Havregrøt med smak av peanøttsmør

Peanut butter oatmeal 

I dag fikk havregrøten gjøre et lite comeback på frokostbordet mitt, og det var mildt sagt et gledelig gjensyn. Fy søren så godt det er med havregrøt når den bare lages riktig. I dag hadde jeg litt tid på morgenen før PT-kundene og da fikk jeg laget en nydelig grøt med følgende ingredienser: 

  • 60g havregryn 
  • 30g peanutbutter proteinpulver
  • Lett melk 
  • Vann 
  • 3-4 dråper stevia vanilje 

Jeg koker opp grøten på 50/50 melk og vann, så tar jeg gryta bort fra platen og rører inn proteinpulveret og stevia. Jeg tilsetter litt mer melk eller vann hvis nødvendig. Toppingen varierer jeg etter hva jeg i kjøleskapet, i dag ble det banan, blåbær og bringebær. Proteinpulveret bestiller jeg på Iherb, dere finner det HER. Bruk koden VIK961 så får du en liten rabatt på ditt første kjøp. 

Mine fast treningsblader er byttet ut med interiørmagasiner om dagen. Jeg trenger all inspirasjon jeg kan få til siste finish på leiligheten. Jeg har bestemt for noen helt ubeskrivelig vakre velur gardiner på soverommet, og fargen er så fint. Jeg kan nesten ikke vente til å vise dere. Gulvet er  straks ferdig nedslipt, så nå skal det hvit olje på før det er helt ferdig. Jeg er så spent på resultatet! Nå gjenstår det bare litt pynteting, et par tepper, litt puter og en lampe før leiligheten er komplett. 

Dagen i dag har stort sett gått med til pt-kunder. Resten av dagen blir jobb og en ekstra god middag. Planen var å få inn en styrkeøkt selv også, men jeg tror rett og slett den utgår. Sånn er det noen dager. Jeg kommer sterkere tilbake litt senere i uken. 

Har dere noen hyggelige planer for dagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

8 kommentarer
    1. Hei maren! 🙂
      Har veldig lyst å prøve proteinpulveret fra quest. Hva koster det for en slik inkludert frakt osv? Hva blir prisen på i norske kroner? Klem

    2. Hei maren! Jeg elsker havregrøt, og varianter er alltid kjekt. Favoritten min tror jeg må bli vanlig havregrøt blandet med cottagecheese, helt nydelig!!

    3. Hei! Dette så veldig godt ut 😀 Glad for å se at du også bruker mer havregryn enn det som står bak på pakkningen for “en porsjon”, som tydligvis skal være 40 gram. Skulle prøve å måle opp 40 gram en gang, det ble ALT for lite for meg! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg