Et smart tips til matpakken

Heii fine dere! Jeg titter raskt innom dere for å gi dere et supersmart lite matpakke-tips. jeg la ut oppskriften på søte, men samtidig sunne belgiske vafler med masse deilig søt topping. Den oppskriften slo så godt an, og det er veldig gøy. Det gav meg inspirasjon til å dele enda en oppskrift med dere.

Vaflene ser helt like ut, men denne varianten er helt uten noe form for søtning, og fungerer helt utmerket som “brød” i nistepakken. Vaflene holder seg saftige og gode hele dagen! Jeg spiser dem gjerne med most avokado hvis jeg er hjemme, og ost&skinke hvis jeg er på farten. Så enkelt, sunt, næringsrikt og godt🧡

Oppskrift: 

  • 100g havremel 
  • 50g speltmel
  • 1 ss bakepulver 
  • 4 egg
  • Et dryss havsalt 
  • 1- 1,5 dl lett melk
  • 150g kesam
  • 1 ss smeltet smør 

Slik gjør du: 

Bland alt sammen i en bolle, og rør til en jevn og fin røre. La røren sette seg litt, ca 30 minutter, rør godt igjen og stek vaflene i vaffeljern. La dem avkjøle på rist, og finn så frem det pålegget du foretrekker.

 

Har du testet vafler som erstatning for brødskiver før? Det er virkelig verd å teste ut🧡 Ha en nydelig torsdag venner!

 

Smiiil, Maren 

 

 

2 kommentarer
      1. Har gått ut og sagt at det prosjektet ble lagt på is dessverre 🙏🏻❤️ Det er mange måneder siden. Noen ganger går ikke ting slik man hadde trodd og håpet, men intet våger, intet vinner. Så vi prøvde satse, men fikk det rett og slett ikke helt til slik vi ville.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg