Jeg har fått tak i oppskriften på Chia Boi

Har dere sett en så deilig sak som den chiapuddingen på bildet under her? Altså FOR en fest for ganen❤️ En ting er at den ser nydelig ut, men den smakte også helt sykt digg. Dette er et sted som heter Crate, det er nesten som et stamsted å regne for gjengen på Lapoint. Det ligger like ved campen, har sunn og utrolig i god mat, i tillegg så er det meget budsjettvennlig. Chiapudding, iskaffe, smoothie og smoothie bowl kom på under 100 norske kroner.

Det er nesten ikke til å tro at denne deiligheten her, som kalles Chia Boi (yes, med i og ikke y) kun inneholder sunne og næringsrike ingredienser. Jeg postet et bilde av den på Instagram, tagget kafeen og skrev: Can you believe this thing is actually super-healthy❤️ og da svarte kafeen med å gi meg oppskriften. haha. Så gøy!

Jeg deler selvfølgelig ingrediensene med dere:

🌸 Chiafrø

🌸 Kokosmelk

🌸 Kokosnøtt nektar (vet noen om dette finnes i Norge?)

🌸 Frossen banan

🌸 Rå kakao (kakaopulver)

🌸 Jordbær

Den smakte bare helt vindundelig godt, og jeg skal uten tvil lage denne hjemme også! Jeg skal bare finne ut hva kokosnøtt nektar er først, om det finnes i Norge, og hvis ikke, hva det kan erstattes med. Husk at når man lager ciapudding så må Chia frøene legges i kokosmelk eller vann, en god stund før de skal spises (jeg gjør det ofte over atten, i kjøleskap), slik at de svelles ut. Det hvite på toppen er kokoskrem (den harde delen av kokosmelk, rørt ut, og helt over)

Smoothie bowlen var en acai bowl, smoothien var dragefrukt (noe vi forresten har spist så mye av her nede, og blitt skikkelig  hekta på) og kiwi i en nydelig miks. Sjekk den fargekombinasjonen😍 Iskaffen var som en slags slush, og ikke aner jeg hvordan den er laget, men god var den hvertfall.

Jeg er så inspirert av all den fargerike maten vi har spist her på Bali, og jeg gleder meg til å prøve meg på mye av det samme når jeg kommer hjem. Jeg skal selvfølgelig dele med dere etterhvert som jeg få testet ut. Jeg er forresten godt på vei med blogginnlegget som inneholder alle mine Bali-favoritter og alle mine tips etter 14 dager på Bali. Jeg spesifiserer at jeg har vært her i 14 dager – det er garantert mye jeg ikke har fått med meg, men jeg skal dele alt jeg har opplevd selv og alle tips jeg har fått som jeg ikke rakk. Hele pakka kommer til dere veldig snart❤️

 

Smiiiil, Maren 

 

4 kommentarer
    1. Mmmm! Ser og höres sååå godt ut! Dragefrukt ser spennende ut! Har ikke smakt det tror jeg… Eller finnes det en hvit variant også? Det har jeg smakt, hvis det er det samme, hehe! Nyt den siste tiden! Håper det går bra med såret ditt! Klem! <3

    2. Ser amaze ut! Kokosnektar er nok det som kalles kokosvann (selges ofte som coconut water) i Norge. Det finnes i enkelte kiosker, noen dagligvarehandler og i helsekostforretninger.

    3. Altså, jeg har kost meg sånn med å følge med! En gang skal må jeg også til Bali, er ikke noe spørsmål en gang ❤️ Håper turen var like fin som det ser ut til at den var!

      (Kokosnektar er sirup forresten, kan enkelt erstattes med flytende honning ✨)

      Ha en superduper kveld videre, Maren,
      Klem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg