Noe av det råeste jeg har gjort

Reklame | WE LOVE SPORT

Det første bilde her setter meg helt ut, det er uten tvil, den største plakaten jeg har sett av meg selv noen gang. Den dekker en hel vegg! Det er ingen hemmelighet at jeg var litt spent før jeg skulle holde min Bootcamp på WE LOVE SPORT på Sørlandssenteret i går. Lille meg, min egen time, helt alene, med 70 deltagere, på Nordens aller største kjøpesenter. Det er kanskje ikke så rart at man blir litt nervøs…

Jeg klarte heldigvis å minne meg selv på at dette er det aller gøyeste jeg vet, og ingenting gir meg mer energi, glede og gode følelser enn å få lov å spre treningsglede til mennesker.  Jeg blir ofte litt redd i forkant, egentlig på de aller fleste store ting jeg gjør, men det slipper heldigvis alltid når jeg møter deltagerene, og starter timen min. I går slapp det når de første smilende deltagerne dukket opp🧡🧡

Det var så hyggelig å få sagt hei til dem før timen startet, dele ut t-skjorte, frukt, drikkeflasker og hårbånd til alle.

Jeg holdt altså en typisk maren-økt, en sirkeltrening, sm bestod av 10 øvelser, både med og uten utstyr. Utstyret var fra Abilica, som er min faste følgesvenn på så og si alle sporty eventer jeg gjør. Økten så slik ut:

⭐️ Knebøy med rubberbands rundt knær

⭐️ Burpees

⭐️ Planken, statisk hold.

⭐️ Slamball

⭐️ Amerikanske situps

⭐️ Utfall bakover

⭐️ Hopp frem, løpe tilbake

⭐️ Kettlebells swing

⭐️ Roing i parallell-barer

⭐️ Push-ups

Gjengen min jobbet i 1 minutt på hver stasjon, også fikk de 30 sekunder til å komme seg videre til neste post. Når alle 10 stasjonene var gjennomført, regnes det som én runde. Vi kjørte to heftige runder i går. Flere av deltagerene sa etterpå at når de hørte at vi skulle ha 2 runder, så hørtes det lett ut, men etter de hadde gjennomført skjønte de hvor knallhard en slik økt er. Ett minutt er lenge pr stasjon, spesielt hvis man klarer å pushe seg skikkelig på tempo.

Jeg kjørte en kort dynamisk oppvarming før start med øvelser som squat to stand, en kort versjon av words greatest stretch, utfall-varianter og litt rulling og løse opp i skuldre/overkropp. Som avslutning var det en rask tøyning, mest for å samle gruppen, roe ned og avslutte.

Etter timen satt jeg hele gjengen ned, snakket litt og takket dem for at de kom, og gav så enorm mye🧡 Det er ganske rått at så mange møter opp, på en lørdag, på et gigantisk kjøpesenter. Svetter og kjører på, og klarer å holde fokuset kun på seg selv, meg og det vi gjør sammen!!

Jeg takket for meg med en liten klump i halsen, en klump fylt med kun gode følelser. FOR en opplevelse dette var, for et rush, og for en ubeskrivelig magisk energi, med 70 jenter som svettet, pushet, smilte og trente sammen. Tusen tusen takk til alle sammen.  Dette lever jeg lenge på🧡

Noen ganger må jeg klype meg i armen for å sjekke at dette er virkelig, og at det faktisk går ann å ha en så fantastisk jobb.  Jeg er så takknemlig🧡

Takk til Sørlandssenteret som booket meg, tusen takk til DjRudi for RÅ musikk under hele timen, takk til Abilica for nytt, og utrolig bra utstyr. Tusen takk til Tom Høgstøl for superfine bilder, og tusen takk til Are og Alex fra Headliner event, for en profesjonell og knirkefri gjennomføring. Og mest av alt TUSEN TUSEN TAKK til hver og en av dere som møtte opp🧡

 

Smiiil, Maren 

 

14 kommentarer
    1. Hei! Supert blogg innlegg, artig å lese!
      Eg har et par spørsmål. Eg drive mykje med bootcamp/CrossFit trening og lurer på om du har nokre sko å anbefale til den slags kombinert trening. Trening med takke hopp, løp, sidelengs jobbing, men også styrkeøkt. Kva sko bruker du? Joggesko eller CrossFit sko? 🙂

      Så har eg også eit anna spørsmål. Eg driver mykje med styrketrening, intervaller, sirkeltrening, CrossFit, bootcamp osv. Men synes det er vanskelig å legge opp veke med ei fornuftig treningsmegde. Korleis kombinerer du dei ulike øktene for å sikre restitusjon? Trener du både vanlig styrketrening og CrossFit? Og også styrkeøkt uten vekter? Kunne du vist eit eksempel på korleis ei vanlig treningsveke for deg ser ut? Det hadde virkelig hjulpet å sett korleis en kan gjere det.

      Utenom det håper eg du har ein super dag vidare!

      1. Da ville jeg sett på crossfit skoene fra Reebok, de er helt supre. Sitter godt på foten, er flate under, og stabile. Samtidig som du kan hoppe, og løpe litt i dem. Typisk crossfit-sko, hvor du har behov for både bevegelighet og stabilitet. Google reebok crossfit sko, så finner du masse🧡🧡

        Jeg kan absolutt lage et innlegg på hvordan min treningsuke ofte ser ut, men ingen uker er like for meg. Jeg føler ingen fast plan. Jeg har 2 bootcamp pr uke, også trener jeg kanskje 1 eller 2 økter selv, med enten styrke eller mer crossfit inspirert. også putter jeg inn litt cardio der det passer. Jeg kjenner godt etter på kroppen, føles ikke ting bra, og er kroppen sliten, søvnen dårlig eller resultatene på trening ikke like gode som vanlig, ja da trenger jeg mer hvile. jeg har alltid 1-2 dager helt treningsfri pr uke. Jeg skal få ut et innlegg på dette, takk for innspill ❤️

        1. Tusen takk for svar? 😍 har du en spesiell modell fra reebook som du sjølv anbefala eller bruka?

          Ser du ofte har på Adidas sine ultra boost sko på Instagram videoa, der du kjøre litt bootcamp. Bruka du dissa til bootcamp? Er ikkje ditta løpesko? Eller fungera dei godt til kombinerte økter?

          Ha en strålande dag!

          1. Jeg synes både speed og nano er gode 🙂
            Ja jeg er håpløst, jeg er alltid på farten, og bruker bare de skoene jeg har på meg. Ikke så nøye på sånn. hehe. men absolutt bedre med mer stabile sko på den typen timer, men jeg er altså ikke noe godt forbilde her 😛

        1. På sko eller treningsuken? Gått litt i glemmeboken etter mye annet i hodet om dagen. Sorry! Hva etterlyste du? Innlegg og treningssko, eller min treningsuke? <3

      1. Nei jeg bruker ikke noe spesielt! Jeg har fått et tilskudd nå som skal ta bort litt søtsug, noe med krom i blant annet. Tester det ut nå i noen uker, så får vi se. men før trening tar jeg en nocco eller en kaffekopp for litt koffein, men det er absolutt ikke nødvendig for alle❤️ Barer er supert hvis du ikke rekker å spise, eller er på farten 😉

    2. Du er så tøff
      Ser ut som ei hard og god trenings økt, med mye arbeid bak… stå på, du får til alt du vil ❤

    3. Takk for en kjempegøy økt! 😍💦 Krysser fingrene for enda flere lignende arrangementer med deg. Deltok når du hadde det arrangementet på Kick også, og du er så flink til å motivere og heie på oss! Kjører gladelig fra Arendal for å trene med deg 😄👏🏽

      1. Ååå så koselige høre ❤️ Takk for at du var med, og det vil uten tvil bli flere slike eventer 😀 Tusen takk for at du er så positiv, og gir så fine tilbakemeldinger, det gir meg så masse motivasjon🧡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg