Sunn og enkel lunsj

Det har blitt mye frokost-prat her i det siste, så i dag tenkte jeg det var på tide å dele noe annet. Grunnen til at det blir mye fokus på frokost er fordi den typen mat er det aller beste jeg vet. Jeg kunne lett spist ting som havregrøt, meieriprodukter, knekkebrød med ulike typer pålegg og smoothie-bowls til alle dagens måltider. Det er så godt! Kroppen trenger litt annet enn kun typisk frokost mat, og en stor favoritt hos meg, enten til lunsj eller middag, er kyllingsalat med egg og fetaost. 

Det tar så kort tid å lage en salat som dette, og det smaker helt himmelsk. For at jeg skal bli mett av en salat, så må den inneholde mer enn kun grønne blader. I denne salaten er det agurk, mais, avokado, crispsalat, fetaost, egg, og kylling. Jeg har alltid en karbohydratkilde til også, enten pastaskruer i selve salaten, knekkebrød/grovt brød/ lomper ved siden. Som oftest blir det lomper, da kan jeg fylle lompene med kyllingsalat og vips har man en wrap. 

Denne salaten blir en skikkelig proteinbombe, med både kylling, egg og fetaost. Sunt fett får jeg fra avokadoen, og karbohydratene fra lompene. Et fint sammensatt rett med alle makroene representert. Det eneste jeg mangler her er noe rødt. Jeg var sikker på at jeg hadde tomat, men det var jeg tom for. Salaten hadde blitt så mye finere med enten tomat, paprika, granat eple eller noe annet friskt og fargerikt. Det får bli den neste salaten. Det er jo akkurat det som er så gøy, at man kan putte alt mulig i en salat, og finne nye spennende kombinasjoner. Jeg har akkurat begynt å bruke mango sammen med kylling i salater, og det er så utrolig friskt og godt. Cashewnøtter, pinjekjerner, krutonger eller valnøtter er også supert i salat for å få litt crunch. 

Hva inneholder din favoritt salat? 

 

Smiiiiil Maren 

 

10 kommentarer
    1. Åååh nå ble jeg fristet at jeg tror jeg skal lage en slik salat idag bare uten kyllingen og med masse grønnsaker Mmm<3

    2. Ser veldig godt ut 🙂 du er super flink. Men jeg trodde fetaost bare var fett og ikke inneholdt proteiner . Trodde fetaost er usunt 🙁

    3. Anonym: Definer usunt? Det er en del fett i det ja, men det er også proteiner og ikke minst ( og i mine øyne viktigst) nydelig smak 😀 Så fetaost forbli i min salat hvertfall 🙂

    4. Anonym: Jepp, de er med neste gang 🙂 Trodde jeg hadde det hjemme da jeg handlet, men der tok jeg feil. Kommer sterkere tilbake på neste salat 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg