Når ingenting blir slik du hadde sett for deg

Jeg har hatt lyst å skrive til dere lenge, og nå kjenner jeg tiden er inne for å si noe. Min vei mot triatlon ble virkelig ikke slik jeg hadde sett for meg, og med en langt fra optimal oppladning måtte det tas noen grep. Sykdommen fra etter Sri Lanka har herjet i kroppen, og slått meg ut gang på gang. Hvert eneste forsøk på en hard treningsøkt har blitt straffet med nye tilbakefall med infeksjon i luftveiene. Så nå er planen totalt endret – men målet består. JEG SKAL DELTA PÅ TRIQUART 2019 – men veien min dit, og forventningene til egen prestasjon er senket helt ned. Planen er endret, men målet nekter jeg å endre på! Dette skal jeg klare, jeg må bare ta litt hensyn til helsa på veien dit.

Min storebror (som jeg skal gjøre dette sammen med) er så rå, og kjører på. Planen var jo alltid at vi skulle gjøre dette sammen, og det skal vi fremdeles, men han ligger noen hakk foran meg i løypa. Nå i helgen deltar han på Hove Tri, sammen med to andre, som et lag. Han skal ta løpe-etappen, og skal løpe 5km for laget sitt. Jeg er så stolt at jeg sprekker, og heier på han hele veien❤️

Vi skal delta på triquart sammen, og han har sagt han vil gjennomføre sammen med meg – uansett nivå og tempo. For en god bror! Så i år blir kun å gjennomføre, og neste år ( yes – vi tenker å kjøre på flere ganger) så satser vi hardere. Da vet vi hva vi går til, og oppladningen skal bli en helt annen.

Treningsplanen min nå blir trappet mange hakk ned, og jeg har fått meg en PT her i byen. Vi har jo Sondre Risdal Solheim, som er en nær venn av meg, og en rå triatlet. Han har den overordnede coachingen, og styrer all triatlon-rettet trening. Han bor i Oslo, og det setter litt begrensninger. Så derfor har jeg i tillegg begynt å trene med Sondre Webb, på Vipers Akademiet Kristiansand. Vi skal bygge grunnform, styrke kroppen, og jobbe med at kroppen skal tåle hardkjør igjen. Vi jobber masse med kapasitet i bena ( for å tåle løp / sykkel) og mye kjerne og stabilitet. Øktene er varierte, harde, lærerike og gode. Jeg er så takknemlig for begge to, og kjenner at med deres hjelp, og min fantastiske storebror så skal jeg komme meg fint gjennom dette. Dette er ikke sponset, jeg betaler for PT-timene, men flinke folk fortjener skryt!!

Det fine er at jeg begynner jo litt fra scratch nå, og det er jo egentlig mer spennede å følge med på for mange av dere lesere. For jeg vil tro at mange av oss er ganske nybegynnere når det gjelder triatlon? Så nå er avgjørelsen tatt, om å starte på nytt, bygge opp fra bunn, ta alt gradvis og jobbe rolig, jevnt og konsekvent mot Triquart 2019. Det føles så bra!

TUSEN TAKK for alle fine ord dere la igjen på blogginnlegget jeg skrev om at jeg var så redd for å skuffe dere❤️ Jeg har lest disse kommentarene igjen og igjen. Det betyr så mye❤️ Takk for at jeg alltid har dere på laget, takk for at dere lar meg prøve og feile, takk for at dere tåler at jeg ikke alltid er på topp. Takk for at dere heier, og for at dere får meg til å føle at jeg har verdens beste gjeng i ryggen!!!! Dere gir meg så mye motivasjon, og jeg gleder meg til å gi masse tilbake.

Så da er spørsmålet, er dere klare for å følge meg fra bunnen med virus-infeksjon og sykdom, til en sterk, utholdende og rå triatlet? Det håper jeg, for jeg har så lyst å ha dere med på veien!!

Nå lurer jeg på, hva vil dere vite? Vil dere se treningsøktene på svøm, sykkel og løp? vil dere se mest av styrketreningen? Vil dere ha et eget blogginnlegg hvor dere kan spørre en proff utøver hvordan han trener? eller vil dere rett og slett ha en solid miks av alt? Del med meg hva dere vil ha – så skal dere få🧡

Jeg har også masse spennende utstyr jeg gleder meg til å dele. Løpesko, klær, sykkel, våtdrakt ++++ , det er en helt ny verden av utstyr, og jeg gleder meg til å dykke inn i det sammen med dere!

Okey, team!!! Er vi klare for dette? Har jeg dere med meg på veien mot mitt aller første triatlon? 

 

Smiiiil, Maren 

 

17 kommentarer
    1. Jaaaaaa! Stå på flotte Maren! <3 Synes det er helt rått og imponerende at du i det hele tatt blir med jeg altså! WOW!
      Du er råååå! Stor helge klem til fine, gode deg! <3

    2. Tøft at du fortsatt ønsker å gjennomføre! 🙂
      Det hadde vært gøy å se små filmsnutter fra svømmeøktene, og få være med på utviklingen der, siden svømmedelen vel er det mest utfordrende for de fleste som ønsker å prøve seg på triatlon. Jeg vet ikke hvor langt du har kommet i svømmetreningen, men regner med at teknikken ikke er 100% enda, og det er nettopp det som hadde vært fint og lærerikt å få være med på, hvis du får det til! 🙂

    3. Heia deg. Kjør på med en god mix av alt.
      Synes det er ærlig og kult at du sier at du begynner litt på nytt da. Det blir nok en spennende reise, og jeg synes det er motiverende at du også kan gå på en smell og ikke bare oss “vanlige folk”. Ikke tolk der feil, for jeg heier så sinnsykt på deg. Men jeg har slitt med en skade nå i over 1 år og er ikke bra i det hele tatt ennå. Det er så få folk som skriver om sånne baksider, så takk for at du deler alt om denne reisen. Det er litt motiverende for oss skada:)

      Klem

      1. Ååå så herlig å lese! Jeg blir så glad for slike kommentarer, og tenk at du har fulgt meg helt fra start. Det er imponerende ❤️ Tusen takk for at du er her! God klem ❤️

    4. Så kult at du velger å delta på ditt første triatlon! Du kommer til å bli smitta av triatlon-basillen og delta på mange flere konkurranser. Triquart er et supert arrangement, så det er en bra start🤩
      Jeg er en ordentlig amatør og nybegynner innen triatlon selv, men syns det er sinnsykt morsomt å trene opp til og delta på triatlon-konkurranser. Har du lyst å dele noen økter du skal ha fram mot Triquart, eller dele en plan som du har for å klare å gjennomføre? Alle tips og triks tas i mot med STOR takk❤️❤️

    5. Superfin blogg du har, Maren!
      Kjempegøy at du skal delta på triatlon for første gang, jeg var med på Triquart i fjor, og det er et flott arrangement – bare å glede seg. Har du noen spesielle treningsøkter eller en plan for hvordan du skal trene fram mot Triquart, så hadde det vært veldig morsomt å se <3

      1. Jeg hadde en plan, men den måtte nedjusteres veldig på grunn av lang tid med sykdom. Ny plan er rett rundt hjørnet, og deles så snart jeg får den fra min coach 💪🏼😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg