Gode rutiner er gull verd

Inneholder reklame

 

God morgen <3 Har dere hatt en fin start på dagen? 

Her har dagen startet på en sprek måte med morgenintervaller på Solsiden. Etterpå var vi en rask tur ute med Leo og nå sitter jeg her med frokostskåla. Rutiner altså, jeg elsker det! Tidlig opp, trening, luftetur med hunden og sunn god frokost. Gode rutiner er livet. Frokostskålen i dag består av havregryn, eplebiter, flytende honning ( blandet inn i grøten ) blåbær og mandler. Grøten er kokt opp på vann og lettmelk, enkelt, sunt og godt. 

I tillegg har jeg den faste kaffekoppen, og en fresh liten nykommer. Dette er rett og slett Collagenpulver som blandes ut i vann. Jeg har hørt utrolig mye positivt om produktet, og jeg tenker at de skader jo ikke å teste. Jeg ser ikke for meg at jeg noen gang kommer til å verken fylle i lepper, løfte opp eller rette ut noe i ansiktet, så dette blir som et naturlig alternativ for min del. 

Jeg er 28 år, og ser på dette som en super måte å forebygge. Kollagennivået i huden begynner å synke når man nærmer seg 30, så da tenker jeg at det er helt supert å starte med et kollagenpulver som huden kan utnytte. 

The Solution Anti-wrinkle collagen er altså det  pulveret dere er på bildet, helt uten smak, som blandes i valgfri mat eller drikke. Produktet skal bidra til å øke hudens elastisitet samt glatte ut hud og gi mindre rynker. Så jeg skal teste i noen uker nå, så får vi se. Jeg skal i tillegg scanne huden min før og etter, sånn at man kan få ekte håndfaste bevis å om dette funker eller ikke. To be continued.. 

Nå skal jeg straks hoppe i dusjen, stelle meg og dra avgårde. Jeg flytter hjemmekontoret ut i dag, og har avtalt å sitte sammen med en venninne på cafe. Det er fordelen ved å jobbe sånn jeg gjør, det er det samme om jeg sitter hjemme eller på cafe, så i dag skal en Shapeupartikkel og et par bloggideer skrives over en stor kaffekopp i hyggelig selskap. 

Hva er deres plan for dagen? 

 

Smiiiil, Maren 

11 kommentarer
    1. Hei Maren! Jobber du ikke lengre som sykepleier? Kan du forklare hvorfor eventuelt ikke? 🙂 Ser jo at du har mye å gjøre utenom så jeg kan vel egentlig forstå! 😀 Ha en fin dag 🙂

    2. Eva: Hehe, jeg må nesten le. Blir spurt om dette hver dag, og svarer hver dag. Men svarer gjerne enda en gang. Jeg hadde et vikariat som gikk ut i oktober, så nå tar jeg kun ekstravakter når det passer. Det er mye som skjer, og akkurat nå har jeg mulighet til å satse på blogg, PT, treningreiser osv, så da kjører jeg på med det nå mens jeg kan. Sykepleier er yrke mitt, og det er det jeg skal “bli gammel som”. men akkurat nå er jeg minimalt på sykehuset, og har fokus et litt annet sted <3

    3. Det pulveret har jeg også begynt på. Brukt det i vel 1 uke nå, så jeg er spent på resultatene. Bestilte bare en prøvepakke, så blir gøy å høre dine erfaringer siden du til og med scanner huden. Synes det virker som er klokt valg når man ikke vil sprøyte inn ting eller operere opp noe , men samtidig ta vare på huden.
      I dag har det vært crazy på jobb. Og jeg er endelig på vei hjem etter å ha hentet startnummer til et løp i morgen. Nightrun ved Sognsvann med refleks og hodelykter. 9 km, så jeg satser på å hvile meg i form i dag.
      Klem

    4. Spent på om pulveret virker! Jeg måtte droppe trening i dag pga. migrene. Utrolig kjedelig, men er mye bedre nå. Så nå prøver jeg å få lest litt til anatomi & fysiologi eksamen 🙂

    5. Høres ut som en herlig start på dagen 🙂 Gleder meg til å lese hva du syntes om pulveret; har tenkt på at jeg må øke kollagennivået mitt en stund nå, og da er jo et pulver perfekt!

    6. Hei Maren!
      Jeg har tatt kollagen og probiotika kjøpt på iherb, og har blitt SÅ mye bedre i magen! Og jeg har prøvd ALT av apotekvarer.
      Kollagen er kjent for å bedre tarmen, sjekk bloggen til Helene Ragnhild.

    7. Dette pulveret er dessverre ikke noe vitenskapelig dokumentert bak, og det er ifølge mine lærere på medisinstudiet bare tull.. men om dere føler dere bedre ved å ta det så er det nok placebo og det er nok heller ikke skadelig 😉 Men ingen påvist effekt er det å få ved det pulveret!

    8. Karoline: I dag har jeg vært å tatt en scanning av huden, og har sett bilde av hver minste lille rynke jeg har. hehe. Så nå får vi se da. Jeg synes det er artig å teste, men jeg vet ikke om dette funker enda. Vi får bare se 🙂 Takk for ditt bidrag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg