Lyst å utvikle deg og lære noe nytt innenfor trening?

Sponset TRX-kurs

God morgen hjerter. Jeg er tidlig oppe på en lørdag, og tusler rundt i leiligheten, rydder litt, fikser litt og koser meg med kaffekopp nr to i hånden. Jeg elsker å stå opp tidlig på lørdagsmorgenen, det er noe helt spesielt med den morgenstunden på lørdagen. Jeg har fri, jeg har god tid, og det føles som om hele verden fremdeles sover. Jeg går å tenker litt på alle mailene jeg får fra dere, og i det siste har det vært en hel haug av mail om tips til kurs, fagdager, seminarer, trenings-camper, og trenings-reiser. Jeg skal fortelle dere om alle mine trenings-reise planer i et eget innlegg i morgen, så der er det bare å følge med. Jeg har også tipset dere om Martin Norum sitt kurs i Kristiansand 11 februar, med tema trening og ernæring for fettforbrenning. 



Når det gjelder treningskurs, så har jeg en soleklar anbefaling, og det er TRX-kurs med Alexander Aalererud i regi av Gymline. Husker dere jeg deltok på dette kurset i Oslo i november? Det var et to dagers kurs, og ikke trodde jeg det var mulig å lære så enormt mye på så kort tid. Kurset var en helt super kombinasjon av teori og praksis. Jeg lærte mye jeg har tatt i bruk i min egen trening, og mye jeg har bruk på kunder. Jeg fikk en liten åpenbaring når det kom til kjernemuskulatur, og hvor lite jeg egentlig kunne om det fra før. Jeg fikk masse nye verktøy å bruke i min treningshverdag, og et kraftig utvidet øvelsesrepetoar. 




Alexander er en helt fantastisk dyktig trener og kursholder, noe jeg for så vidt visste fra før, men denne helgen fikk jeg det bekreftet så til de grader. Hele helgen var så lærerik, og et solid motivasjons-boost for min del. Noe av det beste var samholdet i gjengen, humoren og stemningen. Fy søren som vi koste oss. 

Nå er det snart tid for nye kurs, og dere kan se oversikt over kursdatoene, og lese mer om TRX kursene HER. Det finnes både TRX-gruppe, og TRX for PT. 

Nå skal jeg starte lørdagen min her, med en liten luftetur ute i snøen etterfulgt av en liten core-sirkel med TRX på Solsiden. Jeg ble rett og slett inspirert av dette innlegget til å finne frem slyngen min igjen. Ha en deilig lørdag dere! 

 

Smiiiiil Maren 

7 kommentarer
    1. Nina: Det er jo det som er så genialt – det kan tilpasses til alle nivå 🙂 I Kristiansand brukes TRX på senior timer på et treningsenter og det funker så bra! TRX kan like så gjerne være en god støtte , som en utfordring. Noen bruker den for å utfordre balanse og gjøre øvelser mer utfordrende og tyngre. Andre vil bruke TRX som en støtte for å mestre øvelser – eksempelvis støtte i en knebøy på seniortimer, eller slik som meg: støtte i en pistol squat ( ett bens knebøy ) som er en øvelse jeg i utgangspunktet ikke mestrer alene 🙂

    2. Hei Maren!
      Jeg synes alltid det er like gøy å klikke meg innom bloggen din! Du inspirerer!
      Kom nettopp hjem fra slynge time, fantastisk morsom treningsform.
      Jeg har bare et spørsmål angående et bilde du viste av en digital klokke for en tid tilbake. Usikker på om det var på bloggen eller snap, men jeg husker at jeg synes den var så fin. Husker du hvor den var fra?
      Ønsker deg en herlig lørdag videre:)

    3. Signe: Det er Polar V800. jeg tester den i et par uker nå, og skal skrive en anmeldelse av den veldig snart. Har testet den på gåtur, løpetur, intervaller og styrketrening 😉

    4. Jeg kunne tenke meg å lære mer om slyngetrening – har hørt mye positivt – kanskje kurs er tingen ? Takk for info

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg