Sunne og proteinrike eple-lapper

Dette blir uten tvil en av mine favoritt oppskrifter denne høsten. Disse lappene er så gode i seng selv, men med litt syrlige epler i ble de helt magiske🍎

Du trenger:

  • 1 stor godt moden banan
  • 2 egg
  • 5 ss havregryn
  • 5 ss speltmel 
  • 2 ss sukringold
  • 1 ts kanel
  • 1 ts kardemomme 
  • 1 ss vaniljekesam
  • Spe på med litt melk

Slik gjør du: 

Kjør først egg og banan med stavmikser til en jevn og fin røre. Så blander du inn alt det tørre og kjører mikseren litt til. Du kan også mose bananen med en gaffel, og blande resten av ingrediensene med ei sleiv, eneste forskjellen er at du da ikke får rørt ut alle klumpene, men det gjør ingen ting. Lag små lapper i stekepannen, og putt så på epleskivene mens røren enda er helt myk. Stek på middels-høy varme, avkjøl og server med det du ønsker av topping.

Bananen er med i oppskriften som søtning, du kan selvfølgelig droppe den. Jeg synes det gir nydelig smak, men det er ikke et must. Du kan også ha en scoop vanilje proteinpulver i hvis du ønsker. Jeg har fibersirup på disse, og det var så godt sammen med eplene. Nam nam nam!!

Jeg skal uten tvil lage meg disse igjen i dag. De er så gode, og så enkle å lage! Nå skal denne pjuskete saken av en person, krype tilbake i senga. Håper dere er friske og fine❤️

 

Smiiil, Maren

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg