Årets styggeste julebakst

Jeg ler og ler, se på disse marsipankulene her da. Har du sett noe så lite delikat? Kulene i seg selv var egentlig kjempe fine, men så tenkte jeg at jeg skulle gjøre dem enda bedre både på smak og utseende. Jeg rullet derfor kulene i kakao og melis – vel dette ble resultatet. Vanligvis så ville jeg ikke delt dem fordi de ser så kjipe ut, men de ble så utrolige gode på smak at jeg tenkte at jeg får bare la det stå til og dele dem likevell.

Oppskriften er simpel, og dere som har fulgt meg en stund fikk disse servert i fjor også – bare i en litt mer delikat innpakning. Hehe.

  • 100g lyst mandelmel
  • 80g sukrinmelis
  • 25g sukrin gold
  • 2 dråper mandel essens 
  • 1 eggehvitte

Rør alle ingrediensene godt sammen, og spe på med litt vann hvis nødvendig, slik at du får en fast fin deig. Dekk til bollen med plast, og sett den i kjøleskapet over natten, eller i 4-6 timer. Lag gjerne deigen på morgenen, og trill kuler på ettermiddagen. Jeg anbefaler dere å prøve dere på en litt annen topping enn meg. Hehe. Sett på en non-stop sjokolade, eller en mokkabønne. Trill kulene i kokos, eller andre spennende alternativer. 


Jeg kunne fint laget en ny porsjon og pyntet dem penere, men sannheten er at det går null og nada av sunne alternativer i min famiie i julen. Jeg lager det til bloggen, fordi det er mange som ønsker det, men det går i helt normal, vanlig, tradisjonell julebagst hos meg og mine i julen. Derfor ble det med denne en porsjonen, og da ble det altså disse bildene til dere. Jeg lover finere og mer delikate bilder neste gang. Dere får bare tro meg på at de smaker bedre enn de ser ut.

 

Smiiiiiil Maren

6 kommentarer
    1. Misunner ditt sunne syn på julekosen, jeg tør derimot ikke tillate meg selv å se på julekosen engang. Burde ikke vært sånn, men sånn er det dessverre :/ Ha en strålende dag, Maren! <3
      -Maia

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg