I min handlepose

Det kommer alltid så mange gode tilbakemeldinger på deling av handleposen, så da kjører jeg på med en ny runde. Dette var gårsdagens handel, med veldig mye forskjellig, men så mye godt. Her er det mange av mine store favoritter samlet på et sted. Havredrikken har jeg i kaffen min hver morgen, og sjokladedrikken er til smoothien jeg delte i går. Den smaker helt nydelig å drikke rent også.

Appelsinjuice er også til smoothie. Bananene kjøpe jeg og fryser ned, slik at jeg har dem klar til smoothie, og de godt modne bruker jeg i bananpannekaker. Avokado, kokosmelk, spinat og bær er også til smoothie, enten som ingredienser eller topping. Peanøttsmør er den beste toppingen som finnes, både på pannekaker og smoothie bowl. Mmmmm❤️

Skinke, lomper, kyllingkjøttdeig, ketchup og ost er til lompepizza og taco. Granolaen som dere ser stå bak der er noe av det aller aller beste jeg har smakt, den finnes i flere typer, men jeg synes akkurat den der er den aller beste. Nam nam! Pepsi Max må jeg alltid ha med uansett, det er nok en av mine aller største avhengigheter i hverdagen. Det samme gjelder vannmelon – jeg ELSKER vannmelon. Kunne garantert spist en hel en om dagen.

Hva synes du om handlekurven, var det noe her du også ofte kjøper? Eller kanskje du ble inspirert til å teste noe nytt?

 

Smiiil, Maren

 

20 kommentarer
    1. Det var en inspirerende handlekurv! Jeg er også super fan av den granolaen der. Ellers må jeg alltid ha bananer (til frokostblanding ,fryst til smoothie eller pannekaker, melk, blåbær, epler, cottage cheese og selvfølgelig ost. Og så jeg er veldig fan av red Bull Kokosen…..!!

    2. Hei Maren!
      Jeg har fått med meg at du lider av en kranglete mage.
      Trodde jeg også hadde IBS helt til jeg sluttet å spise avokado! Vil anbefale deg å kutte den helt i en mnd for å se om det hjelper.

      1. Aha, det kan jo forklare litt. men problemene er daglig, de siste 2,5 ukene har det ikke vært en eneste dag uten ekstremt hoven/ oppblåst mage, og sterke smerter. og jeg har ikke spist SÅ mye avokado. men absolutt verd å prøve å kutte helt ❤️❤️

        1. Et tips er å sjekke ut appen FODMAP, der kan du se hvilke matvarer som har høy og lav FODMAP (ibs reagerer på høy). Ellers vet jeg selv at epler og brokkoli er no go.

    3. Hei!
      Jeg har IBS, og da jeg selv oppdaget den granolaen var jeg superhekta. Spiste den hver dag, men pussig nok begynte også magen min å krangle noe voldsomt. Jeg googlet, og kom kjapt frem til at det jo selvfølgelig er oligofruktose i bøtter og spann i den granolaen. Nå vet jeg ikke om du har IBS, og mulig du da kanskje ikke vet dette, men oligofruktose er en undergruppe av inulin som ligner på sukker en tarmen ikke klarer å bryte ned (derfor den brukes i masse sukkerfrie produkter, bla. proteinbarer). I tillegg er jo granoalen rik på fiber, og kombinasjonen masse fiber med oligofruktose gir da tarmen rett og slett litt sjokk. Den er derfor en absolutt versting for folk med IBS. (Du finner forøvrig oligofruktose naturlig i bla. løk, hvitløk, modne bananer og hvete m.m) Jeg ville uten tvil kuttet den granolaen tvert av dersom plagene dine startet samtidig med at inntaket av denne startet (eller økte). Det stoppet hvert fall mine plager umiddelbart.

      1. Altså her sitter jeg å har akkurat spist bananpannekaker med glutenfrie havregryn, speltmel, egg og modne bananen. Det betyr vel magetrøbbel som bare rakker etterhvert. nei og nei!!! dette her er så vanskelig, blir helt oppgitt jeg 🙁 Hva i alle dager kan man spise. hehe. Når jeg tenker meg om så stemmer det at det ble verre når den deilige granolaen kom inn i livet mitt…. TUSEN TAKK for at du deler dine erfaringer med meg❤️❤️

        1. Bare hyggelig. Hehe neida, ikke bli fortvilet. Selv tåler jeg masse som egentlig er på «nei» listen til denne mye omtalte fodmap dietten – og det gjelder de fleste. Jeg kan selv ikke følge noen fodmap diett, men den er uansett utarbeidet slik at man kjører en elimineringsperiode av ulike matvarer for å finne ut av hva man reagerer på. Dette er nok misforstått blant mange, at de ser listen over «nei» og tenker at de da må kutte ut samtlige. Poenget er at disse er listen over kjente matvarer man kan reagere på (og det gjelder faktisk folk uten IBS også) men ikke må. For min del spiser jeg bananer, brød (men da surdeig), brokkoli og andre godsaker hver dag. Men andre ting som F.eks kunstig søtning (ikke stevia), løk og rå epler reagerer jeg veldig på. Med det sagt spiser jeg fortsatt disse tingene m.m, men da sjeldnere og ikke i ubegrensede mengder. Så betaler jeg for det med dessverre lunormal magevondt, men da er det et valg jeg tar bevisst. Du finner nok din måte å leve med mindre magevondt du også. Et fint utgangspunkt er å rett og slett bare å lese seg opp på typiske triggere og tenke seg til om et nylig inntak kommer samtidig med magevondt. Litt etter litt lærer du tarmen din å kjenne bedre.

    4. Er selv hekta på den granolaen, min samboer syns og den er knall. Men jeg nekter han å spise den, kan ikke være i samme rom som han etterpå. Trenger kanskje ikke si mer…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg