Juleoppskrift: Kokosmakroner

Jeg har så mye godt jeg vil dele med dere før jul, så her er det bare å kjøre på med juleoppskriftene. I dag står kokosmakroner på menyen. Jeg er vant til å spise dem som de er, men nå har jeg fått smake med sjokoladetrekk, og det anbefales virkelig❤️

Du trenger: 

⭐️ 4 eggehviter

⭐️ 200g kokosmasse

⭐️ 200g sukker

Slik gjør du: 

Bland alt i en tykkbunnet gryte.  Varm opp under omrøring til en seig deig, i ca 6-8 minutter. Den skal IKKE koke. Bruk to teskjeer, og sett “topper” på et bakepapirkledd stekebrett. Stek midt i stekeovnen på 200grader, i 10-15 minutter.  Avkjøl på rist. Oppbevar i tett boks.

Ønsker du sjokoladetrekk, smelter du bare sjokolade, og dypper halve makronen oppi.

Nå skal jeg planlegge dagens bootcamp, som på grunn av alle som er hjemme på juleferie, og alle som er ferdig med eksamensperioder, er helt overfylt. Så den opprinnelige økten utgår, og jeg må legge en ny plan, slik at alle som er påmeldt får en god økt. Det er super gøy med fullbookede timer, og jeg gleder meg så til timen i dag.

Leo skal til frisøren i dag, og få seg en liten stuss før jul. Han elsker det stedet, og det er alltid så gøy å ta han med dit. Ellers skal jeg få unna de siste juleoppskriftene til dere, slik at alle kommer ut før julaften❤️

Hva er din plan i dag? Er du student eller jobber du? Når tar du juleferie?

 

Smiiil, Maren 

 

1 kommentar
    1. Å sånne er så gode. Det fikk Jeg lyst på!!
      Jeg jobber hele julen jeg, alle røde dager, men jobber egentlig ganske “bra” så jeg får fortsatt mye tid med familien. Satser på noen fridager på nyåret jeg.
      Ha en god bootcamp. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg