Ny variant av 4 minutters-intervaller

Hei og god mandag🧡 Forrige runde med intervaller på mølle slo godt ann, så da kjører jeg på med en til. Jeg har jo såvidt nevnt for dere at jeg kommer med en stor ny løpe-challenge rett på nyåret så jeg må spare litt av intervall-øktene mine til da. Denne økten jeg skal dele nå var så gøy at den klarte jeg ikke vente med, så den må dere bare få nå. Det er en litt annerledes variant av 4 minutters intervaller.

Økten ser slik ut:

Varme godt opp i 10-15 minutter. Tips: kjør gjerne 2-3 drag med  30 sekunder spurt som avslutning på oppvarming, og 15 sek pause mellom, bare for å få litt fart på bena.

  • 45 sek spurt / 15 sek pause (hopp av mølla/stå på sidene) x 8
  • 2 minutter pause
  • 4 minutter raskt løp
  • 2 minutter aktiv pause
  • 45 sek spurt / 15 sek pause (hopp av mølla/stå på sidene) x 8
  • 2 minutter aktiv pause
  • 4 minutter rask løping
  • 2 minutter aktiv pause
  • 45 sek spurt / 15 sek pause (hopp av mølla/stå på sidene) x 8

Nedtrapping i 5-10 minutter. Jogg deg rolig ned, før du går over i gange.

Håper dere ble fristet til å teste ut denne økten. Husk at du bestemmer hastigheten helt selv, og første gang man tester en ny intervall kan det være smart å starte litt ekstra rolig, slik at du vet at du kommer deg gjennom alle dragene. Så kan du heller kjøre på litt hardere neste gang, når du vet hvordan økten føles for deg.

Lykke til, god trening og GOD MANDAG💪🏼🧡

 

Smiiiil, Maren 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg