Jeg trenger deres hjelp

Hei fine dere🧡 Jeg liker så godt å spør dere om ting, rett og slett fordi jeg får alltid så mange gode svar. Nå nærmer det seg Bali med stormskritt, og jeg føler meg helt lost i Pintrest-bilder og instagarm-kontoer om Bali. Det er så MYE jeg vil se, gjøre og spise. hehe. Så da vender jeg meg til dere igjen, har noen av dere vært på Bali?

Bilde lånt fra Pinterest

Hva MÅ man se når man besøker Bali? Hva må oppleves? Hvilke steder må besøkes, og hvor må vi spise? Del alle tips du måtte ha. Jeg blir så takknemlig😘 Vi skal bo i Canngu, men har mulighet til å reise litt rundt til ting i nærheten.

Så spent på å høre om noen av dere har noen fine Bali-tips🧡

 

Smiiiil, Maren 

 

9 kommentarer
    1. Det du absolutt skal være obs på, er matforgiftning. Bali belly som det kalles, er beryktet. Jeg har ikke vært der, men noen i familien har. Vedkommende var forsiktig, men ble likevel sånn cirka dausjuk av det der. Måtte oppsøke lege, så ille var det.

    2. Det beste med Canggu er maten🧡 Spis salat, smoothiebowls osv på The loft, Cafe organic og Litle finders. Du bør reise til Tanjung Aan Temple og se solnedgangen der 😊

      Du kommer til å bli kjempeskuffet over strendene. Ganske mørke og restaurantene langs strendene er sååå kvalme. Ta med eget dopapir eller gå på do på hotellet. Den fineste tiden på stranden er rundt solnedgang. Da er det så kos å ta seg en øl, en nygrillet maiskolbe (som de selger på stranden) og bare nyte 😁👌

      God tur 🌸

    3. Jeg elsker Bali! Ikke vært der siden 2012 (😞) men ett av favorittstedene mine var Padang Padang Beach, ligger ved Uluwatu. Anbefales! Ellers var potato head et fint sted, litt dyrere enn andre steder, men verdt besøket. La plancha er også flott.
      Men det beste tipset er å rusle rundt i gatene og gå på oppdagelsesferd! Plutselig finner du gater ikke så mange turister er i, lokale marked der ingen turister går osv. Viktigst av alt – Kos deg og nyt!

    4. Du må dra til Dreamland beach. Litt høye bølger for bading, men fantastisk strand! Vil også anbefale å prøve en av fiskerestauranten på Jimbaran beach. Kos deg!

    5. Nattevandring opp Mount Bator og få med deg soloppgangen fra toppen. Rimelig mye folk og sånn, men opplevelsen (og bildene) er fantastisk.

      Er du innom Ubud, spis på KAFE.

    6. Spis masse lokal mat! Nasi goreng, ayam kecap, sate og fruktene rambutang og mangis må smakes!
      Aling- Aling waterfall er absolutt verdt et besøk, selv om det er litt langt å kjøre. Bruk appene gojek eller grab for transport (da må du ha indonesisk SIM-kort, anbefaler å bruke telekomsel).
      Anbefaler å sjekke ut kaffeplantasjer, smak på Luwak kaffe (verdens dyreste kaffe), og utforsk ting der du er! Besøk templer og lokale steder. Snorkling er også kjempe fint mange plasser, så anbefaler å ta med dykkermaska 🙂 God tur!

    7. Har akkurat kommet hjem fra to uker i Bali, og GLED DEG!! Det er helt fantastisk der! Vi bodde først øst på øya, på Nusa Dua og så i Seminyak (like ved Canguu der du skal bo).
      Jeg vil absolutt anbefale en dagstur til Ubud, der du kan besøke et tempel, rismarkene og ape-park. Vannfallene synes jeg var oppskrytt og veldig turistifisert.
      Eller vil jeg anbefale Finns Beach Club, og cafeene Kynd Community, CoffeCartel og SistersField. Veldig instagramvennlig og supergod mat. Alle stedene ligger i Seminyak
      Vær også obs på matforgiftning, som andre har skrevet. Det fikk vi siste dagen, og har slitt med det i en uke 🙁 Vil anbefale deg å be om drikke uten isbiter. De fleste restauranter bruker ikke flaskevann til å lage isbiter.
      God tur og kos deg masse

      1. Ååå dette er så gull – tusen tusen takk for at du tok deg tid til å skrive dette🧡🧡🧡 Ja mange skriver dette med matforgiftning, jeg ble matforgiftet på Sri Lanka, og det var helt krise!! Så jeg skal være super forsiktig nå🙏🏻 Tusen takk for alle supre tips!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg