Trening i slynge – enkelt og effektivt

Jeg har hatt denne slyngen fra Abilica liggende i en eske lenge, og tidligere i uken fant jeg ut at det var på høy tid å ta den frem. Det er jeg glad jeg gjorde, trening med slynge er et supert alternativ til trening på treningssenter. Man kan fint få trent hele kroppen, og så lenge du har en dør å feste slyngen i så kan du gjøre det overalt. Genialt eller hva? 

Mitt slynge program: 

  • Knebøy med hopp  
  • Pushups 
  • Bulgarsk utfall  
  • Opptrekk 
  • Flies – Bryst
  • Superman 

1. Knebøy med hopp – super øvelse for ben og rumpe. Samtidig som man får puls.

2. Pushups – bryst, triceps, skuldre og kjernemuskulatur

3. Bulgarsk utfall – ben og rumpe. Stiller også krav til balanse.

4. Opptrekk – Hovedsakelig rygg, men også armer 

5. Flies – bryst

6. Flies – en helt rå øvelse for mage / kjernemuskulatur. 

Trening i slynge vil – uansett øvelse, utfordre kjernemuskulaturen. Dette er mine 6 beste øvelser akkurat nå, og det finges en hel haug av flere. Jeg starter med disse, også gleder jeg meg til å dele enda flere med dere fremover.

Nå er det frokost, kaffe og morgenkos med lille valpen på planen her. Senere venter en liten treningsøkt, og et møte i sentrum. I kveld får jeg besøk av to gode venninner. En finfin torsdag på planen. 

Hva er deres planer for dagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Sto opp fem og startet dagen med styrketrening. Nå etter frokost og litt organisering er på jobb:) Ha en flott dag 😀

    2. Åh så gøy! Nå fikk jeg lyst til å kjøpe meg en slynge jeg kan ha hjemme! Har du tips til hvor man kan få kjøpt en bra og rimelig en?

    3. Jeg er fan av slynge trening! På vei hjem fra jobb nå, og skal innom butikken og handle inn både may og blomster, så blir jeg klar for helgen. Tror jeg skal ha hviledag idag, så blir vasking av tøy og støvsuging. Kan kanskje ikke kalle det fridag, men treningsfri!! Ha en koselig kveld med venninner!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg