Løp med Maren #1

Hei og god søndag dere❤️ Som lovet skal jeg fortsette å dele intervaller og løpeøkten med dere hver eneste uke. Etter deres ønske deles øktene på søndager, slike at dere kan putte intervall-økten inn i din kommende treningsuke, der du ser det passer best for deg.

Her kommer den første intervallen i den nye faste søndags-spalten #løpmedMaren:

  • 8 min oppvarming med gange eller rolig jogg.
  • 30 sek spurt / 15 sek pause x 3 (for å fyre i gang bena litt, ikke for å gjøre deg sliten)
  • 1 min pause
  • 60 sek løp / 20 sek pause x 8 runder
  • 2 minutter pause
  • 45 sek løp / 15 sek pause x 10 runder
  • 2 minutter pause
  • 30 sekunder løp / 10 sekund pause x 12 runder 
  • Nedtrapping 5-10 minutter. Rolig lett jogg, deretter over i gange. 

Når det gjelder nedtrapping så vil det være hensiktsmessig å bruke tid på å få kroppen gradvis ned i puls. Start gjerne med rolig jogg, for så å gå over i gange etterhvert. Har du tid og mulighet strekk gjerne lett ut, og ro kroppen helt ned, før du sier deg helt ferdig med økten.

Denne økten kjørte jeg på min løpetime forrige uke, og den var så digg! Den er hentet fra løpe-arkivet til Spicheren. Da jeg kjørte økten selv økte jeg tempo jo kortere dragene ble. På de to siste bolkene (45/15 og 30/10 dragene forsøkte jeg å øke med 0,1 km/t pr drag)

Jeg anbefaler at du har minimum 1% gradient/motbakke på møllen hele tiden. Har du 0% vil det nesten bli som litt nedoverbakke og kan være en unødvendig belastning for knærne dine.

Håper dere liker økta💦😅 Jeg gleder meg til å dele masse gøye intervaller med dere hver eneste søndag fremover! Spør hvis det er noe du lurer på. Hvis du tester øktene og legger noe ut på Instagram så må dere veldig gjerne tagge meg @marenerdvik og bruke taggen #løpmedmaren . Ingenting er så motiverende og gøy som å se at dere faktisk gjør øktene jeg legger ut. Det gir stat lyst til å fortsette å legge ut masse mer😊

Ha en nydelig søndag venner❤️

 

Smiiiil, Maren

 

9 kommentarer
    1. Hei!

      Bare lurte på noe angående konkurransen. Jeg sendte nemlig inn på privat Facebook og det står at du ikke har sett den☹️ Hadde helt sikkert ikke vunnet, men bare kjedelig hvis den ikke ble tatt med i trekningen. Neste gang du har en konkurranse, kanskje det hadde vært lurt med færre muligheter å sende inn bidragene, slik at alle får vært med når du trekker?😊 Det hadde sikkert vært enklere for deg og. At man f.eks. bare legger ut på Facebook-gruppen eller sendt på melding på Instagram? Kan hende jeg misforstod, men jeg er ikke så glad i å legge ut offentlig på Instagram/Facebook sånn at alle ser resultatet mitt og mine tanker rundt det. Men hadde jeg visst at jeg ikke ble med i trekningen, hadde jeg jo lagt det ut på gruppen jeg og😊

      Takk for en veldig inspirerende og morsom konkurranse. Hadde aldri presset meg til 1 mil om det ikke var for deg!😄 Så det var ikke ment som kritikk, bare kjedelig hvis man ikke fikk være med, når man har gjort som du har skrevet!

      Ha en fin dag!

      1. Jeg har sett den kjære deg, men når ikke vi er venner så ser ikke du at jeg har sett den før jeg «godkjenner at du ser det, og at vi da er venner på messenger» så jeg lover deg at absolutt alle, hvert eneste bidrag er tatt med❤️ 100% sikker!

        Jeg er ekstremt nøye på ting jeg gjør, og er opptatt av at ting skal gjøres ordentlig! Forstår deg så godt og er glad du spurte så jeg kunne få avkreftet dette. Vondt å sitte med en følelse av at man ikke ble tatt med.

        Takk for at du var med, og takk for fine ord❤️❤️ klem Maren

        1. Så bra!!😍 Ble bare så usikker og synes det var litt kjedelig hvis det ikke ble tatt med.

          Og ikke minst, takk for langt og utfyllende svar. Skjønner at du har mye på programmet, så jeg setter veldig pris på det!

          Gleder meg til neste konkurranse!❤️

    2. Gøy! Gler meg skikkelig! Hadde vore greit om du kunne skrive noko om kor lang tid økta tar. Av og til er det jo kjekt med Quickfix når beibien sover sine 40 minutter på dagtid 😀 – dumt å avbryte midt i den værste svettinga, slik at ein kan planlegge det også!

    3. Vil bare også si tusen takk for at du deler så mye av deg selv, både innen trening, antrekk og alt mulig av hverdagslige ting. Dette gjør du uavhengig om det er ukedager, helger og ferier. Det setter jeg så uendelig stor pris på. Du er et godt forbilde som både deler av det vanskelige i livet og sprer så utrolig mye positivitet. Takk for at du er akkurat som du er ❤

    4. Tusen takk for all inspirasjon du gir og for en herlig økt!! Jeg har nettopp startet med ordentlig løping igjen, nesten ett år etter fødsel og operasjon, og dette var min første ordentlige intervalløkt! Ubeskrivelig god følelse!! 😄🙌 Ser frem i mot flere økter 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg