Med et åpent sinn, og varmt hjerte

Processed with VSCO with a5 preset

Dette innlegget hadde jeg gledet meg til å dele med dere i går, med masse deilige bilder, fra en annerledes, morsom og fin helg. Så ble plutselig alt med blogg, bilder og jobb totalt uviktig. Da jeg leste om vakre Vibeke Skofterud ble jeg helt satt ut, og det føltes så uvirkelig og vondt. Man vet virkelig ikke hva morgendagen bringer, og ingen av oss vet hvor lang tid vi har her. For meg føltes det viktigere å klemme på de jeg er glad i , ringe en god vennene, sende en koselig sms til noen jeg savner, enn å sitte med bloggen i går kveld. La oss alle ta dette med oss, og la det være en påminnelse på at livet er her og nå. Vær tilstede, bruk tid på ting som gjør deg glad, omring deg med mennesker som løfter deg opp og fokuser på ting som gjør deg godt❤️ 

I helgen var jeg på yoga festival. Det var både annerledes og litt nytt, samtidig som det var utrolig spennende, inspirerende og fint. Det å være omringet av å mange varme fine mennesker, med et så åpent syn på livet, føltes befriende og herlig. Jeg fikk teste mye nytt, og lærte så masse. Jeg gikk inn med et åpent sinn, og følte jeg fikk så mye fint tilbake. Denne helgen har vært fylt med gode opplevelser, yoga, musikk, fantastisk mat og fine folk. 

Processed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 preset

❤️ Disse to ❤️

Det var spesielt et øyeblikk i går, hvor jeg kjente på en enorm takknemlighet. Vi satt en hel gjeng i en nydelig bakgård, live musikk ble spilt, sola skinte og det var masse god mat. Folk pratet lo og smilte, barn løp rundt, en hund svinset fornøyd rundt uten bånd. Midt oppi alt dette kjente jeg på hvor heldig jeg var som fikk være en del av det.

Nå skal jeg passe på at det ikke blir helt halleluja-stemning her, men jeg tror bare det er så viktig å stoppe opp, og kjenne etter på hva man er takknemlig for i en hektisk hverdag. Kjenn etter på hva som gjør deg glad, og hva som tilfører gode ting i livet ditt – mer av det!!! Kjenn også litt etter på hva som tar, mer enn det gir, og som stjeler energien din – mindre av det!!! 

Tusen takk for en herlig helg, og tusen takk til alle som var en del av den. Nå er jeg klar for en ny uke, med litt lavere skuldre, og litt mer bevisst på å gjøre ting som gjør meg glad❤️

 

Smiiil, og en ekstra god klem til hver og en av dere, fra Maren

 

7 kommentarer
    1. Hei Maren!
      Jeg har fulgt deg i veldig mange år nå og husker så godt da du mistet din forrige valp i fjor. Jeg har nettopp mistet min 9 mnd gamle pomeranian. Han fikk plutselig epileptiske krampeanfall som tok livet av han mens vi satt å koste. Det hele er som et mareritt, traumatisk og helt sjokkerende. Fra å være ute å gå tur til ligge å kose, for å så få anfall og dø 🙁 ingen tegn til sykdom på han heller… Jeg var hjemme med louis som han het, siste 7 mnd så vi knyttet et ekstremt tett bånd. Han var som babyen min 🙁 jeg bare lurer på hvordan du klarte å komme deg videre… ? Hvordan forsetter man normal hverdag fylt med positivitet når man ikke har energi eller lyst til å gjøre noe annet enn å legge i sengen :(? Det er mange som sier det hjelper å få en ny hund, men synes ikke noen kan erstatte lille louis 🙁 <3 tips og råd tas i mot takk <3

    2. Sandra: Åååå kjæreste deg, tårene strømmer og det gjør vondt langt inni hjerte mitt. Den følelsen du har nå er så uutholdelig vond, og jeg føler så sterkt med deg <3 det føles godt å kunne fortelle deg at dette som nå føles som et uendelig sort hull, vil bli lysere. det vil bli bedre og du kommer til å komme seg gjennom dette <3 det tar tid - men det vil bli bedre! Så forferdelig å lese om valpen din, så uretferdig og uforklarlig 🙁 Tiden vil hjelpe, snakke om det vil hjelpe, og sakte men sikkert prøve å gjøre dine vanlige ting, vil hjelpe. Stå opp når klokka ringer, ta en dusj, spis frokosten din. Gå en tur fordi DU har godt av det. Begynn å søk litt etter en ny hund og finn glede i det ( hvis det er aktuelt for deg med en ny en da selvfølgelig, for min del var det redningen) og kos deg med prosessen av å finne en ny liten hjerteknuser. Bruk tid, undersøk nøye og finn en seriøs oppdretter med stamtavle på hundene og gode gener. bruk tid med venn og familie. Se komedier og hør på glad musikk. Spis mat du liker, og forsøk å finn hyggelige ting. Det var groteskt urettferdig at valpen din døde, men på et tidspunkt må du forsøke å leve igjen. Du trenge absolutt ikke glemme den lille, men du må likevel forsøke å fungere i hverdagen din<3

      Når jeg mistet min lille Billy føltes det som om absolutt alt raste sammen, og hjertet knuste i en million biter. Det var så vondt! så uforklarlig vondt! Hjertet mitt ble ikke helt igjen før verdens rareste, fineste, og mest sjarmerende lille tass som labbende inn i livet mitt. Leo gjorde hjertet mitt helt igjen, og jeg elsker han høyere enn jeg trodde var mulig for et kjeledyr.

      Dette ble lagt, rotete og kanskje ikke til hjelp. men det jeg vil få frem til deg er at jeg forstår smerten din så idelig, og du må bare vite at selvom det ikke føles slik nå - så vil det bli bedre! For min del var det rett å starte prosessen for å finne en ny valp, og den dagen lille Leo kom inn i livet mitt falt den siste lille brikken på plass <3 Det er enda vondt å tenke på lille Billy, men så koser jeg litt ekstra på Leo og føler bare masse kjærlighet og gode følelser.

      Lykke til med den kommende tiden. Jeg sender deg verdens største klem. Dette kommer du deg gjennom, bare godta at det vil ta litt tid, og at du har mye bedre dager i vente <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg