Hjemmelaget Marsipan

Ny dag, og ny juleoppskrift til dere. Denne gangen står hjemmelaget marsipan med sjokoladetrekk på menyen. Disse er så gode, og i tillegg veldig dekorative❤️  Lek deg med topping, konditorfarge og diverse pynt, og vips har du de vakreste marsipan-godsakene.

Du trenger:

  • 1000g malte mandler uten skall
  • 1000g melis ( + litt ekstra når du jobber med deigen)
  • 4 eggehviter (store egg)
  • hvis  deigen blir for tørr, så tilsetter du bare litt mer eggehvite

Slik gjør du:

Tørk mandlene godt etter skolding, gjerne over natten, eller på lav varme i ovnen. Mal mandlene godt i hurtigmikser eller kvern. Tilsett melis, og eggehviter. Kna til en fast og god deig.

Nå er marsipanen din klar, og du kan leke deg med konditorfarge, og diverse spennende pynt. Her er det bare fantasien som setter grenser. For å få sjokoladetrekk, så smelter du sjokolade over vannbad, og ruller, eller heller sjokoladen over marsipanen.   

Kos dere med en ny desemberdag❤️ Jeg skal kose meg med litt jobb hjemme, før jeg skal møte mamma i byen for en koselig fredagslunsj. Litt senere i dag har jeg tidenes julegavetips til dere, så følg med på bloggen om et par timer.

Har du noen koselige planer denne fredagen, eller i helgen? 

Smiiiil, Maren

 

2 kommentarer
    1. Det ser nydelig ut. Jeg skal holde julebord for jentegjengen kveld. Vi har bestilt tapas som passer perfekt på en fredag, så nå skal jeg kose meg med julemusikk og pynte bord! Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg