Go hard, or go home

Midt under denne treningsøkten her så hadde jeg mer lyst å go home, enn å go hard for å si det sånn. Økten var en brutal miks av både løping, burpees, boxjumps og en hel haug av andre godsaker. Hjelpes som vi jobbet og slet – men følelsen etterpå kan faktisk ikke beskrives. Det finnes ikke noe bedre enn en solid endorfinrus, og de får vi rimelig mange av her nede. 

Økten vi kjørte het morning glory og jeg skal selvfølgelig dele den med dere:

  • Løp 200m motbakke 
  • 5 burpees
  • 10 plank row (each side)
  • 15 leg raises
  • 20 goblet squat to overhead 
  • 50 stående magerotasjoner med vektskive 

Gå 200m motbakke med en vektskive på strake armer over hodet 

  • 50 high knees
  • 20 thrusters (each side)
  • 15 box jump
  • 10 wallball 
  • 5 suicide plank 
  • 1 km fast run 

Det er sikkert noen av disse øvelsene dere ikke helt forstår, og det gjorde ikke jeg heller før jeg fikk dem demonstrert. Spør om noen er uklare så skal jeg forklare etter beste evne. Eventuelt så er det smart å google, da finner man som oftest svar.

Økten fungerer slik at du alltid må tilbake til toppen og gjøre alt før du går videre. Før du blir forvirret nå så les nøye hva jeg skriver så lover jeg at du forstår. Du starter med å løpe motbakken, deretter gjør du burpees, så for å kunne komme deg videre til neste øvelse må du starte fra toppen igjen. Det vil si at du løper, gjør burpees også kjører du plank row. For å komme videre til neste må du starte fra toppen, det vil si: Du løper, du gjør burpees, du gjør plank row også kan du kjører leg raises. Er dere med? Du må alltid gjennom alle de overstående øvelsene før du kan gå på en ny. På denne måten ser økten ved første øyekast super enkel ut, men når man forstår den så er den slettes ingen enkel sak. Du starter på toppen og jobber deg gjennom. Når du har gjort ferdig magerotasjonene så er du gjennom del 1 av økten. 

Økten er to delt, men begge skal gjennomføres, men heldigvis hver for seg. I mellom de to øktene så skal man ut på en liten gåtur, med en vektskive på strake armer over hodet. Denne gjøres heldigvis bare én gang, kun for å markere skille mellom de to øktene. Del 2 av økten gjennomføres på akkurat samme måte som del 1, du begynner fra toppen, og må alltid gjennom alle de overstående øvelsene for å kunne ta fatt på en ny. 

Forstod dere dette? Jeg håper det, for da kan dere teste den. Bytt gjerne ut øvelsene litt, og lag din egen vri. Les nøye, så skjønner du hva det går ut på, for det er nemlig ikke komplisert. Kjør på dere, og del gjerne økten med meg hvis du ender opp med å lage din egen versjon. 

Nå skal det soves her, i morgen venter 1,5 timer med Thai boksing. Wish me luck sier jeg bare. Kampsport er overhode ikke min sterkeste side, så dette kan bli artig. Jeg oppdaterer dere selvfølgelig både underveis på snapchat (marenerdvik), og senere på bloggen. Ha en nydelig dag, og før jeg glemmer det: GRATULERER MED DAGEN ALLE FLOTTE KVINNER <3 

 

Smiiiil Maren 

 

5 kommentarer
    1. Så bra dere koser dere. Kos dere masse videre!! Jeg lurte på hvor det kjempefine bikinitoppen i beige/rosa er fra? 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg