Ny super økt – The dirty thirty

Denne treningsøkten har jeg gledet meg til å dele med dere. Den er hard, effektivt, og utrolig digg – alt på en gang. Jeg svettet, hatet, jobbet og slet meg gjennom, men samtidig var det smil, latter, pushing og bøttevis med team spirit og feelgood. Jeg gjennomførte denne økten med en sprek gjeng, og har siden det kjørt den flere ganger med flere ulike personer. Alle har kommet seg gjennom, det handler bare om å moderere den litt underveis og bruke tid på å komme seg gjennom. 

Jeg har filmet alle øvelsene til dere, min første litt ordentlige treningsfilm her på bloggen, håper dere liker det. Rando Lull har hjulpet meg med å filme og klippe den sammen.

Økten har jeg valgt å kalle for dirty thirty, og den ser altså slik ut: 

30 pullups 

30 markløft 

30 box jump

30 pushsups

30 jumping lunges

30 shoulder press 

30 burpees

30 situps 

30 klatreplanke

30 thrusters

30 KB swing

30 Air-squat

30 TRX row

30 kick ups

30 chest press

30 høye kneløft 

30 step ups

30 biceps curl 

30 utfall bakover

30 clean and jerk

30 dips

30 hipthrust 

30 goblet squat 

30 sideutfall

30 tåhev

30 pikes 

30 rygghev

30 jumping jacks 

30 knebøy med hopp 

30 rollouts

 

30 øvelser, 30 repetisjoner pr øvelse – totalt hele 900 repetisjoner. Er du klar?

Et par ting før du kjører på: 

Det er lov å skalere ned, det gjør vi alle sammen. Jeg tar pullups med strikk, jeg gjør push-ups på knær og jeg bruker lette vekter på denne typen treningsøkter. Dette blir mer en pulsøkt, en svettefest og en utholdende styrketrening – ikke en økt hvor du skal jobbe tungt og løfte nye rekorder. Det er viktig for meg å si! Jeg har ikke hatt noen som har skadet seg på denne typen økter når jeg kjører dem, og det er akkurat fordi vi skalerer ned, bruker hjelpemidler og tar bevisst ikke tiden fordi fokuset ligger på treningsglede og ikke prestasjon med mest mulig på kortest mulig tid. 

Da gjenstår det bare å si lykke til, og god trening <3

 

Smiiiil Maren 

 

15 kommentarer
    1. Denne så kjempemorsom ut! Synd jeg ikke får trent denne før i mai… Er på et eget program, men jeg har kopiert økta og sparer den til da! Det blir gøy! Takk for at du delte og ha en nydelig dag!
      P.S. Jeg syns det er en bragd å komme seg gjennom alle disse øvelsene, særlig burpees!😱

    2. Så poenget her er ikke å ta 30 reps sammenhengende, men med så kort pause man klarer til man har tatt de 30 repsene? Og så over til ny øvelse?😁

    3. Takk for masse inspirasjon før jeg stikker på trening! Videoen var kjempebra, håper du får blod på tann og at det vil komme mange fler.
      Ha en fin dag:-)

    4. Hei! Det så veldig morsomt og utfordrende ut! Skal teste når influensaen slipper taket.
      Hvor lang tid brukte du på økten? Og er det ikke litt vanskelig å organisere alt utstyret? Gjør du klart alt på forhånd eller gjør du det underveis?

    5. Så gøy med video!! Det er noe helt annet å se noen utføre en øvelse enn å se forklaring i ord og bilder. Begge tomler opp!

    6. Altså, denne fikk jeg lyst til å prøve! Tungt, men så artig 😀 Cirka hvor langt tid brukte du på økta?

    7. Kan du skrive noe om hvilke olje/smør som er sunnest og best til matlaging og baking?:)
      Og hvordan er det med sukkerfrie leskedrikker, som f.eks. Zehro.? Jeg vet at det ikke er bra for tennene, men bortsett fra det, er det noen ulemper med dem?

    8. Dette så hardt og digg ut!
      Gøy med video- det vil jeg gjerne se mer av =D
      Tror jeg må sette sammen en lite program av de forskjellige øvelsene dine, er ikke alle som er gjennomførbare for meg, men definitivt mange rå øvelser!
      Gleder meg til trening i morra =D
      Tusen takk for inspirasjon!

    9. Kjører du alle 30 rep så neste øvelse?
      Aldri i livet om jeg klarer 30 pullups med strikk…. eller 30 burpees etter hverandre.
      Skal jeg prøve meg på dette ser jeg for meg 10 av hver 3 runder….

    10. Lene: presiserte dette veldig veldig nøye i innlegget – ta så mange du klarer også liten pause, så mange du klarer , pause , til du er på 30;) Jeg klarer overhode ikke 30 pullups selv 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg