Dette er mitt fristed

God fredagsmorgen dere. Jeg forteller dere ofte at jeg skal ut å gå meg en liten tur, ut å få litt luft eller bare ut å hente litt energi. Turen går nesten utelukkende til Odderøya som ligger like ved leiligheten min. På øverste bildet står jeg på Odderøya og ser innover strandpromenaden, Tresse, Nupen parken og Bystranda. Har du vært i Kristiansand, kanskje du kjenner igjen stedene? 


Jeg elsker Odderøya, og koser meg så når jeg rusler rundt der ute. Odderøya har alt, både skogsti, vakre svaberg, tett natur, og nydelige utsiktsplasser. Det er noe helt spesielt å kunne sette seg ned på svabergene, og se utover sjøen, hvile øynene på horisonten og bare la tankene fly. Jeg må le litt, for ofte når jeg snapper fra Odderøya så får jeg et par snapper i retur fra gode venner. “Hva tenker du på i dag vennen”. Det er nemlig ofte ut hit jeg drar når jeg har behov for å være litt alene, finne løsning på utfordringer, bearberide store ( positive som negative ) nyheter, hente inspirasjon eller bare fylle på med energi og overskudd. 


I dag nyter jeg første fridag etter eksamen, og skal ha en deilig rolig morgen, etterfulgt av kaffe med to av mine aller beste venninner. Jeg lå våken å så Homeland til godt over kl 02 i natt, så jeg ser for meg at det blir en stille og rolig fredagskveld.

Jeg skulle egentlig vært på fjellet i helgen, men med regn på værmeldingen så utgikk det glatt. Jeg storkoser meg på hytta, og uvær er bare koselig, men akkurat regn er bare kjipt. Da velger vi heller en ny helg, litt utover i sesongen. 

Hva er dine helgeplaner?

 

Smiiiil Maren

10 kommentarer
    1. Der var det utrolig fint. Kjenner jeg blir misunnelig. Er disse bildene tatt nå i dag? 🙂 Om de er, så er du heldig som slipper snø og gråvær i februar 🙂
      Ha en fin fin dag!

    2. veienmotsuksess: Bildene er tatt i går 🙂 Står i innlegget også – gikk tur etter eksamen var levert:):) I dag er det grått og faktisk litt snø igjen her også 🙁

    3. Utrolig flott! Skjønner godt at du liker å gå tur der! Jeg har dessverre nesten ikke vært i Kristiansand, bortsett fra på Odderøya faktisk! Var der og så Backstreet Boys (haha) for et par sommere siden! 🙂
      Kjenner jeg gleder meg til å flytte tilbake til Sandefjord til sommeren, det er noe eget ved å bo ved vannet og svabergene…!
      Nyt dagen!

    4. Så trivelig innlegg! Det er så fint å ha et sånt sted å dra til. Det gjør godt å bare komme ut i frisk luft, og noe eget ved å være ute i naturen <3
      Ser ut som en helt annen årstid nede hos dere, i motsetning til her i Trondheim, hvor vi har full vinter med nysnø og snø på trærne 🙂

    5. veienmotsuksess: Bildene er tatt i går 🙂 Står i innlegget også – gikk tur etter eksamen var levert:):) I dag er det grått og faktisk litt snø igjen her også 🙁
      svar: Jeg må nok ha oversett den biten hvor du skrev at bildene ble tatt i går 🙂 Nesten for godt til å være sant. Ser ut som deilig vår vær og at sommeren er rett rundt hjørnet.. Gud, hva jeg savner sommeren “/ Spesielt når det vises – 10 på vår gradestokk.
      Kos deg videre med fredagskvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg