siden av blogg og sosiale medier som jeg virkelig elsker, og jeg storkoser meg med å gå lov å trene så mange mennesker hver eneste uke. Det er så fine kolleger, og jeg får frihet til å holde kurs, kjøre eventer og utvikle meg videre. I tillegg er fint fint på privaten, venner og familie. Leo er frisk igjen, og operasjonen han hadde var vellykket. Nei, livet er rett og slett skikkelig fint altså❤️🙏🏻

Trener du styrke også, eller er det mest løping?

Jeg trener absolutt mye styrke også, men lite sånn typisk 10 rep x 3 sett i apparater. Jeg gjør en god del crossfit-relatert styrke, feks styrkeøvelser i en EMOM er jeg veldig glad i. Gjerne øvelser som markløft, knebøy, frontbøy, pullups, lunges, trusters, pushpress ++++. også er det løpingen da. En finfin miks føler jeg💦💪🏼😊

 

Det var de jeg rakk i første omgang. Det er ca 15 spørsmål igjen, men de sparer jeg til neste uke. Så gøy at dere har så mye dere lurer på❤️ Nå skal jeg krype opp i sofakroken her, og nyte siste lille rest av tirsdagskveld. Vi snakkes i morgen fininger😊

 

Smiiil, Maren

 

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg