De beste pannekakene jeg vet om

Jeg blir virkelig aldri lei av pannekaker, og lager dem flere ganger i uken. Hver gang jeg legger dem ut, så blir jeg spurt om oppskrift og jeg deler den gladelig igjen. Jeg måler aldri opp noen av ingrediensene, alt går på slump. Jeg vet at mange blir frustrerte når det ikke er noen mål å gå etter, så jeg skal prøve å være så konkret jeg kan.

Husk at du alltid bare kan spe på med litt mer væske i form av vann eller melk hvis røren blir for tykk, og blir røren for tynn så tar du bare litt mer tørrvare, i form av havremel, havregryn eller proteinpulver. Proteinpulveret kan du bare droppe hvis du vil, jeg har det mest med for smaken. Jeg har valgt å bruke havregryn og havremel, men du kan selvfølgelig bruke annen meltype også.

Jeg varierer også toppingen fra gang til gang, og denne gangen ble det melis og blåbær. Enkelt og greit🖤

Til 1 porsjon trenger du:

🖤 2 dl havremel

🖤 1 dl havregryn

🖤 2 ss kesam (vanlig eller vanilje)

🖤 2 ss proteinpulver vaniljesmak

🖤 1 stor moden banan

🖤 1 ts bakepulver

🖤 1 egg

🖤 1 ss Sukrin Gold (du kan bruke vanlig Sukrin, sukker eller annen søtning)

🖤 1 ts Kanel & 1 ts kardemomme 

🖤 Vann eller havremelk. (umulig å si mengde, du må spe på til røren blir jevn og fin)

Slik gjør du: 

Kjør sammen alle ingrediensene med stavmikser, og stek på middels varme i stekepannen. Topp med det du selv ønsker. Mine favoritter er: friske eller fryste bær, flytende honning, sirup, brunost, syltetøy eller hakket frukt (for eksempel mango, banan og eple eller pære)

Disse pannekakene er så nydelige ferske, men du kan også helt fint lage dem kvelden før, og ha dem til frokost eller lunsj dagen etter. Jeg koser meg så med disse, og hvis ikke du har testet dem enda så synes jeg du skal prøve🖤

Ha en herlig tirsdag fine dere!!

 

Smiiiil, Maren 

 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg