Du må tørre å være god

I dag utgår absolutt all trening, og det eneste jeg klarte å få kroppen min med på var en helt rolig rusletur. Neida, jeg er ikke syk og ikke skadet – jeg har bare trent. hehe. Jeg trener jo helt tiden, men i går trente jeg på en helt annerledes og mye hardere måte enn jeg er vant til. Jeg hadde en økt sammen med Karianne, en god kollega på Spicheren. En sprek jente som er mye sterkere enn meg, og akkurat det er helt gull! Hun pusher meg ut av komfortsonen min, og får meg til å teste både øvelser og belastning jeg aldri hadde gjort på egenhånd.

La oss ta et eksempel:

Vi skulle kjøre en EMOM 10 med 2-3 reps av en tung øvelse. Hun hadde power clean, jeg hadde thrusters. Emom betyr “every minute on the minute”. Som vil si at på minutt 1 så kjører vi 3 repetisjoner og tiden som er ingen av minuttet hviler vi, når minutt to starter så kjører vi på med 2-3 nye repetisjoner tiden som er igjen av minuttet hviler vi, slik jobber vi oss gjennom 10 minutter.

Jeg la på mine vante 40kg på stanga i en Thruster, og gjorde meg klar. ( Thruster er en kombinasjon av en helt dyp knebøy, direkte opp i en skulderpress/pushpress). Ett blikk fra Karianne sa alt. Det der var ikke min maks! Jeg visste jo innerst inn at hun kanskje hadde rett, men jeg er ikke så tøff på å kjøre de tyngste vektene. Men med d Karianne på trening er det ingen kjære mor, på med mer vekter, og jeg gjennomførte hele økten med 50 kg(!!) på stanga.

Hele 10kg mer enn jeg har gjort før, det er en vanvittig økning og sier så alt om hvor mye jeg holder meg selv tilbake.

Neste eksempel var pullups. Nei, det kan jeg ikke lenger sa jeg, jeg mistet alle repetisjonene jeg kunne da jeg sluttet å trene på et for mange måneder siden. Så det går ikke. Karianne godtok ikke det, og krevde at jeg prøvde. Opp med meg, og med masse heiarop fra henne, endte jeg på 4 supre repetisjoner, som gikk ganske så lett.

Så hva vil jeg med dette?

Jeg vil pushe dere til å tørre å gutse litt på trening, tør å øk litt på vektene, tør å prøv deg på en øvelse du ikke har mestret tidligere. Ikke hør på den lille stygge stemmen som sier du ikke kan, og lov meg at du ikke gir deg før du virkelig har prøvd.

Jeg brølte dette i mikrofonen på løpetimen min i går også. “Tør å være god!!! Tør å vær rå!! Slipp løs potensialet ditt, og LØP!!!” og gjett om folk løp!!

Det var utrolig gøy å se. Så jeg håper du som leser dette, virkelig tar det til deg, og bruker det på din neste treningsøkt. Hør at jeg heier på deg, hør at jeg sier at du må tørre å vær rå💪🏼😊 Det var dagens lille treningsprat fra meg!

God helg mine fine❤️

 

Smiiiil, Maren 

 

 

12 kommentarer
    1. Elsket dette innlegget😍 Pushet meg selv i går og endte på 17,5 kilometer, hvor nesten 10 av de var utelukkende oppover! Stolt av meg selv! Ha en fin helg ❤️

    2. Jeg ble også giret og motivert av dette, og tangerte makspulsen min på intervaller i dag! Trodde jeg skulle sprenge, men så for meg at jeg var på løpetime med deg og ville ikke skuffe, haha! :-)))

    3. For et bra og motiverende innlegg! Dette skal jeg virkelig ta med meg når jeg skal sette ny pers i markløft og når jeg skal delta på mitt første løp om to uker! Dette trengte jeg, tusen takk! 🙂

    4. Ett veldig bra innlegg! Har begynt å bruke dette heiaropet når jeg trener – funker fett! Tusen takk – du inspirerer! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg