Onsdags-oppskrift: Glutenfrie pannekaker

Endelig onsdag, og det betyr en ny oppskrift til dere. I dag gjør jeg det super enkelt, og kjører på med en deilig pannekake-oppskrift.

Denne er glutenfri, men du kan selvfølgelig bruke hvilket som helst mel du selv ønsker. Pannekaker er sunn kosemat i mine øyne, og jeg spiser det flere ganger i uken. Jeg spiser det helst som frokost, lunsj eller kveldsmat. Pannekaker kan fint fungere som middag også. Som liten husker jeg vi hadde pannekaker og tomatsuppe til middag, og det var noe av det aller beste jeg kunne få servert❤️

 

Du trenger: 

3 egg

3 dl glutenfritt mel ( Toro sin glutenfrie melblanding er helt super) 

1/2 ts salt

3,5-4 dl melk

Smør til steking 

Slik gjør du:

Pisk egg, og bland sammen det tørre og tilsett i eggeblandingen. Pisk sammen. Tilsett melken, og pisk til en glatt røre. Tilsett væsken litt og litt, det er dette som avgjør hvor tykke pannekakene blir. Jeg ønsket tynne pannekaker, og har derfor brukt 4dl melk. La røren stå å svelle i ca. 20 minutter, før du steker pannekakene i varm stekepanne.

Topp med hva enn du ønsker av tilbehør. Jeg brukte friske bær, banan og en Barebells Nougat proteinbar. Mmmmm❤️

Håper du får en nydelig onsdag, og fyller dagen med noe hyggelig! I dag tester brannalarmene her hjemme, og derfor må jeg få med meg Leo ut til det er over. Jeg vil ikke skremme han, så da er det like greit å ikke være hjemme. Leo er mye bedre i formen nå, og jeg tenker at det skal bli godt for han med en god tur i skogen. Milo og Kristina blir med på tur, og det er så gøy å se hvor gode venner de to hundene er.

Jeg skal også en tur på trening, lang-intervaller på sykkel står på planen. Senere venter et møte, og en hyggelig middag.

Hva står på din plan denne onsdagen? 

 

Smiiil, Maren 

 

 

1 kommentar
    1. Så gøy med dette triatlon prosjektet ditt!!

      Jeg har turnusfri denne onsdagen, og i dag har jeg fått unna en del små ting jeg skulle fikse. Alt ifra å fullføre 2018 fotoalbum, kjøpe inn klær til utdrikingslag og vaske ovnen. Men det er sol og varme, og god stemning. I kveld blir det gruppetrening på sats, men nå blir det lunsj og Netflix!!!

      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg