Mine best tips til sunn lunsj på cafe

Hei fra lunsjen på en av mine favoritt cafeer. Jeg har kun 2-3 steder jeg spiser lunsj ute i Kristiansand, og holder meg alltid til disse. Sært? Ja så absolutt, men jeg koser meg så veldig der, elsker atmosfæren og jobber utrolig bra der. I tillegg har de så mye digg på menyen, at det blir liksom ikke det samme å gå et annet sted. I dag sitter jeg på Kjøkkenskapet, som troner høyt på min favorittliste. Mine favoritt steder når det gjelder sunn og bra lunsjmat, og hva jeg vanligvis bestiller får dere her: 

  • Kjøkkenskapet – Kyllingsalat med grovt brød eller kyllingsandwich. Har også helt vilt godt bakverk!! 
  • Bønder i byen – Kyllingsalaten, eller bondesuppe (vegetar: Gulrotsuppen er magisk, og brødet var får til er helt nydelig)
  • Will I juice – Protein smoothie bowl, jordbærflørt, grønn smoothie, eller kyllingwrap 

Alle tre bør testes ut om du er på utkikk etter sunn og god mat, laget på en ordentlig måte med gode, ekte råvarer. Nå gjelder jo dette i Kristiansand, men jeg kan gjerne slenge på min liste for sunn digg lunsjmat i Oslo også: 

  • LETT – Min store favoritt!! Salaten der er helt ubeskrivelig digg. Med marinert kalkun, søtpotet og grønne bønner blant annet. Alltid med Hoisin dressing. 
  • Juicery – Smoothie bowl FTW 
  • BIT – supert for alle salatelskere
  • Mind the Body – Super sunn take-away. Min favoritt: Kylling, brokkoli og søtpotet. Nam nam nam 
  • Fresko – Så mye godt! Salat, juice, overnight oats og proteinpannekaker 

Jeg sitter nesten alltid på det samme bordet her på Kjøkkenskapet, hvis det er ledig, og jeg bestiller nesten alltid det samme. En stor kyllingsalat, grovt brød og kaffe med melk. Hvis jeg virkelig slår på stortromma så blir det cola zero (skulle helst hatt pepsi max) også, men jeg prøver å ikke kjøpe det så ofte. Både fordi det er dyrt, unødvendig og jeg drikker virkelig alt for mye brus i hverdagen generelt. Jeg prøver å øve meg på å drikke mer vann, men jeg ser at jeg fremdeles har en lang vei å gå før det er optimalt på akkurat den kanten. 

I dag sitter jeg her å spiser og koser meg, men jeg jobber med en helt vill treningsøkt til dere. Den legges ut i morgen tidlig, og jeg gleder meg skikkelig til å dele den med dere. Jeg fikk den som utfordring fra min PT, og nå vil jeg utfordre dere. Er dere klare for en liten fysisk utfordring? Jeg skal passe på å poste den grytidlig, slik at alle som skal trene i morgen får den med seg. 

Ha en nydelig tirsdag mine venner, og takk for at du titter innom her. Denne bloggen er ingenting uten dere, så vit at jeg er takknemlig for hver eneste en av dere <3 

 

Smiiiil, Maren 

 

2 kommentarer
    1. Hei, Maren! Denne kommentaren har ingenting med innlegget å gjøre, men jeg lurer på om det er noen ledige plasser igjen på treningsreisen til deg og Pia i slutten av april? 🙂 Hvis det er det, vurderer jeg å melde meg på. Hatt lyst til å dra på en slik tur lenge – men så er det da å dra på en slik tur helt alene uten å kjenne noen fra før av….Pleier det å være en del som drar på slike turer uten å kjenne noen i forkant? Og er det litt spredning i alder på deltakerne?
      Til slutt vil jeg si at jeg synes bloggen din kjempeinspirerende, og gir meg et positivt “pusterom” i en slitsom eksamensperiode!

    2. Guro: Så utrolig gøy at du har lyst å bli med oss på tur:):) Ja det finnes noen få plasser igjen enda, og føler det står ditt navn på en av dem 🙂 Det er alltid en god del som reiser alene på våre turer, og det er virkelig ikke noe problem. Faktisk er det veldig veldig hyggelig. Vi blir som en stor vennegjeng alle sammen og Pia og meg henger med dere hele tiden så du kommer absolutt ikke til å føle deg alene <3 Det lover jeg deg! Samholdet på våre camper er helt unikt og som sagt er det mange som drar alene:) Det er jenter fra 20 til godt over 60 på våre camper, men tyngden ligger nok mellom 20-30 år 🙂 Vi tilpasser alt og man får til alt uansett forutsetninger - der sørger vi for 🙂 Så hvis dette er noe du har lyst til å synes jeg du skal slenge deg med - jeg gleder meg til å bli kjent med deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg