I min handlepose

I går storhandlet jeg, og virkelig fylt opp kjøleskapet. Jeg skrev liste på forhånd, ut fra hva jeg hadde fra før, og hva som måtte fylles på. Jeg er fæl til å småhandle nesten daglig, og alt for ofte ender jeg opp med dobbelt opp av ting. For eksempel 8 maisbokser, og 4 rømmebokser til tacoen, men karbonadedeigen eller osten ( som er mine to viktigste ingredienser i taco) kan jeg klare å glemme. Så fra nå av – liste uansett!

Dette ble med meg i posen i går. I tillegg til det du ser her, så hadde jeg følgende fra før, som jeg ellers ville fylt på med: havregryn, søtpotet, gulrøtter, brokkoli og blomkål, makrell i tomat, smoothie-mix ( som i grunn bare er frossen frukt og bær) kaffe, peanøttsmør, druer, epler, blåbær og vanlig smør.

Dette holder til en hel haug av frokoster, lunsjer og middager utover uken🧡 Brødet kutter jeg opp i butikken, og fryser det ned, slik at jeg alltid har skiver jeg kan ta opp, og riste i brødrister eller i ovnen. Jeg har ikke et fast brød jeg kjøper, men det som går igjen, er at jeg alltid ser på brødskalaen, og at det er så grovt som mulig. Jeg liker godt å bake selv, men det er godt å ha et brød i frysen uansett. Vi vet jo alle at tiden ikke alltid strekker til med brødbaking hver uke.

Bønnene bruker jeg i kjøttdeigen, litt mindre kjøtt, og litt ekstra næringsrike bønner. Perfekt! Tomatene er til spagetti og kjøttsaus. Meieriprodukter, knekkebrød, brunost og frukt er frokost/ lunsj. Egg, lomper, salat og skinke er typisk lunsj, enten det er brødskiver, omelett, salat eller lompepizza. Karbonadedeig er til taco, hjemmelaget pizza og spagetti middag. ❤️

 

Nå er jeg litt spent, hvordan ser din handlepose ut, på en vanlig hverdag. Er den litt lik denne, eller helt ulik? Del med meg i kommentarfeltet🧡

Ha en nydelig uke alle sammen. Håper du får en nydelig tirsdag 🧡

 

Smiiil, Maren 

 

10 kommentarer
    1. Så mye godt da 😀 min handlepose ligner ganske, men jeg er ikke så flink på å bruke bønner. Også må jeg ha vanlig gulost, ikke lett-versjonen, kunne sikkert spart meg for noen kalorier men :O

      1. Jeg har ofte den vanlige også. På den ene butikken jeg ofte handler så har de ikke lett varianten, og da tar jeg den vanlige❤️ Så nøye er det virkelig ikke 🙂

    2. Ser veldig likt ut som min habdlepose, bare at jeg har mer fisk og mindre kjøtt/kylling, samt squash og aubergine – har fått så dilla på en slags ovnsbakt rattatouille/moussaka – liknende greie som tilbehør til det meste av middagene
      🙂 ellers veldig mye det samme.

      Lurer forresten på en ting som jeg aldri har forstått (ser flere blogger som gjør det samme nemlig) – hvorfor både mager og vanlig cottage cheese? Skjønner at noen vil ha den magre eller at noen foretrekker den originale mtp smak. Men hvorfor en av hver!? Bruker du dem til ulike ting? (jeg er rett og slett bare veldig nysgjerrig – altså ikke noe kritikk!)

      1. Hehe, det er rett og slett bare fordi den lille er mye greiere størrelse, til å ta med seg på farten osv. Den store er så super å ha stående i kjøleskapet. Der jeg handler har de kun den Orginale i liten, og mager i stor, så da blir det sånn. hehe.

        Ja det glemte jeg å skrive, frysen er full av både laks og ørret, og scampi – så det blir en del av det også her❤️❤️

    3. Ååå, så mye godt! Jeg handler mye av det samme som deg ser jeg. Men er også ekstremt glad i frosne bær med yoghurt og sukrin gold, så det går det en del poser av i løpet av en uke 🙂

      Jeg er student og kan gjerne bruke over gjennomsnittet med penger på mat hver måned. Dette gjør meg ikke så mye da jeg vil prioritere å spise sunt og det jeg har lyst på. Men når jeg noen ganger sier til folk hvor mye penger jeg bruker, synes de dette er ekstremt mye haha! Så av ren nyskjerrighet: hvor mye penger bruker du på mat hver måned??

      1. Åå ja det er super godt:):)

        Du det har jeg ikke regnet på, og tror ikke jeg vil heller. haha. Det tallet hadde nok skremt både meg og deg. hehe. Men mat er en prioritering i mitt liv, det er en del av jobben min, og rett og slett noe jeg velger å bruke litt ekstra penger på. Så ja det er nok (mye) mer enn de fleste andre i min livssituasjon, men det er et bevisst valg, også bruker jeg heller mindre penger på andre ting❤️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg