Gleder du deg til jul? Da er du heldig

I går satt jeg i sofaen hjemme hos mamma og pappa, med ullpledd rundt meg, kakao i koppen, tantebarn og hele resten av familien rundt meg. Vi pyntet pepperkakehus, spiste godteri, pratet, lo og koste oss. Rundt i huset var det julepynt, fyr i peisen og ordentlig god, trygg og lun stemning. Det slo meg når jeg satt der, omringet av så enormt mye kjærlighet og trygghet, at fy søren så sinnsykt heldig jeg er. Neste tanke gikk til alle dem som ikke kjenner på den tryggheten og kjærligheten nå i julen, og den tanken får hjertet mitt til å briste.

  

Det er så fort gjort å ta ting for gitt, og ta tid med familien, gode klemmer, koselige middager, og slike ting man gjør med familien, som en selvfølge. Jeg vil ikke at dette skal bli noe klisje, og det er så synd at det fort blir det. Jeg sier ikke at vi skal løpe ut å redde verden ( selv om jeg så absolutt oppfordrer til å hjelpe til der man kan, og gi hvis man har litt ekstra. Det kan vi snakke mer om i et annet innlegg) Jeg vil bare minne meg selv, og alle andre i samme situasjon, hvor sinnsykt heldige vi er.

Alle som gleder seg til jul er ubeskrivelig heldige, og vi må huske å sette pris på det. Ikke ta noe som helst for gitt, livet kan endre seg på sekunder, og du vet faktisk ikke hva morgendagen bringer. Vær takknemlig for det du har, sett pris på det, og husk på å gi tilbake til de som gjør at du kjenner på glede, trygghet og kjærlighet nå i julen❤️

 Fotograf: Tom Høgstøl

Jeg får klump i halsen av å skrive om dette. Det er synd at det ofte må en vond hendelse, eller et tap av noen vi er glad i, for at vi bli minnet på hvor fantastisk godt livet faktisk er. Så vær så snill, ta med deg denne lille oppfordringen i førjulstiden. Bruk tid sammen, snakk sammen, se hverandre, klem hverandre, fortell de du er glad i, at du er glad i dem❤️

Ha en fin mandag mine fine, så snakkes vi igjen litt senere❤️ Jeg har flere gode juleoppskrifter til dere.

Smiiil, Maren

 

7 kommentarer
    1. Smil til de du ikkje kjenner, utfordre deg med å gi de et kompliment, kanskje de har en fin jakke på – spør hvor de har kjøpt den, for den var så utrolig fin! Det kan gjøre dagen for mange, nå i alt førjulsstress, der folk har nok med seg selv og sine <3

    2. Veldig fint! Så sant dette! Skulle ønske jeg kunne be hjem veldig mange som ikke har noen, og som gruer seg til jul! Stor klem til fine,flotte, insprerende, ærlige, hærlige deg! Du blogger altså sååå bra! Så god variasjon! Jeg er imponert over deg, skjønne Maren! God jul! Nyt den max med dine fine! <3<3<3

    3. Gode og fine ord kjære venn😍 I år blir det en annerledes jul hvor en stol står tom, pappa sin stol. Men skal klare å kose oss sammen og ta vare på hverandre. Takk for at du skriver om dette, livet er skjørt og ting er ikke en selvfølge. Stor klem💗💗💗

      1. Kjære vennen min❤️ Tårene presser på når jeg leser meldingen din. En tom stol gjør grusomt vondt, men det er så godt å lese at du skriver at resten av familien skal klare seg sammen og ta vare på hverandre. Så godt at du har en god familie. sender deg og dine en stor klem, og skal tenke litt ekstra på dere nå i juletiden ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg