Hverdagsmagi på vei til jobb

Jeg har vært uten bil i snart to måneder, og det betyr at jeg går eller sykler dit jeg skal. Det har gjort at jeg har fått et helt nytt syn på ting jeg har rundt meg, og i dag tok jeg med meg kameraet for å dokumentere litt av hverdagsmagien jeg opplever hver dag på vei til jobb. Høsten er virkelig magisk, det er så vakkert ute. Jeg har gledet meg i hele dag til å vise dere disse bildene. 

Nå må jeg lukke macen og komme meg avgårde. Torsdag er alltid fast middag med hele familien, og i dag står mammas hjemmelagde lapskaus på menyen. Skikkelig høstmat. Fy søren som jeg gleder meg. Lapskaus er både sunt, godt og perfekt å lage opp i større porsjoner å fryse ned. Jeg lager så sjeldent sånn type mat, men i dag tenkte jeg å spør mamma om oppskriften slik at jeg kan lage opp og fylle frysen med deilige lapskausmiddager.

Jeg deler gjerne oppskriften her på bloggen hvis flere vil ha den? 

 

Smiiiil Maren 

 

15 kommentarer
    1. Så nydelige bilder! Som student lager jeg ofte lapskaus, man trenger jo ingen oppskrift på det:) Poteter, kålrabi, gulrøtter, purreløk og pølse er vel standard 🙂

    2. Anonym: Pølse? Den var ny for meg 🙂 tror det lages litt ulikt. Er ikke helt disse ingrediensene vi hadde. Super studentmat ja, lapskaus altså – genial mat <3

    3. Årstiden nå kan være helt fantastisk både med fargene og lyset 🙂 Og mye magisk stemning med tåke og lavt skydekke 🙂
      Tar gjerne imot en god oppskrift på lapskaus 🙂

    4. For noen nydelige bilder! Høsten er virkelig magisk. Og ja takk til oppskrift. venninne gjengen har klubb kveld en kveld i måneden, der vi spiser litt mat og koser oss. I november er det min tur, men jeg er elendig på å finne på hva jeg skal servere til 8+ stykker. Kanskje lapskaus hadde vært noe??!!!!
      hilsen Anja

    5. Nydelige bilder! 🙂 Det har vært knall her også lenge, men nå kom regnet og høststormene.. Kos deg med godvær og lapskaus! 😉 Nyt kvelden!

    6. Følger du med på den grusomme pelsindustrien? Har du satt deg ned og sett noen filmer for å se hvordan de stakkers dyrene lider? For at vi mennesker skal være “varme”. Noe vi absolutt kan være på andre vis.
      Hvis du har sett det, så lurer jeg på hvordan du har klart å kjøpe en pelsjakke? Evt hvorfor du velger å støtte en så fryktelig industri? (Så deg med parajumer jakke).
      Dette er overhodet ikke for å være frekk eller spydig, men syntes folk burde bli mer opplyst på hvordan den industrien foregår. Trist at vi i 2016 skal støtte dette enda.
      Eller ha en super torsdag 🙂

    7. Anonym: Det er ikke frekt kjære deg. Jeg har en parajumper jakke ja, men jeg hadde aldri i verden kjøpt den i dag. Aldri!! Jeg har hatt denne jakken i over 4 år, og visste ingenting om dette da. Jeg vet mer nå, men enda for lite. Jeg tar virkelig dette til meg og har et sterkt ønske om å lære mer. Jeg bruker den jakken ekstremt lite, og hadde som sagt aldri kjøpt den den dag i dag. Jeg viser ikke denne jakken på bloggen, og det er også helt bevisst. Jeg ønsker ikke å “reklamere” for en slik jakke, og jeg kan love deg at jeg aldri kommer til å kjøpe pels igjen!! Ønsker deg også en fin torsdag <3

    8. Hei Maren! Jeg lurer bare på hvor du har kjøpt de notatbøkene du har vist på snapchat/insta de to siste dagene? Synes de var så fine!

    9. Anonym: ja de er så søte. Kjøpte dem på helt vanlig bokhandel. Tipper de selges på de fleste bokhandler. Notabene eller ARK tror jeg det var 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg