Oppskrift: Proteinrike egg-muffins

Denne oppskriften er helt nydelig, og en storfavoritt her i huset. Før vi snakker om oppskriften så må jeg bare få lov å si et par ord om rødbete knekkebrødene som ligge ved siden av. Dette er overhode ingen annonse, jeg husker faktisk ikke merket på dem en gang, men de er altså kjøpt på Rema1000 og smaker helt legendarisk. Jeg elsker at de har den freste rødfargen, og de har herved blitt en fast gjest i mitt kjøkkenskap. Ukes tips der altså. La oss snakke om disse proteinrike eggemuffinsene. Proppet av næring, smakfulle, og så enkle å lage. 

Oppskrift eggmuffins: 

  • 4 hele egg
  • 80g skinke
  • Ønsket mengde ost 
  • Krydder
  • Brokkoli
  • Løk (kan sløyfes) 

Slik gjør du: 

Visp sammen eggene, hakk skinken i biter og kutt brokkoli og løk i biter. Rør alt sammen, tilsett litt vann om nødvendig, og krydre godt. Spray muffinsformer og fordel røren i formene. Strø raspet ost på toppen. Jeg har faktisk også litt ost i selve røren også. Stek på 180-200 grader i 10-12 minutter. Husk at alle ovner er ulike, så følg litt med underveis. Avkjøl på rist, og nyt💛

Jeg har laget matmuffins før, og da har jeg havregryn i røren, de metter da mer, og skule jeg valgt mellom de to, så tror jeg nok matmuffins er det jeg ville gått for, hvis jeg kun skulle hatt én type. Eggmuffins, er lavkarbo, og for noen så passer det bedre. Jeg liker å få i meg en god dose karbohydrater også, fordi jeg har en aktiv livsstil og trives best mest påfyll av karbohydrater i kosten min. Der er vi alle ulike, så man kan jo velger den typen som passer best.

Oppskriften på matmuffins finner dere HER. 

Nå skal jeg ut på tur her, også avgårde på familiemiddag. I dag kal det bakes boller og bare kose oss. Søndager akkurat slik jeg liker det. 

 

Smiiiil, Maren 

4 kommentarer
    1. Har sett oppskrifter på eggmuffins før, og nå tror jeg virkelig jeg må prøve meg! Veldig praktisk å ha liggende/ha i matpakka. Vet du om de kan fryses?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg