Fra livredd til fullstendig mestring

I dag har jeg hatt en løpetime på Spicheren treningssenter, ja hva så tenker du kanskje, hva er spesielt med det? For kun 2 måneder siden var løpesalen det skumleste stedet i verden, og jeg kunne ikke tenke meg noe mer grusomt enn å måtte stå foran der. Jeg turte jo ikke være med på en time som deltager en gang.

Nå har jeg vært instruktør i snart 4 uker på løp, og jeg elsker det! Tenk at det går an å ha en så vanvittig transformasjon fra livredd, til å kjenne på en helt enorm rus av lykke og mestring. Jeg koser meg så på de timene, og gleder meg til hver eneste torsdag. Hadde noen sagt til meg i november, at om et par måneder skal du lede disse timene, så hadde jeg aldri i verden trodd på det.

 Foto: Victoria Nevland

Jeg vil at du skal ta dette her litt til deg. Ta det inn, og ta det med deg i ditt eget liv. Har du noe du vil, som skremmer deg? Er det noe du har litt lyst til, men ikke tør? Så bra! For da har du en gylden mulighet til utvikling, og jeg lover deg – det føles så godt når man trosser de barrierene og flytter litt å grensene.

I dag kjørte jeg følgende økt på gjengen min:

  • Gå / jogg rolig i 7 minutter
  • 30 sek spurt / 15 sek pause x 3 (for å fyre i gang bena dine litt, ikke for å slite deg ut)
  • 1 minutt gange
  • 1 minutt løp / 30 sek pause x 10 (øke med 0,1 km/t i hastighet på hvert drag)
  • 2 minutter pause
  • 1 minutt løp / 30 sek x 10 (behold samme fart, men øker med 1 % i motbakke for hvert drag)
  • Nedtrapping, senk motbakken ned, og jogg rolig / gå i ca 10 minutter.

I hastighet så betyr det at hvis du for eksempel hadde løp dragene på 12 km/t så hadde du endt opp på 13 km/t på siste drag. Fordi du øker med 0,1 km/t på hvert drag. I motbakken betyr det at hvis du starter på 1% i motbakke så ender du på 10% i motbakke på siste drag. Da må tempoet selvfølgelig en del ned, men prøv å ikke gjør noe med tempo før du absolutt må!

Gøy utfordring eller hva? 💪🏼😅💦

Dette er en økt som passer perfekt inn i løpechallenge, så hvis noen føler de ikke får nok, sleng deg på denne her også❤️ Jeg synes denne økten var ordentlig gøy, og jeg håper flere av dere vil like den!!

 

Smiiil, Maren

 

 

6 kommentarer
    1. Du er et så vakkert menneske<3 Elsker hvordan du alltid er så positiv og sprer så mye glede til alt og alle rundt deg! You rock! Ha en superfin helg! 😀

    2. Åh, du stråler og er SÅ vakker! Jeg heier på deg, og skulle ønske jeg selv bodde i Kristiansand så jeg kunne joinet en av timene dine. Digger at du deler et helhetlig bilde av livet og hverdagen; sunnhet og god helse, iblandet ærlighet om tyngre perioder og at du spiser godteri i blant, hehe. Takk for at du deler av stort og smått!! Hilsen en som har fulgt deg siden 2013, men aldri har lagt igjen en kommentar- tenkte det var på tide!

      1. Åå herligfred så koselig å åpne bloggen, og bli møtt av denne kommentaren. Tusen takk for nydelige ord, og takk for at du etter så mange år, valgte å legge igjen en kommentar ❤️❤️❤️ stor klem til deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg