2019 – Thank you, next!

2019 går mot slutten, og det er jeg faktisk litt glad for. Dette året har vært turbulent, og selv om jeg liker best å holde det positivt her på bloggen så ville jeg løyet til dere hvis jeg sa at dette har vært et fantastisk år. For det er faktisk sånn at 2019 har vært litt tøft, på flere måter. Heldigvis med innputt av veldig mye bra, men året har vært preget av litt kjipe ting. Det har vært det første året som singel etter et langt forhold, med alt det innebærer. Det har vært en del sykdom i nære relasjoner, og mye som ikke helt ble slik jeg hadde tenkt at det skulle bli. Uten å gå i for mye detaljer så synes jeg det er godt at dette året er snart er over.

Det var nok nødvendig med et sånn år, et “komme seg på bena igjen” type år. Jeg har lært så enormt mye, vokst en hel del og tatt noen ordentlig viktige avgjørelser for meg selv og mitt liv. Jeg avslutter året med en følelse av at ting er ryddet opp i, vonde ting er tatt tak i, dårlige relasjoner er avsluttet, og arkene har aldri vært blankere og klare for å fylles med nye ting.

Når det er sagt, så har 2019 bydd på utallige fine minner med fantastiske mennesker. Det vært flere eksotiske reiser, fullbookede treningsreiser, smekkfulle treningeventer, masse familiehygge, nye fine bekjentskaper, koselige venninnekvelder, uendelig med latterkuler, en uforglemmelig sommer med sene kvelder og masse herlig tull og fjas med livets jenter. Det har vært mye trening, og flere spenstige sporty utfordringer. Jeg har hatt vanvittig mye gøy, så summa sumarum har året inneholdt mye fint, men jeg kjenner med hele meg at 2020 blir enda bedre❤️ Det skal det bli!

 

La oss ta en liten titt på høydepunktene i 2019:

Januar:

Jeg startet året med å gjeste lokalavisen FVNsin podcast “tidsklemma”. Jeg var også med på et event på Sørlandssenteret, We love Sports, et utrolig kult treningsevent med 100 deltagere på en typisk Maren Bootcamp.

Februar:

Denne månedens høydepunkt var Shapeup Convention i Oslo, hvor jeg hadde flere treningstimer, fikk møtt en hel haug av følgerne mine og koste meg skikkelig, enkelt magisk helg!!

Dette er også måneden jeg oppdaget Panda panda, som har blitt min all time favorite her i Kristiansand. Lokalet er så utrolig fresht og koselig, maten er ekte fargerik og sunn med ordentlig gode råvarer. Panda Panda er nesten som kontoret mitt, jeg elsker å sitte der å jobbe, så vel som en god lunsj med venner. Det er også mamma og meg sitt “stamsted”❤️❤️

      

Mars: I mars kjørte jeg en skikkelig kul Challenge sammen med Abilica og XXL. Det var en ro-challenge, og en hel haug deltok på den. Så utrolig gøy! Jeg gleder meg til å gjøre dette igjen nå i januar 2020, da med løping💪🏼

Ellers var mars sitt gigantiske høydepunkt at jeg dro til Sri Lanka med en god venninne. FOR en tur🌴☀️🌊 Vi reiste med Lapoint på surfetur, og det var virkelig en opplevelse for livet! Du kan lese om Lapoint sine surfeturer HER (reklame)

April:

I april hadde jeg bursdag, men den ble rett og slett ikke feiret, da jeg hadde min aller første tur innom sykehuset akkurat det døgnet jeg hadde bursdag. Det var spørsmål om en mulig blodpropp etter den lange reisen hjem fra Sri Lanka. En skremmende opplevelse, som heldigvis gikk helt fint. Det positive var at jeg fikk oppleve akuttmottaket og norsk helsevesen fra “andre siden”, altså som pasient, og det var en ordentlig trygg, og god opplevelse.

April bød også på hyttetur og påskekos på hovden☀️ Det var så herlig, fint vær, skiturer og kvalitetstid med familien🧡

Mai:

Mai var det endelig tid for treningsreise, denne gangen til Rhodos. Vi var en svær gjeng på tur, og det var så gøy! Jeg elsker denne delen av jobben min, og gleder meg som bare det til turene i 2020. Min nydelige partner Pia Seeberg og meg skal ha to treningsreiser i 2020, den første er til Kypros 8-15 mai og den andre er til Kroatia 5-12 september. Klikk på datoene for å lese mer om turene.

17 mai er en av mine favorittdagen, og nasjonaldagen i 2019 var veldig fin. Jeg elsker å gå i bunaden min, som min fantastiske mamma faktisk har sydd til meg❤️

Juni:

Juni var en fin måned, jeg var med på Shapeup weekend på Geilo, og holdt flere timer der. En skikkelig opptur💪🏼😊 Det er så gøy å få lov å trene så mage fine, inspirerende jenter. I tillegg var jeg i Frankrike med familien. Vi har vært i Frankrike mange ganger sammen, og det er virkelig noe av det aller aller beste jeg vet☀️

 

Juli:

Hele juli var fylt med sørlandsidyll, båtturer i skjærgården, holemturer, bryggefester, rooftopdrinks med jentene, dansing ut i de små nattestimer, masse venninnekos, og generelt en måned med mye festligheter, sol, sommerfølelse, bading og mye sosialt. I tillegg var det Palmesus, og det er jo alltids en fest i hele byen✨💃🏻  Vi hadde også flere filmkvelder utendørs, med uendelig mye godteri og snacks, og film på macen i utendørs sofa med dyner. Vilt koselig❤️

   

August:

Sommeren på hell, men det er da ingen problem når jeg dro avgårde på treningsreise til Kypros. Også denne gangen var det en stor gjeng på tur, og Kypros er alltid sykt bra! Fasilitetene der er så gode, og det var bare en så utrolig fin tur.

Jeg deltok også på mitt aller første Triatlon, sammen med min storebror. En helt utrolig kul opplevelse, og mestringsfølelse på et helt nytt nivå!!!

September:

I september var det shapeup weeked i Oslo, en treningsfest uten like!! Sånne treningseventer er noe av det aller aller kuleste jeg gjør💪🏼😍 Jeg startet også #pålagmedmaren i september, som har blitt en fin gjeng online.

Vi gjennomførte strongman run, med den samme gjengen som de to forrige årene. Nå har vi gjennomført 3 år sammen, og det er like gøy hver gang.

Oktober:

I oktober så er det ett gigantisk høydepunkt, og det er Bali❤️ Jeg tror alle som fulgte meg i den perioden trekker litt på smilebåndet nå, for jeg forelsket meg så hardt i Bali, at jeg tror det smittet over på absolutt alle rundt meg. Jeg hadde rett og slett verdens beste tur i regi av Lapoint, sammen med livets finest menneske. Janne og jeg storkoste oss på tur, og opplevde helt vilt mye på de to ukene vi var på reise. En reise jeg aldri kommer til å glemme🌊🌴☀️ Jeg skal tilbake til Bali, og det kan faktisk være det blir i løpet av 2020🙏🏻 Jeg trenger mer Bali-vibes i livet mitt!!!

   

November:

I november var det største høydepunktet å gjennomføre eventet Maren x Spicheren. Vi transformerte en svær flerbrukshall om til en nattklubb og kjørte på med den villeste treningsfelten for 100 sprekinger. Live dj, dempet belysning og masse lyseffekter. Det var så kult, og ekstra kult at det var i Kristiansand, og så vilt gøy at eventet ble fullt på noen få timer. INGEN skal komme å si at sørlendinger er trege, for det ble motbevist så til de grader her.

I november ble det også offisielt at jeg skulle begynne å jobbe på Spicheren Treningssenter. Stor stas!!🧡

Desember:

Desember er så koselig, og høydepunktene denne måneden var julekalenderen vi haddepå Instagram, med nye treningsøkter hver eneste dag (alle øktene ligger i høydepunkt på min instagramprofil). Ellers var selvfølgelig julaften et stort høydepunkt, det var mange koselige selskaper, julebord og mye familietid. Kos kos kos🎅🏻❤️✨

 

Det var 2019 dere, høydepunktene vel og merke. Et år er straks forbi, og det føles godt å på en måte få en ny sjanse til å ta med seg alle erfaringer og kunnskap fra året som gikk. Nå skal vi ta fatt på et helt nytt og ubrukt år, fylt med nye muligheter✨ Jeg ønsker 2020 velkommen❤️

Hvordan har 2019 vært for deg? hva ser du frem til i 2020? Del veldig gjerne dine tanker i kommentarfeltet😊

 

Smiiiil, Maren

 

4 kommentarer
    1. For et år det har vært for din del.
      2019 var et år med mye rart i. Kjærlighetssorg, sykdom i nær familie og jeg fikk også testet helsevesenet, tanker om livet, gjort mye rart og levd livet for å sibdet sånn og ikke minst mange fine turer. 2020, jeg er optimist. Livet er skjørt, så jeg vil bare nyte og så heier jeg på kjærligheten og fremtiden. Og bli en litt bedre utgave av meg selv!!!

    2. Så flott du er Maren =) Har lest bloggen din siden sikkert 2012 cirka, og har alltid hatt glede av det. Jeg gleder meg også til et nytt år, jeg blir tretti i år og føler at jeg har det bedre enn før, bare i det at man blir eldre og tryggere på seg selv. Takk for at du deler litt av både det som er fint og bra og det som er tungt, det er inspirerende 🙂

      1. For en nydelig melding, tusen takk Eline ❤️ Livet går opp og ned for oss alle, og jeg ser ingen grunn til å ikke dele begge deler. Sender deg en ordentlig god klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg