Løp med Maren #3

Tredje uken med intervaller folkens, og denne her har jeg gledet meg så til å dele med dere. Dette er min go-to økt når jeg ikke aner hva jeg har lyst å gjøre på mølla, eller når jeg egentlig ikke har noe motivasjon til å løpe, men vet det blir så deilig etterpå. Denne økta er en stor favoritt, og jeg håper dere også vil like den:

  • 10 minutter oppvarming. Start gjerne med rolig gange første minutt, så rask gange, så lett jogg, også øker du tempo med 0,2 km/t hvert minutt, de siste 6 minuttene.
  • 1 minutt pause, for å forberede deg på intervallene, stille inn mølla på det tempo som er rett for deg
  • 45 sek løp / 15 sekunder pause x 8 – Her bestemmer du tempo helt selv, og kan holde det samme tempo gjennom alle 8 dragene. Gradient på 1%.
  • 2 minutter aktiv pause – gå rolig på mølla
  • 45 sek løp / 15 sek pause x 8 – på denne serien er det motbakke som gjelder. Start første drag på 3% i motbakke, og øk 1% for hvert drag. Det blir både bratt og tungt, men så deilig etterpå!
  • 2 minutter aktiv pause – gå rolig på mølla
  • 45 sek løp / 15 sek pause x 8 – på den siste serien er det fokus på tempo. Gradient på 1 %, og start på det temp du løp på i den første bolken. Så øker du med 0,1 km/t for hvert drag. (har du sjans så øk gjerne mer mot slutten)
  • 5 minutter nedtrapping, etterfulgt av en lett uttøying.

Her er det altså 3 runder eller serier, som består av 8 drag i hver serie med 45/15 intervaller. Første serie styrer du helt selv, andre serie er det motbakke, og tredje serie er det tempo. Gradient betyr incline eller motbakke. Økten tar ca 45-50 minutter.

Det ble litt mye forklaringer i økten over, så helt enkelt skrevet ser økten slik ut: (45/15 x 8) x 3 (første serie jevnt tempo, andre serie bakke, tredje serie tempo). Enkelt, tungt, effektivt og gøy!!!

Lykke til sprekinger💦💪🏼😄

 

Smiiil, Maren

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg