Slik ser hverdagen min egentlig ut

Jeg har så lyst å logge meg inn her på bloggen og spre bøttevis av treningsglede med dere. Sannheten er at jeg i en liten periode nå trener litt mindre, og har fullt fokus på bacheloroppgaven. Så dagene mine ser for det meste slik ut. En stor kaffe, og analyse av en eller annen forskningsartikkel. Jeg bruker enormt mye tid på å sitte helt stille, lese, skrive, søke og jobbe. Jeg skriver min bacheloroppgave på temaet kreft og fysisk aktivitet. Det er fantastisk spennende, men samtidig en enormt tidkrevende prosess. Treningen blir min frisone, og avbrekk fra studiene, og det føles helt utrolig godt med den timen jeg tar meg fri for å kunne fokusere kun på bevegelse og treningsglede. I dag tenkte jeg å sette sammen en ny supersett-økt, og jeg deler den mer enn gjerne med dere.

Jeg ville i grunn bare titte innom å ønske dere en herlig start på søndagen. Jeg tenker at en ekte blogg skal handle om det hverdagen min faktisk er fyllt med, og i disse dager er det mye bacheloroppgave og sykepleiestudier. Jeg vil tro jeg har mange av mine lesere er i samme situasjon nå, og at eksamenstiden straks står for tur for mange?

Det hjelper litt på å ha freshe fine negler når jeg sitter å skriver hele dagen. Jeg var nemlig hos Torunn på Neglesalongen i skippergata i Kristiansand og fikset dem opp tidligere i uken. Jeg har aldri hatt spesielt fine negler, så det at hun nå har klart å gjøre dem velstelte og delikate – helt uten forlengelse er et lite under. Selv de kjipeste styrketreningshender kan bli delikate med rett stell. Behandlingen er sponset.

Vi får motivere hverandre, og jobbe på frem mot sommeren. Så skal jeg være flink til å dele masse herlig studiesnacks, mellommåltider, sunn energimat til krevende dager, og sist men ikke minst masse herlig treningsglede. Høres det bra ut? Er det noe spesielt dere har lyst å lese om? Kom mer enn gjerne med ønsker. Jeg blogger jo for dere, og synes det er herlig å få ønsker fra dere. 

Ha en super søndag dere, mer fra denne kanten senere. 

 

Smiiiil Maren 

 

16 kommentarer
    1. Masse lykke til med skrivingen 😊😊. Dette “nailer” du i havn! Heier på deg😊 Hilsen fra Raufoss, med planer om intervaller i trapper i dag 😉 Hehe

    2. Går også en tid med eksamner i møte!
      Kunne du delt noe om hvordan du prioriterer / organsierer tiden din nå på travle dager?
      Er veldig interesert i å lese om mat også, men er allergisk mot hvetemel så det begrenser mye. Har du noen gode middagsretter som består mye av grønnsaker? Gjerne gulrot, brokkoli og noe i den duren?
      Du er en stor inspirasjon, stå på og lykke til med oppgaven 🙂

    3. Stå på, Maren!
      Jeg, som sikkert mange andre som leser bloggen din, går snart inn i en lang eksamensperiode selv. Da synes jeg det er både motiverende å se hvor disiplinert og hardt du jobber, men også at du er så flink til å koble av og ta deg egentid 🙂
      Jeg sliter ofte med den balansen i eksamenstiden selv, og får “dårlig samvittighet” visst jeg f.eks bruker lang tid på trening, eller tar en dag fri. Selv om jeg jo vet at fysisk aktivitet og avkobling faktisk kan bedre den faglige prestasjonen, ender det ofte med at dette blir nedprioritert til fordel for enda noen timer med bøkene, gjerne med en godtepose som motivasjon, hehe.. Kanskje noen kjenner seg igjen?
      I år tenker jeg å bli bedre på å legge inn gode pauser og snacks med god samvittighet i stedet, inspirert av deg 🙂 Lykke til med bacheloren!

    4. Herlig hvis du kan legge ut litt matinspirasjon og hvordan du legger inn trening nå i eksamensperioden 🙂 Selv skal jeg også skrive oppgave i dag, men tenker ei treningsøkt i kveld når jeg har sittet i ro hele dagen. Alltid mer motiverende at vi er flere i samme båt! Klem

    5. Lykke til med skrivingen! Jeg har gjerne lyst til å lese om hviledager – hvor mange dager, stølhet og viktigheten av det? Selv trener jeg 4-5 dager og tar hviledager litt når jeg selv føler jeg trenger det pga f.eks stølhet, men er kanskje ikke like flink til å tenke på at kroppen virkelig trenger det.. hm vanskelig, er jo så moro å trene 🙂

    6. du er så fantastisk, maren!! stå på videre 😀 jeg leser også til eksamener nå, og gleder meg virkelig til sommeren kommer og jeg kan fokusere helt og holdent på treningen igjen. masse lykke til videre, du er super <3

    7. Litt tips til hvordan man håndterer bachelorskriving sammen med trening! Har ikke vært så flink å prioritere bacheloroppgaven i forhold til trening, men skal snu om på det fra nå av. Vil ikke droppe trening helt heller, men vil at bacheloroppgaven skal komme først!
      Vi får motivere hverandre som du sier 🙂

    8. Jeg går i tiende klassen og det står snart eksamen for tur. Det hjelper å høre at det ikke bare er jeg som nedprioriterer treningen litt i slike tider. Selv om jeg får mye ut av en tur ut i frisk luft etter en økt med øving og lesing. Jeg husker forsatt når jeg skulle ha prøve i tyske preposisjoner også sa jeg dem høyt mens jeg løpte. Sekseren kom overraskende, da jeg ikke hadde øvd så mye mer enn det 😀

    9. Skriver du om trening under behandling av kreft, tiden etter behandlig, for de som må leve med uhelbredelig kreft, for de som er “kurert”? Eller litt av alt? Kommer du til å lage et innlegg på bloggen om kreft og trening når du er ferdig med bachelor oppgaven?

    10. Hei, Maren. Jeg vet du har skrevet om dette før, men jeg har likevel lyst til å ønske meg et innlegg om hvorfor du valgte å flytte fra Oslo, hvorfor du ikke trivdes så godt i lengden, osv. 🙂 Jeg vurderer å studere i Oslo blant annet pga. utvalget på universitetet, men får liksom ikke helt go´følelsen ved tanken. Da frister heller Bergen mer, men er litt usikker på om jeg finner studiet mitt der. Håper du har noen tanker i det minste, føler at vi er ganske like både når det kommer til personlighet og interesser. Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg