Min treningsplan

Reklame | Sponsede klær fra Fibra

God morgen mine venner🧡 Er det bare meg som føler det er mandag i dag? Jeg tenkte å starte uken med å dele mine treningsplaner for denne uken med dere. Flere av dere har etterspurt dette flere ganger, men jeg har ikke fulgt men fast plan og har tatt hver dag som det passer seg.

Nå derimot har jeg litt mer struktur på ting ( sier hun med selvtillit, etter 2 dager med trening, hehe ) og vil gjerne dele med dere. Jeg håper jeg klarer å følge planen, men livet skjer og jeg vet med meg selv at er planen for streng og hard, så blir det ikke gjort. Så denne planen her føler jeg er fin. Den er rettet mot triatlon, da det er mitt hovedfokus fra nå og frem mot august. Jeg trener sammen med min storebror på så og si alle øktene.

Min treningsuke:

Dag 1: 4×8 min løp. Pause: 2 min.

Dag 2: 4×10 min sykkel. Pause: 2 min

Dag 3: 8 min sykkel + 4 min løp x 3. Pause: 3 min

Dag 4: Svøm. Tilvenning i vann. 25m lengder med fokus på crawl teknikk. Varighet: 40-60 min.

Dette er de 4 triatlonrettede øktene våre. I tillegg har jeg to gruppetimer som jeg leder, og er litt med på selv også.

Nå er jo formen min langt fra optimal, etter noen heftige uker med matforgiftning på Sri Lanka, tett etterfulgt av en heftig virusinfeksjon som sitter godt i enda. Jeg tar det derfor veldig veldig med ro, og trener helt rolig ut denne uken også. Jeg presser ikke kroppen opp mot maks i det hele tatt, og skal ikke ha noen harde økter før tidligst neste uke. Jeg har ikke tid til å la denne shiten stjele mer verdifull treningstid, så det er bare å være smart nå.

Klærne vi har på oss er fra merket FIBRA, som er med oss hele veien mot vårt første triatlon. Jeg er så imponert over disse klærne, og spesielt tightsen har blitt en stor favoritt. Jeg ble stoppet av en jente på Odderøya i går, som ville vite hvor tightsen min var fra. Den sitter så sykt godt på, og føles utrolig bra under trening. Jakkene er også utrolig kule! Jeg har en i rosa også, som er helt nydelig i fargen. Jeg gleder meg til å vise dere masse mer fra dette merke – jeg tror flere av dere vil bli gira på hvor mye fint, og ikke minst teknisk bra, treningsklær de har. Vi har løpeklær og sykkelklær fra FIBRA. Jeg ser så proff ut i de sykkelklærne at jeg må nesten le – jeg kan jo ikke sykle enda.

Jeg gleder meg så ( og gruer meg litt) til alt som er i vente på dette sprø triatlon-prosjektet vårt. Jeg gleder meg til å ta dere med på ferden mot å lære meg denne kule sporten. Løping kan jeg litt om fra før, men sykling på racersykkel og svømming er hel nytt for meg – og jeg lærer nye ting hver eneste uke.

Jeg håper mange av dere vil bli med oss på ferden. Dere vet jo hva jeg alltid sier: BEST SAMMEN❤️

 

Smiiil, Maren 

 

 

12 kommentarer
    1. Det er så innmari gøy at du deler treningsplanen din. Alltid gøy å se hvordan man optimaliserer trening frem mot ulike konkurranser / mål😊 Jeg lurte bare på R det 3 min pause mellom sykkel/løp på dag 3 eller er det rett på? Lykke til videre, Maren💛

      1. Det er 3 min pause mellom dragene. og ett drag er både sykkel og løp , det er ett drag. og dem skal du ha 3 av. Så mellom hver av de 3 ( som består av 8 min sykkel + 4 min løp ) skal du ha 3 min pause. men det er rett på mellom sykkel og løp i draget.

        HJELPES så tullete forklart, men skjønte du det? hehe❤️

    2. Når du skal kjøre sykkel og løp i samme økt, sykler du på spinningsykkel og løper på mølle? Eller hvor gjør du av sykkelen mens du løper ellers?

      1. Ser mange spør om dette, jeg kunne nok vært tydeligere. Skal selvfølgelig forklare😊 Jeg starter på spinningsykkel, og da har jeg joggeskoene stående klar ved siden av, også har jeg lagt en genser eller et håndkle på tredemølla, sånn at den ikke blir tatt av noen andre. Etter sykkel-draget er over, så hopper jeg av, bytter sko, og hopper på mølla. Bytter på samme måte tilbake til sykkel og sykkelsko etterpå. Null problem, og Vedlig gøy!

        Ikke testet å gjøre det ute enda, dette gjøre inne pr dags dato. Skal oppdatere dere på ute-øktene når vi er i gang der❤️

    3. Hvordan lløser du det rent praktisk når du hele fire gabger skal bytte mellom løp og sykkel? Bytter du sko!? Om du er ute: låser du sykkelen?? Spennende å følge med. Håper erfaringen gir mersmak! Kanskje ville Tripp trapp triatalthon være noe for deg beste år – padling i kajakk, trappeløp, terrengløp og sykkel! (https://www.tripp-trapp.no)
      Det er noe jeg selv har lyst å gjøre. =) kan ikke fordra svømming ig har ikke tålmodighet. Men kajakk, det takler jeg bedre.
      Og utstyr og klær er ikke viktig, men det er virkelig utrolig hvor bra og proff en kan føle seg av å være godt bekledd, noe som igjen påvirker selvtillit og motivasjln =)

      Gjør du forresten noe for å unngå/forebygge skader? Fort gjort når det er mye nytt opplegg)

      1. Se svar under! Yes jeg bytter sko😊 Ååå så kult opplegg – skal sjekkes ut. Takk for tips! Vi tar det veldig veldig gradvis, så formen bygges gradvis. Jeg har en grunnform som jeg vil si er ganske god, så det hjelper på. Samtidig så er den største faren for skader og overbelastning på løp, og der har jeg heldigvis litt erfaring, og ikke helt totalt nybegynner. Så ja, gradvis økning i både mengde og intensitet er nok mitt beste tips der. Ikke gape over for mye på én gang😊😊

    4. Lykke til med treningen frem til konkurransen. Jeg deltok i mine første triatlon i 2018 og er nå helt frelst. Synes det er kjempegøy og ikke minst veldig varierende trening. Gikk fra å kun fokusere på løping over flere år til å ønske å utfordre meg selv med noe nytt. Da meldte jeg meg inn i Fredrikstad Triatlonklubb høsten 2017 og var igang med trening frem mot våren 2018. Skal bli gøy å følge deg/ dere utover sommeren. Har min første Tri konkurranse 9. Juni og jeg gleder meg allerede. Så blir det noen andre løp innen den tid😊👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg