Middagstips: Wok med kylling

Jeg lovte dere en ny middagsoppskrift i dag, og her kommet den. Denne retten lagde jeg for noen dager siden, og den ble så god. Dette er veldig enkelt og lettvint gjort, og det kan så absolutt gjøres mer avansert ved å lage saus selv fra bunnen blant annet.

Jeg valgte en litt enkel løsning, men den ble likevel så utrolig god, næringsrik og mettende. Nydelige smaker, og gjort på 123. Denne skal uten tvil lages flere ganger.

Du trenger:

  • Wok-grønnsaker (brokkoli, purre, gulrøtter, hodekål, sukkererter)
  • Kylling
  • Sweet chilli
  • Squash og gulrøtter 
  • Soyasaus / kikoman

Slik gjør du:

Stek kyllingen, og krydre med ønsket krydder. Jeg brukte kun salt og pepper. Ha alle grønnsakene i en ildfastform, topp med kyllingbitene, og hell så over soya og sweet chilli over det hele. Inn i ovnen på 225 grader, i 10-15 minutter.

 

Jeg håper du synes dette virket fristende og har lyst å teste den ut. Det finnes selvfølgelig sauser og smaker du kan leke deg med her, så test gjerne litt forskjellig, og del gjerne med meg hvis du finner en annen favoritt😊

Ha en fin kveld mine venner❤️

 

Smiiil, Maren 

 

3 kommentarer
    1. Hei! Eg fant ikkje ut hvor eg skulle kommentere på vloggen, men den 2. videoen om dagen din, handling osv. likte eg sååååå godt😃 Ha ein fin kveld❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg