Spørsmål og svar om Oslo Skin Lab

Reklame | Oslo skin Lab

Jeg la ut en spørsmålsrunde på Instagram hvor jeg åpnet opp for at dere kunne spør om alt dere lurte på om Oslo skin Lab. Det kom en del spørsmål, men de aller fleste gikk på det samme. Nå skal jeg sette meg ned her, og svare etter beste evne. Jeg har også sendt avgårde noen av spørsmålene til Oslo skin Lab og fått dem til å svare skikkelig til dere.  Jeg håper dere synes dette er nyttig🌸

Hvor lenge har du brukt det? 

Jeg har brukt kollagenpulver i flere år. Jeg startet med det i slutten av 2016, og har brukt det fast siden😊

Kan du blande i hva som helst? og vil det gi noe smak?

Ja det kan blandes i mat og drikke, og det er absolutt helt smakløst. Så du kan fint blande det i vann også, uten av det smaker noe.

Hvilken effekt føler du det har på huden din? 

Jeg føler huden min er friskere, freshere og jevnere. Jeg føler huden ser sunnere og fastere ut på en måte. Hadde jeg ikke sett og følt effekten, så hadde jeg jo ikke giddet å ta det hver eneste dag😊

Kjøpt og betalt tenker jeg! Bruker du det virkelig og har det effekt?

Ja jeg bruker det, hver eneste dag! Jeg har kjøpt det selv, i perioder jeg ikke har samarbeidet med Oslo Skin Lab. Kollagenposene står fremme på kjøkkenbenken min, og jeg tar en i kaffen min hver dag🌸

 

Så har jeg latt Oslo Skin Lab få lov å svare på noen av spørsmålene deres:

Er det sånn at dette er bevist at det virker? Da tenker jeg bevist gjennom forskning?

JA! Verisol® kollagen som brukes i The Solution™ fra Oslo Skin Lab® har påvist dokumentert effekt på reduksjon av rynker, cellulitter og økt elastisitet gjennom tre ulike studier. Resultatene var signifikante, synlige og oppsiktsvekkende. Merk at studiene er placebokontrollert, randomisert og dobbelt-blindet. Dvs. at utvalget til gruppen som fikk kollagen og de som fikk placebo (pulver uten virkestoffer) var helt tilfeldig, og hverken deltakerne eller de som utførte studiet fikk vite hvem som fikk hva. Dette er metoden som brukes i forskning for legemidler. Studiene er også fagfellevurdert, dvs. andre, uavhengige forskere har gjennomgått og verifisert resultatene av studiene. Alle studiene har deretter blitt publisert i anerkjente medisinske databaser. Slike studier er sjelden når det gjelder beautyprodukter. Her kan du lese mer om studiene: https://www.osloskinlab.no/solide-studier/

Noen mener at dette er tull og tøy og at dere t.o.m. lurer forbrukerne?

Vi gjør absolutt ikke det og vi er ikke enig i uttalelsen. Studiene som ligger bak The Solution er dobbeltblindet, randomiserte og placebo-kontrollerte samt gjennomgått av uavhengige fageksperter før publisering, det vil si at de holder gullstandarden for vitenskapelig forskning. Dette er den samme standard som ligger bak utvikling og markedsføring av f.eks. legemidler.

Når flere medier velger å lage en sak om at The Solution umulig kan ha effekt på huden, så må det jo være noe i det?

Dersom du ser nærmere etter, så vil du finne at samtlige medier velger samme vinkling og kilder de gangene vi har vært gjenstand for negativ mediedekning. Disse hevder at det er biologisk umulig at inntak kan ha effekt på huden, uten å kunne vise til studier som faktisk bekrefter deres påstand. Vi kan derimot vise til effekt gjennom studier som tilfredsstiller de objektive kravene til god kvalitet, dvs at de er dobbelt-blindet, randomisert og placebo-kontrollert samt publisert i et fagfellevurdert (peer-reviewed) tidsskrift. Det vil si gjennomgått av uavhengige fageksperter på temaet før publisering.

Ettersom vi er det desidert største merket innenfor denne produktkategorien i Norden, kombinert med at vi samarbeider med en del influensere i vår markedsføring, fremstår det nok fristende for mediene å plukke ut nettopp oss til å være hovedemne i en sak med en slik vinkling. Det er dessverre baksiden av medaljen som ofte følger av suksess – både for privatpersoner og kommersielle aktører.

 

Håper dere synes dette var nyttig🌸 Du kan lese mer om Oslo Skin Lab på deres nettsider. Skulle du ha lyst å teste, så får du også hele 60% rabatt ved å klikke deg inn HER. 

 

Ha en nydelig onsdagskveld venner. Her skal det klippes video til dere, og spises pannekaker til kveldsmat💗

 

 

Smiiil, Maren 

 

 

4 kommentarer
    1. Til tross for at Oslo Skin lab sier at studiene deres er gode, er jeg nok fortsatt skeptisk 😉 Jeg skulle gjerne likt å vite om de mener at kollagenet fra pulveret kan overføres direkte til huden, ref: https://www.kk.no/helse/biologisk-sett-er-det-faktisk-helt-umulig-at-det-virker/72224797

      “Kollagenet man får i seg gjennom disse kosttilskuddene blir, ifølge professor Bjørn Skålhegg, brutt ned til de minste byggesteinene, og det er ikke kollagen man får igjen i kroppen – men det vi kaller aminosyrer.

      – Dermed er det biologisk helt umulig å spise kollagen og tro at kollagenet finner sin vei frem til leddene dine eller til rynkene dine, sier han”

    2. Kollagenet vi bruker i The Solution er hydrolysert, det vil si allerede brutt ned til peptider, en kjede aminosyrer. Det er det nødt til å være for at kroppen skal nyttigjøre seg av inntaket. Disse peptidene (utviklet av Verisol®) har i doble blindstudier vist å ha god effekt på hudens elastisitet, linjer og rynker. Studier viser at peptider som inneholder aminosyren hydroksyprolin (Hyp) beskyttes mot fullstendig nedbrytning i fordøyelsessystemet. Kollagen finnes også i proteinrik mat, men for at huden skal kunne nyttiggjøre seg av inntaket må kollagenet være brutt ned i eksakte peptidlengder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg