Intervju med Løpedronning Stine Hartmann

Jeg synes det er gøy å spice opp denne løpechallengen, med litt ekstra innhold til dere. Derfor har jeg fått med meg ulike eksperter innenfor løp til å dele litt av sine erfaringer med oss. Musikk er en veldig viktig del av løpingen for mange, og for meg kan musikken avgjøre helt hvordan økten min blir. Jeg har gjort et intervju med fantastiske Stine Hartmann om temaet musikk og løping.

Stine er kjent som en løpende Dj, Farmen-deltager, jobber med Oslo maraton, er super-coach på Barrys Bootcamp og har gjort mye sprell sammen med meg og Abilica. Stine er også en kjent profil i sosiale medier, og sprer masse treninsgglede og spesielt løpeglede gjennom sine kanaler. I tillegg er hun er god venninne, som jeg virkelig ser opp til❤️ Nå er Stine gravid, og fortsetter å trene, løpe og spre bevgelsesglede – det synes jeg er skikkelig kult!!

Fortell litt om deg selv, Stine?

Løpeglad 34-åring fra Oslo som elsker å motivere andre til aktivitet gjennom mine to jobber, Oslo Maraton og Barry’s Bootcamp! Spretter gjerne opp i 05.00-draget for en økt før jobb, og legger meg rundt klokka ti (noe jeg kaller for leggeTI) for å få en rikelig dose med søvn hver natt. Bor med mannen min Jakob på halvøya Nesodden, en kort båttur fra Oslo, og det er her jeg finner ro i min ellers så aktive hverdag! Vi venter nå vårt første barn i mars!

 Foto: Tv2

Hva er ditt forhold til løping?

Løpegleden fant jeg i starten av tyveårene, og siden har den vært min følgesvenn gjennom tykt og tynt! Jeg har aldri strebet etter rekorder, men har brukt løping like mye som mental trening som fysisk trening. Nå løper jeg 3-4 ganger i uka, og kjører alt fra langturer til intervaller.

Hva er favorittøkten din?

15 km langtur med negativ splitt de siste 3 km. Dvs at jeg løper raskere de siste 3 kilometerne. Liker også 5*5 etter inspirasjon fra mannen.  Eller 4*4 med 10% stigning.

Hvor viktig er musikk for deg når du løper?

Megaviktig! Klarer ikke å motivere meg til å løpe på tredemølle uten musikk på øret! Under lengre løp som New York Maraton er musikk på øret derimot ikke så viktig ettersom det er så mye som skjer i løypa!

Kan du dele din favoritt løpespilleliste med oss?

Du kan følge listene mine på Spotify om du søker meg opp der, Stine Hartmann. Bruker denne en del nå:

https://open.spotify.com/user/stinehar/playlist/1fl8gcdsDXWASaQxYjTMcT?si=M03NiCR1QhmS9tKT8-gprQ

Hvor opptatt er du av bpm / takt / tempo / rytme osv i løpemusikken din?

Det er ikke megaviktig, men visse låter er jeg mer avhengig av på kortere intervaller . Som feks https://open.spotify.com/track/0N9JxbQeYp81G9GUYtqj28?si=swPJR06KTXOn9_WaRQ6k2g

Du har jo gjort noen rimelig ville løp også. Lyst å dele et par med oss?

Løpet Ultraks i Zermatt. 30k fjelløp. Jeg hadde kun løpt 10km før den tid, så det var litt av en heftig utfordring!

Xreid 2018. 120 km terrengløp, start ved Turtagrø. Stilte til start med plantar fascitt og en brukket tå (dum som jeg var!) så kom meg kun til første checkpoint (33 km)

New York Maraton som 21 uker gravid. Heftig nok å løpe i NY, enda heftigere med en litta Kettlebell foran på magan. Det ble 7 tissepauser for å si det sånn!

Jessheim halvmaraton (uke 23) og Fornebu halvmaraton (uke 28) som gravid. Villt i den forstand at kroppen veier mer!

Tusen takk til inspirerende, skjønne Stine som har delt så mye bra med oss i dag❤️ Jeg digger løpelistene til Stine, så de anbefaler jeg dere å sjekke ut. Bor du i Oslo, må du teste denne dama sine timer på Barrys Bootcamp 💪🏼💦

Jeg vil selvfølgelig dele min favoritt-liste til løping også. Dere kan sjekke ut min LØP 2020 liste HER

Ha en nydelig dag skjønne venner, og fortsett å tagg meg i øktene deres. Det er SÅ utrolig motiverende og ikke minst inspirerende å se✨😊💪🏼

 

Smiiil, Maren 

 

10 kommentarer
      1. Det er ikke interresant hva jeg løper på, du må finne din hastighet. Eventuelt spør noen i Facebook-gruppen om de vil dele sin hvis du veldig gjerne ønsker å vite hva andre løper på. Men alle er ulike, så du må finne det tempoet du klarer å holde i 4 minuttersdragene. Hva mitt tempo er, er kun interresant for meg😊😊 tenk at du skal løpe så for at du akkurat klarer 4 minutter, noe særlig mer tid i det tempoet hadde ikke gått. start gjerne litt rolig, og øk gradvis for hvert drag 😄 det er en super måte å finne ut hvilket tempo som passer deg😄😄 Lykke til❤️

        1. Skrev ikke du i en spørsmålsrunde for en stund tilbake at du skulle lage en bloggpost om nettopp dette?

            1. Om 4×4 og fart🏃🏼‍♀️
              Fra spørsmålsrunden:

              Hvor fort løper du 4X4?

              Nei si det, jeg har ikke løpt de intervallene på evigheter så det er jeg rett og slett litt usikker på. Jeg skal teste og lage en bloggpost på det!

            2. Åå beklager! Jeg har bestemt meg for å ikke snakke om tempo, så jeg vil ikke gå ut med hvor for jeg løper dem. Jeg vil ikke lege en føring på hvor fort det er “normalt” å løpe dem. Vi er alle ulike, og har våre egne preferanser på hva som er raskt tempo for oss. 4×4 kan man snakke masse om, det er ufattelig mange meninger om akkurat denne intervalltypen. men det er også veldig enkelt å ta et kjøpt google søk og finne enormt mye informasjon. Jeg løper dem slik at jeg øker gradvis og løper min raskeste intervall som det siste intervallet. progressiv økning der altså, da er jeg hele intervallet i sone 5. Lykke til med løpingen ❤️❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg