En annerledes, og fantastisk god havregrøt

Frokostgrøt med en tvist

Jeg er en periodespiser når det kommer til havregrøt, og nå er jeg inne i en skikkelig havregrøt periode igjen. Jeg koser meg med å lage nye varianter av grøten, og denne her ble en skikkelig suksess. Jeg vil selvfølgelig dele den med dere, kanskje flere synes den er en vinner.

Du trenger:

  • 60g havregryn
  • Melk (jeg brukte havremelk)
  • Vanilje protein
  • Banan, kanel, honning, kokos & gurkemeie som topping

Kok opp grøten på 50/50 vann og havremelk. Rør godt om underveis. Ta grøten til side, og rør inn 20g vaniljeprotein (valgfritt) og litt kanel. Spe på med melk, så grøten får en jevnt og fin konsistens. Topp grøten med bananskiver, kokos, kanel, et lite dryss gurkemeie, og økologisk flytende honning. Den lille tvisten her er miksen av kanel, honning og gurkemeie, det er så vanvittig godt!! Bare husk å ikke ta for mye gurkemeie, kun et lite dryss, det kan fort bli bittert med for mye🧡

Jeg serverte med havre-latte og litt yoghurt til. Det er nemlig veldig godt å toppe grøten med litt yoghurt på toppen. Helt nydelig, håper du også vil like den.

I dag starter jeg dagen helt rolig hjemme, med god frokost og lave skuldre. I ettermiddag har jeg min faste løpetime, og det er jeg veldig spent på med foten min som krangler litt. Jeg satser på at det går greit, og uansett skal jeg sørge for at alle som kommer på timen skal få en helt rå intervall-økt på mølla💪🏼💦😅

Hva er dine planer for denne torsdagen? Hvis du skal trene, hva står på din treningsplan i dag? 

 

Smiiiil, Maren

 

 

17 kommentarer
    1. Den grøten hørtes god ut👍
      Skal testes til frokost i morgen!
      Et spørsmål, – vaniljeproteinpulver – fås det kun kjøpt på helsekost?
      Har sett så mange oppskrifter med det i det siste, men har ikke sett det i vanlig matbutikk, og glemmer stadig å gå innom helsekosten…🙃

    2. Hørtes overraskende godt ut. Jeg har tatt helg nå, av og til elsker man turnus livet. Jeg har løpt motbakke intervaller i dag, og resten av dagen skal brukes til å vaske leiligheten og gjøre den ekstra koselig, lage god middag, se på Good doctor og drikke vin i mitt eget selskap;)

      Klem

      1. Altså det høres perfekt ut spør du meg😍😍 Så deilig! Jeg skal også hjem å vaske leilighet straks, det er så godt å ha gjort før helgen😄😄

    3. Jeg elsker å starte dagen med en god porsjon havregrøt og ville dele min favoritt med deg! Denne spiser jeg hver eneste dag og har gjort dette i laang tid og blir aldri lei! Koker opp havregryn på melk og varmer opp frossen skogsbærblanding i mikroen til de blir varme, og blande dette inn med grøten når den er ferdigkokt. Heelt fantastisk <3
      Ønsker deg en super dag videre! Klikker meg alltid inn på bloggen din for å koble litt ut av en hektisk eksamensperiode, alltid mye god motivasjon her:)

    4. Lenge siden sist jeg spiste grøt. Er inne i en fruktsalat-periode med smootiebowls og frukt og nøtter i alle former og kombinasjoner. Merkelig..mfør skikkelig grøtdilla på sommeren, mens sommermat vil jeg tydeligvis ha nå på vinterstid.

      Ble en effektiv fullkroppsøkt på meg med supersett av bøy+chins, markløft+pushups, utfall+pushpress+roing. Enkelt og greit!

    5. Elsker havregrøt med kanel, tranebær og brunost. Da trengs ingen annen søtning.
      Supergodt.
      God helg, fine deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg