Spis deg til økt overskudd og energi

Å som jeg har savnet å dele fruktfester som dette med dere. Husker dere hvor ofte det var slike godsaker på bloggen før? Jeg spiser fremdeles masse frukt, men har vært litt sløv med å dandere det på denne måten. I går fikk jeg så lyst å unne meg selv et skikkelig fruktfat og det var en fryd å kose meg med dette igjen. Dette er mat som gir meg masse overskudd og energi. Mat man blir glad av rett og slett. 

Abs are made in the kitchen 

Det er ingen hemmelighet at mye av grunnlaget for en sterk, sunn og slank kropp kommer fra kostholdet. For å orke å være aktiv trenger man påfyll av energi, for å restituere optimalt etter trening trenger man påfyll energi, og for å være mett, blid og fornøyd trenger man sunn, god og næringsrik mat. Denne kombinasjonen har jeg valgt å kalle for #marenskåla. Jeg har spist den så mye at den faktisk har fått sin egen hashtag på Instagram. Skålen består av friske bær og oppkuttet frukt, toppet med cottage cheese, skyr eller yoghurt og usaltede nøtter. Så godt, sunt og enkelt. Dere finner også en helg haug av maten jeg spiser under taggen #marenmat på Instagram. All mat jeg deler tagges med den, og jeg har oppfordret alle mine lesere og følgere til å bruke taggen når de lager noe sunt og godt som de tenker kan være til inspirasjon. Resultatet er hundrevis av fantastiske matbilder. 

I glassene har jeg faktisk ferdigkjøpt smoothie fra Bama. De små flaskene vet dere. De er så utrolig gode synes jeg, og akkurat nå er det 10kr tilbud på den på Joker, så da hamstret jeg med meg noen flasker. En deilig liten oppkvikker når man kjenner at det trengs et lite påfyll. 

Så dett ut som et fat du kunne kost deg med? 

 

Smiiiil Maren 

 

13 kommentarer
    1. Hei, har lest bloggen din og liker den, men har et par spørsmål angående kosthold. Du spiser jo mye kjøtt og melkeprodukter og jeg lurer på om du noen gang har vurdert å kutte ned på det eller ut? Har sett mange dokumentarer(cowspiracy, forks over knives. etc.) i det siste og syntes det er mer og mer uriktig og spise kjøtt og andre animalske produkter. Mener du disse produktene er utelukkende bra for kropp og sinn?

    2. hei. jeg ser at du har gått endel ned i vekt den siste tiden, blir litt bekymra… har du alt under kontroll? i tillegg er det lenge siden du har vist et balansert kosthold, med også utskeielser?

    3. Dette er så utrolig mye betre enn godteri! Må si jeg koser meg mer med et slik fat en kveld forann tven, enn jeg gjør med godteskålen og chips 🙂 🙂 Takk for alt inspirasjon du gir Maren!
      God helg, kos deg masse og nyt helgen <3

    4. Ville bare si tusen takk, for at du nok en gang ga meg motivasjon til å komme meg på trening. Du og bloggen din får meg oftere over dørstokkmila enn både venninner og kjæreste!😂 Hvis jeg sliter med å få rumpa opp av sofaen bare scroller jeg litt her og vips så kommer kruttet! Høres kanskje rart ut men ville skrive det og si tusen takk!;)

    5. Hei! Jeg spiser ikke mye salt til vanlig, men lurer på er det dumt av meg da og spise saltete nøtter? Spiser litt av de hver dag, ikke mye – men bør jeg kutte ut saltete nøtter?

    6. Hei Maren! Jeg lurer på om du teller ca kalorier du får i deg i forhold til hva du forbrenner? Eller bare spiser du sunt og koser deg? Grunnen til at jeg spør er for at jeg har gått en del på kjedlige dietter som skal hjelpe deg å gå ned i vekt. Men jeg er ekstremt lei av disse og har null overskudd. Men jeg går så lett opp i vekt at jeg blir liksom litt besatt😔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg