Min aller mest effektive mageøvelse

Dette er en skikkelig råtass av en mageøvelse, den er uten tvil en av de tyngste og beste mageøvelsene jeg vet om. Øvelsen er brutal, og kan trenge litt øvelse før man mestrer hele. Det går fint an å dele øvelsen opp, og øve på deler av den før man setter hele serien sammen. Du kan gjerne starte med å kun stå i planken med bena i slyngen, det er et helt supert sted å starte, og absolutt både tungt og svært effektivt. Det som er så bra med å jobbe i slynger er at det er ustabilt, noe som krever at absolutt alle musklene rundt hele kjernen jobber. Se for deg kjernemuskulaturen som et belte, hvor både hele magen og ryggen får utfordret seg. 

Intense Abs Workout Routine

Denne øvelsen er som sagt sammensatt, og kan se litt komplisert ut, men det er den ikke når vi bryter den ned og ser på hver del. Jeg skulle ønske jeg hadde satt nummer på hvert bilde, men det er så enkelt som at første bilde er første bevegelse, så følger bildet nr to, nr tre osv til du er gjennom alle seks bilder. 

Slik gjør du: 

  • Stå i planke posisjon med bena i TRX / slynge
  • Gå ned på albuene
  • Skli bakover – dette er en solid utfordring for magen
  • Gå opp igjen på strake armer, og kjør en armhevning
  • Som avslutning løfter du hoften opp mot taket, og kjører en såkalt pike. 
  • Kom tilbake til utgangsposisjon og gjenta. 

Håper noen av dere har lyst å teste den, kom gjerne med en tilbakemelding på hvordan du synes den var. Ha en sprek og fin tirsdag dere. I dag har jeg oppstart med flere nye PT-kunder og det er virkelig noe av det gøyeste jeg vet. 

Hva står på din plan i dag? 

 

Smiiiil Maren

 

7 kommentarer
    1. Hei maren!
      Jeg har prøvd meg et par ganger på rundstykkene dine, og de blir kjempe gode. Det eneste problemet er at de siger ut i ovnen, og blir mer som lapper/polarbrød enn rundstykker… Jeg legger deigen i klatter på bakepapiret, men når de er i ovnen siger de ut. De smaker fortsatt godt altså, men skulle så gjerne fått de til å forbli rundstykker hehe!
      Har du opplevd det før? Evt kan du tenke deg hva jeg gjør feil?
      Klem 🙂

    2. Denne så heftig ut! Skal prøves 😀 Planen min i dag er først og fremst jobb, så direkte til mamma for å hjelpe henne med å vaske huset hun flytter fra, for så å ha ei helkroppsøkt på senteret 🙂

    3. Elise: Ja det kan jeg, fordi det samme skjedde med meg i går. Hehe. Jeg mistenker at problemet er at røren blir for våt og tynn. Så mer kompakt og ikke så vår røre vil gjøre susen. Mindre væske eller mer tørrvare 🙂 lykke til <3

    4. Hei Maren! Jeg har to spørsmål. Jeg lurer nemlig på hvordan man kan bli kvitt det overflødige fettet på magen, jeg klarer liksom ikke å gå ned fra magen min.. og de valkene vil liksom ikke helt bort.. også lurer jeg også på hvordan man kan miste fett på innsiden av lårene? Slik at de ikke “disser” liksom? Du har fått så definerte lår og har jo helt mellomrom!! Jeg vet at kostholdet har såå mye og si, men veldig sunt og er veldig sær på maten og jeg trener 4-5 ganger i uken! Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer å miste fettet mitt.. stress har jo veldig mye og si men jeg skulle Tro at med det aktivitetsnivået jeg har, i tillegg til hva jeg spiser så skulle jeg ha klart å oppnå de resultatene jeg vil. Nå er jeg ikke så flink til å inndele ulike muskelgrupper når jeg skal trene, jeg gjør liksom alltid 1 times cardio først, og deretter den type styrke jeg har lyst! Håper virkelig på svar!:):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg