Tidenes treningsfest

Nå er jeg vel hjemme etter en langhelg i Trondheim. Jeg har tatt en lang god dusj, og spist god mat, nå sitter jeg her å skal prøve å oppsummere helgen og jeg vet sannelig ikke hvor jeg skal begynne. Helgen har vært så innholdsrik og så utorlig bra, jeg har vært med på så mye spennende, og rett og slett blitt litt forelsket i Trondheim. Fredagen startet med en shoot med 3t-shop, hvor vi tok bilder av nyheter fra både Adidas, Reebok, og Helly Hansen. Bildet over et tatt med mitt kamera i farta, men dere får hvertfall sett et antrekk. Jeg gleder meg veldig til å vise dere de freshe nyhetene. 


Lørdagen startet med et helt fantastisk foredrag med Bente K. Bremset. Temaet var når sunt blir usunt, og jeg tok meg seg i å sitte å nikke og gjenkjenne gjennom hele foredrget. Hun hadde så mange gode poeng, så gode tydelig budskap og så mye bra å komme med. Det er ordentlig vondt å se hvor langt det kan gå, og hvor uutholdelig vanskelig og kaotisk dette med mat og trening kan bli for enkelte. Dette kunne jeg skrevet en hel avhandling om, og det skal jeg ikke gjøre her nå, men jeg har lyst å dele en film med dere. Jeg måtte se bort et par ganger underveis i denne filmen, fordi det knøt seg i magen, og jeg kjente en klump i halsen. Jeg synes det er så trist, og direkte vondt at så mange føler på et så sterkt kaos rundt dette med mat. Jeg håper så inderlig at jeg kan få lov å være en motpol mot dette enormte fokuset, og få lov å fremme et sunt, og variert kosthold, med vanlig, normal, mat. Jeg har så lyst å fremme viktigheten av maten for å kunne fungere, maten er energi, mat er livsviktig, og da er det så trist at det skal bli så forvirrende og vondt for mange. Jeg har lyst å oppfordre dere til å se denne filmen, den heter Matro, og dere finner den HER.

Etter dette foredraget, fulgte enda et foredrag. Dette het Fuel Your Mind, og det handlet om mindfulness. Her skrev jeg ingen notater, jeg hadde bare lyst å være tilsted eog lytte. årsaken er enkel – dette er noe jeg personlig er enormt dårlig på, og trenger å jobbe med. Vi hadde en 10 minutter meditasjon underveis i foredraget, og det var virkelig helt spesielt fint. Tusen takk til Cecilie K. Sundet for et lærerikt, nyttig og fint foredrag. 

Så var det tid for lunsj, og da var virkelig alt mulig tilgjengelig for oss på et fresht kjøkken. 3Tgjengen disket opp med alt du kan tenke deg av ferskt pålegg, salater, alt av grønnsaker, speltlomper, knekkebrød, musli,. yoghurt, cottage cheese, skyr, gresk yoghurt osv osv. I tilegg var det så mye god snacks som stod fremme til oss hele tiden. Nøttemix me dog uten salt, kjeks, masse frukt, friske bær, proteinsjokolader i alle mulige former, m&m´s, og bamsemums. Mmmm. Jeg har spist så mange questbarer i helgen at det er helt vilt. Godt man har trent litt også sier jeg bare. 

Etter lunsj var det en time som het: Let´s bands med fantastiske Marc Oliver Kluike. Dette var en time med fokus på funksjonell trening med strikk. Jeg har trent en god del med strikk før, men lærme så mye nytt av Marc. Han var en herlig sprudlende og energisk fyr, som gav enormt mye av seg selv på timene. Jeg sitter igjen med masse nye øvelser i øvelsesbanken min etter en time med han. Marc viste oss øvelser jeg aldri hadde tenkt på at kunne gjøres med strikk, og kombinert med funky rytmer og masse energi ble det en lærerik og gøy time. Jeg gleder meg til å dele nye strikk-programmer med dere. 


Som siste time på angendaen på lørdagen stod Ashtanga Yoga med selveste Vibeke Klemmetsen. Dette var en nybegynner time, men jeg synes den var ganske så utfordrende likevel jeg. Vibeke er en fantastisk læremester, og hun rettet på meg, og hjalp meg masse underveis. Jeg lærte så mye, og viktigst av alt, jeg fikk en påminnelse om at jeg ikke på forsømme yogaen. Kroppen min takker meg når jeg gjør yoga. Note so self: Gjør yoga mye oftere!!

I dag rakk jeg kun en gruppetime før jeg måtte dra til flyplassen, men den timen var mer enn nok for å si det slik. Timen het Thalympia, og damen bak er noe av det råeste jeg har møtt. Thale heter hun, og hun var et fyrverkeri av en trener. For en energi!! Jeg presset meg langt over evne, og jobbet hardere enn jeg trodde jeg kunne – utelukkende på grunn av to ting: Thales motiverende tilrop og energi, og booste av de fire nydelige jentene jeg hadde på teamet mitt. Thalympia var en slags blanding av crossfit, egenvekstrening og stasjonstrening. Vi jobbet på 10 ulike stasjoner, med to øvelser på hver stasjon, 10 rep på den ene øvelsen, 10 rep på den andre, så mange gange ri klarte innenfor  2 minutter, så var det videre til ny stasjon, med to øvelser, 10 rep pr, i 2 minutter og slik fortsatte vi gjennom alle 10 stasjonene. Dette var første runde, på andre runde var det samme øvelser og repetisjoner, men arbeidstiden var redusert til 1 minutt. En beindhard time, hvor svetten silte og pulsen lå skyhøyt. Vi brukte kettlebells, vektskiver, egen kroppsvekt og matter. Øvelsene var blandt annet burpees, KBswing, walking plank, thrusters, hoppende utfall, knebøy med hopp, eksplosive hopp med vektskiver og mange flere. En RÅ time, som gav meg tidenes treningsboost. 


Etter denne timen rakk jeg verken dusje eller noe som helst, jeg måtte bare hoppe i bilen og dure ut til flyplassen hvor flyet tok meg hjem til deilige Kristiansand. Nå sitter jeg her i sofaen og tenker tilbake på en helt magisk helg, masse nye bekjentskaper og treningsminner for livet. Tusen tusen tusen takk til 3T og 3t-shop som inviterte meg på denne helgen. Jeg storkoste meg, og gleder meg til neste år!! 

PS: Det var en hel haug av andre timer også, men man kan jo ikke få med seg alt. Annerkjente trenere fra inn og utland kjørte både spinning, dance, aerobic, kickboksing/kampsport inspirerte timer, yoga, og step

 

 

Smiiiiiil Maren 

 

16 kommentarer
    1. Så gøy å lese – dette virker som en SUPER helg – gleder meg til mer bilder og mer info jeg klikket linket også – en tankevekker!

    2. helt ærlig.. Har du aldri hatt et anstrengt forhold til mat??:) du får alt til å virke så avbalansert og fint, men er det virkelig slik?? :/

    3. Ida: Anstrengt er nok feil ord, men jeg har i perioder spist for lite og i perioder alt for mye. Men det er relatert til hvordan jeg har det pga av andre ting som skjer i livet mitt, det er ikke maten i seg selv som er problemet. Jeg kan overspise pga følelser som er vonde, og jeg kan ha spist for lite i en periode hvor jeg gikk gjennom et brudd som var ordentlig tøft. Men da har det altså vært ting i livet mitt som igjen har påvirket inntaket , så en spiseforstyrrelse eller problemer direkte linket til mat har jeg aldri hatt nei.

    4. Virker som du har hatt en strålende helg!!
      Den filmen du linker til er virkelig sterk for meg å se, har sett den før men får alltid tårer i øynene når jeg ser den fordi jeg er en av de det gjelder. Har dessverre levd med ortoreksi de siste tre årene, er blit mye bedre men ikke helt i mål enda.. Nettopp ferdig med å bake hveteboller til familien, men tørr jeg å spise en bolle selv? nei jeg tok ikke en eneste en.. jeg skulle så gjerne ha greid å spise en og nyte det men det er vanskeligere enn det høres ut som.
      Du er vikrleig en stor inspirajson for meg, for å få i meg nok mat og for å tenke på trening som noe jeg ikke må tvinge meg selv til men at det skal være GØY! Trening skal gi energi og ikke bryte ned kroppen og det er du virkelig god på å bevise!
      Ha en fortsatt fin kveld og en god mandag i morgen!
      klem fra fast leser

    5. Gleder meg til ny inspirasjon på “strikk- fronten”! 😀 Har skaffet meg både vanlig strikk og minibands, men vet ikke helt hvordan jeg skal sette sammen en hel økt med de uten at det blir for lett/ kjedelig. Tips mottas med STOOOOOR takk!
      Klem, Janniche

    6. Det er lett å unngå et anstrengt forhold til mat når man, som deg, tydeligvis kan spise så mye dritt og usunt man vil, og likevel beholde sixpacken. Du fremstiller det ihvertfall som om du aldri tenker på hva og hvor mye du spiser, noe som ikke står helt i stil med den lave fettprosenten din. Enten er det jug, eller så er du ekstremt heldig.

    7. Anja: Men når har jeg fremstillt at jeg spiser mye dritt og usunnt mat? Jeg har da et sunt og variert kosthold, og det er jo det jeg viser her på bloggen uke etter uke? 🙂 Jeg spiser litt annerledes i helgene ja, men jeg har jo en sunn livsstil? Og jeg trener jevnt og trutt uke etter uke, og det har jeg gjort i mange mange år. Så jeg føler da vrikelig ikke at jeg ikke gjør noe for å ha en trent kropp? Forstod ikke denne kommentaren helt jeg 🙂

    8. Åh, bor i Trondheim og trener på 3t, hadde såå lyst til å være med på noen av timene denne helgen, men reiste til Spania på fredag 🙁 Neste år har jeg ihvertfall veldig lyst til å være med, så fantastisk gøy ut 🙂

    9. Skjønner heller ikke den kommentaren fra Anja lengre opp her, og det fremstår for meg som om noen prøver å stille deg i et dårlig lys. Det fortjener du virkelig ikke.
      Du er jo et tydelig eksempel på at sunt kosthold og variert trening over lang tid, gir synlige resultater som ikke forsvinner dersom man spiser en bolle eller to. Er ikke det motiverende, så vet ikke jeg 🙂
      Håper du får en herlig mandag, og en herlig uke.
      Klem fra meg!

    10. Å, jeg er helt enig! Thale er ei helt rå dame! Trener på 3T selv, men jeg var bortreist i helga og fikk ikke blitt med på Mastermania. Tar det igjen neste gang 🙂

    11. Den kommentaren fra Anja blir bare helt malplassert, det er så langt fra hvordan du fremstiller deg selv!
      Takk for en kjempefin blogg med masse inspirasjon og motivasjon!

    12. Takk for fantastisk innsats – og for at du var akkurat så sprudlende, utadvendt og genuin som du fremstiller deg på bloggen! Rett og slett EKTE! .. Og takk for fine ord om timen min, det betyr mye!

    13. Hei Maren!
      Veldig kjekt å møte deg i helga på 3T og ikke minst takk for gode ord om foredraget mitt. Etter å ha fulgt bloggen din i noe som føles som evigheter 😉 ble jeg veldig glad for at du var akkurat slik jeg har fått inntrykk av (og som Thale sier: EKTE). Fortsett den gode jobben med å fremme balanse og et variert og godt kosthold med plass til det meste. Håper vi sees igjen ved en senere anledning 🙂

    14. Ååååh Thale er helt fantastisk! Jeg føler meg så heldig som har “hennes” 3T senter som nærmeste nabo <3 Timene hennes kan være fullbooka ei uke i forveien 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg