Mine nye treningsmål

Reklame | Annonselenker

Heiii og god torsdag🌸 I dag startet jeg dagen med et par timer jobb hjemmefra, før jeg dro på trening for å møte Karianne. Vi trener sammen på torsdager, og det er uten tvil den beste økten jeg har i uken. Karianne pusher meg på en måte som ingen andre klarer. Hun er den strengeste, men også den skjønnest jeg kjenner💗

Jeg har satt meg to nye mål med treningen min, og jeg som sjeldent trener mot noe spesifikt mål, har denne gangen også satt en tidsfrist for målet mitt. Det er alltid smart å si målene høyt, so here we go:

 

MÅL 1: MESTRE PISTOL-SQUATS

MÅL 2: OPP PÅ TOSIFRET ANTALL I PULLUPS

 

Tidsfristen jeg har satt for meg selv er frem til nyttårsaften. Ser for meg at jeg henger og slenger i en stang på nyttårsaften og prøv desperat og få til 10 pullups 😂😂🙈🙈. 

Tights og topp finner du HER. Rabattkoden: MAREN25 gir deg 25% rabatt i 24 timer til

Jeg jobber på, og startet på 3 pullups (trodde jeg ikke hadde en eneste én inne) og er nå på 6 repetisjoner. Det har gått fort, og det er både slitsomt og gøy. Jeg testet også én rep med ekstra vekt på kroppen. 5 kg gikk helt fint. 10kg derimot – ikke sjans! hehe. Det er bare å jobbe på videre 💪🏼

Når det gjelder pistol squat så er det en sånn irriterende dritt øvelse, som jeg bare ikke får til. hehe. Jeg øver med ekstremt høye step ups, og en haug av ulike lettere varianter av ett-bens knebøy. Så jeg tror og håper det skal skje noe der også snart!

Jeg har heldigvis et par måneder på meg, og MYE kan skje på den tiden. Grunnen til at jeg plutselig fikk lyst å sette meg et par konkrete mål med treningen min er rett og slett kundene mine. De presterer noe så vanvittig på trening om dagen, og jeg blir så motivert av dem💪🏼❤️

 

Har du noen konkrete mål med treningen din? Del i kommentarfeltet 👏🏻👏🏻👏🏻

 

 

Smiiiil, Maren 

 

 

15 kommentarer
    1. Kult, da har vi et felles mål; tosifret antall pullups 😃 Kommer meg ikke lengre enn 7, holder på å bli gal, haha. Så nå er det ekstra vekt som gjelder, håper det løsner etterhvert 🙂 Hva er planen din for å nå tosifret?

      1. Absolutt!! Jeg trener relatert muskulatur (nedtrekk varianter, masse varianter av roing, facepull, skuldre, biceps curl og kjerne) også trener jeg med ekstra vekt på kroppen men da færre reps enn maks (cluster sett) og ellers generelt bare gjør det ofte og øver 😊😊

        1. Tusen takk for tips 🙂 Har aldri klart å motivere meg til å kjøre negative reps, men kanskje jeg får begynne med det og se om det setter fart på progresjonen 🙂

    2. Kommer meg ikke over 8 pullups, som har vært i min PR i flere år nå. Går stadig frem og tilbake mellom å klare 4-7 reps. Trener pullups flere ganger i uka, men likevel kommer jeg meg ikke fremover.. irriterende greier.

    3. Om man klarer to sifret repetisjoner og målet er å klare pullups m 30kg i tillegg til kroppsvekt, har du noen tips?

      1. wow så rått!!! du er gristerk, utrolig kult!! Da regner jeg med du allerede mestrer å kjøre pullups med vekt siden du går for hele 30kG? jeg ville bygd meg opp gradvis, og lagt på progressivt med vekter. Gjerne kjørt noen sett som ikke går helt til failiure hver gang, også gradvis legge på mer og mer vekt. jobbe med den relevante muskulaturen i andre øvelser også (rygg: nedtrekk, facepull, armer, skulder, kjerne), og for all del kontinuitet!!

        Kult mål altså, du må holde meg oppdatert på den der 😄😄👏🏻👏🏻

    4. Å klare pushups på strake bein! Fader heller, føler meg så svak for at jeg ikke klarer EN ENESTE pushup på strake bein 😤
      Hadde vært gøy med pullups også, men foreløpig er fokuset pushup. Og bli kvitt min Bakers cyste i kneet🙈

    5. Hatt mål om chins i over et år, men kommer meg ikke bort fra det grønne strikket🤬 Pistol squat hørtes gøy ut!😀

    6. Hei Maren! Så gøy med treningsmål – det er god motivasjon fremover. Ang. pistol squat, så har jeg et tips som gjorde at jeg i går (!!) klarte mine første pistol squat selv. Uten å egentlig ha trent noe spesifikt på det, kun med et par tips fra coachen på CrossFitboxen. Tipset går på å aktivisere den foten man ikke står på, altså den man strekker ut foran seg. Han ville vi skulle pointe tærne når man går ned i squaten og akkurat når man skal starte på veien opp igjen, så drar du tærne mot deg samtidig som du strammer den fremre lårmuskelen. Vet ikke om det ble forståelig forklaring, men poenget var hvertfall å aktivisere det beinet man ikke tar squaten på. Da løsnet det for min del hvertfall og jeg fikk til en rep på hvert bein – sykt gøy og overraskende! Lykke til med treningsmålene dine – blir gøy å følge med 😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg