Svar på alt dere lurer på #2

Heiiii fra Gardermoen 🧡 i skrivende stund sitter vi på Gardermoen. Vi har noen timer å slå ihjel her før turen går videre til Doha, og deretter videre til Colombo. Jeg tenkte å slå ihjel tiden med den den faste søndagsspalten, nemlig spørsmål fra dere.

 

Vakre du, kan jeg spørre hvilket filter du bruker på bildene dine på Instagram i det siste?

Ja er ikke det kult? Det er et av Snapchat sine filteret, endless summer heter det. Det ligger på telefonen din fra før av❤️

 

Vet du om noen trapper i Kristiansand som er bra å løpe i?

Ja mange! Du har en super fin ved Kilden, like ved siden av parkeringshuset der. Også en lang, helt rå trapp i Vågsbygd, mener det heter Rossevann der. Ellers er det flere fine i Baneheia.

Ønsker du deg barn i fremtiden?

Ja så absolutt❤️ Jeg ønsker meg to barn, og håper den drømmen går i oppfyllelse en dag.

 

Hvordan oppbevarer du ukebladene dine, hvis du tar vare på dem?

Nei altså, det ligger noen magasiner i stabler under Tven. og i et skap. hehe. Vet ikke om det var det svaret du var ute etter? men gjør i grunn ikke noe spesielt for å oppbevare dem?

 

Hvorfor er du så deilig?

Haha, verdens beste Sølve❤️ Love you

 

Er det ikke litt lite med 2 speltlomper til middag?

For meg hadde det vært for lite som en fullverdig middag. men vi har alle ulike behov. Jeg ville nok hatt 2-3 lomper, og en stor god salat ved siden. Lomnpene må også ha godt med fyll, gjerne en god proteinkilde, og selvfølgelig godt med ost. Mmmm

 

Hvorfor ble det slutt med deg og kjæresten?

Det er et veldig privat spørsmål, som ikke angår noen andre enn oss to. Det jeg kan si er at det var et helt udramatisk brudd, og vi er venner.

 

Hadde du vært villig til å ta en kaffe med en leser i Oslo?

Så utrolig koselig! Ja så absolutt❤️

 

Har du noen erfaringer med å slite psykisk ?

Jeg personlig har ingen erfaring med det selv nei. Jeg er utdannet sykepleier, og har hatt en del om det i utdannelsen. Jeg har også jobbet med rus og psykiatri. Jeg synes det er så fantastisk bra at det har blitt mer “stuerent” å snakke om psykisk helse, og at det har blitt såpass ufarlig gjort. Ja til mer åpenhet!!

 

Tror du trening kan påvirke psykisk helse og psykiske utfordringer?

Ja så absolutt!! Det har jeg mye erfaring med fra flere av mine PT-kunder oppigjennom årene. Jeg tror så absolutt at det kan ha en svært eroitiv innvirkning på psykisk helse. Jeg synes man burde få gratis trening (personlig trener/gruppetimer) på resept fra legen.

 

Hvor lenge har du trent regelmessig? Du er en stor motivasjon❤️

Tusen takk❤️ Hmm, jeg har turnet i alle år, frem til jeg var 13, også et par år opphold, før jeg begynte igjen som 16-17 åring, og trent regelmessig siden. Så det begynner virkelig å bli noen år.

 

Treningsmål for 2019?

Det største målet er uten tvil å gjennomføre Triatlon i august. Fy søren så ut av komfortsonen!!!!

 

Hva skal du på Sri Lanka?

Jeg reiser på tur med en god venninne, og vi skal bare kose oss. Surfe, bade, sole oss, oppleve en ny og annerledes kultur, og ikke minst en mektig natur. Vi reiser med Lapoint, og gleder oss veldig. (Samarbeid med Lapoint)

 

Kunne du lagt ut noen forslag på Bootcamp øktene dine?

Jeg deler dem nesten hver uke på Snapchat og Instastory. men jeg kan gjerne begynne å dele litt av dem på bloggen også, hvis det er ønskelig? 😊

 

Har du prøvd å blande havregrøt og grøtris sammen? Anbefales!!

Nei? Ååå, det høres superdigg ut! Takk for et spennende tips❤️

 

Hvem er den heldige som får passe Leo mens du er på reise?

Det er Leo sin andre eier, og familie. Han er i de beste hender – ellers hadde jeg aldri reist fra min lille skatt.

 

Hvilket klesmerke er favorittmerke ditt?

Ååå det er vanskelig. Vanlige klær eller trening? Noen favoritter på vanlige klær er: Ganni, Fillipa K, Holzweiler, H&M, og Zara for å nevne noen. På treningsklær: P.E Nation, Reebok, Nike, Kari Traa, Lululemon, Adidas, Run & Relax.

 

Hvilke øvelser anbefaler du for å bli god i chips?

Da ville jeg øvd spesifikt på den bevegelsen, også brukt hjelpemidler for å gjøre den enklere. For eksempel ved hjelp av strikk, eller en treningspartner. Nedtrekk ned nøytralt grep er også en super øvelse. Eller liggende roing under en stang, vil også aktivere de samme musklene, som vi chins.

 

Favoritt rumpeøvelse?

Dype knebøy, hipthrust og utfall!

 

Hvor kan man ta løpsanalyse? Og hva gjelder det pust, steg, teknikk?

Det gjelder teknikk ja. Det handler om å se på steget ditt, filme det, analysere det, og komme med justeringer. Teste på nytt, filme, analysere og justere igjen. For å bedre teknikk og løpsøkonmi! For meg var det enormt lærerikt. Det var en kompis som gjorde det på meg, men jeg vet at de gjør det på blant annet Løpelabbet 😊

 

Favoritt intervaller og løpeøkter?

Jeg liker godt 30/30, og 4×4 intervaller. På løpeøkter så liker jeg best langkjøring i skog og terreng.

Hvilke steder skal du på Sri Lanka, jeg dit selv om en uke☀️?

Vi har ikke helt satt planen enda, men vi ønsker å besøke Ella, Mirrisa og Galle. Også har vi en togtur vi skal på, et fjell vi skal bestige, og ellers bare henge masse rundt Lapoint campen og lære oss å surfe. Hvor skal du? 😊

 

Hva fikk deg til å ville prøve triatlon?

En utfordring fra en god kompis + at jeg trengte et nytt fokus for å booste motivasjonen litt.

 

Det var alt jeg rakk folkens. Tusen tusen takk for mange gode spørsmål. Nå må jeg løpe til gate for å rekke flyet til Doha. Reisen er offisielt i gang🌴🌊☀️

 

Smiiiil, Maren 

 

 

4 kommentarer
    1. Gjerne dele noen Bootcamp økter innimellom (for er så lett å glemme dem)🙈 Ble bare nysgjerrig på hvem er Leo sin andre familie?

      Elsker den nye spalten din, Maren😊🌟 Og ikke minst den gleden og energien du sprer i sosiale medier! Du betyr mye for mange💛Ønsker dere en super reise til Sri Lanka, kos dere masse!☀️☀️

      Klem

    2. Kjekt med spørsmål søndag. Takk for svar. 😁
      Håper dere får ein fantastisk fin tur, kos dere masse. 🌞

    3. Kan anbefale en tur til Yala national park, utrolig bra safari- vi så leopard der (for første gang, har vært noen andre steder også og ikke sett det). Masse dyr og fugler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg