Crossfit – er det for alle ?

Da har jeg hatt min andre time på Crossfit Kvadraturen, og jeg må si at denne crossfiten sniker seg inn under huden på meg. Jeg som trodde Crossfit ikke var for alle, og at det var en utrolig skremmende og ubehagelig greie. En ting er treningsformen og øktene generelt, der er jeg enda litt redd og skeptisk. Det som overbeviser meg om at dette er noe helt unik og fint er miljøet. Det er noe helt spesiellt med crossfit-mennesker, de er så åpne, så imøtekommende og så utrolig inkluderende. I løpet av de to dagene jeg har vært på CFK så har jeg fått hilse på så mange nye hyggelige mennesker. Med det samme de ser at du er ny så kommer de bort, hilser, smiler og slår av en prat. Herligfred så koselig! 


“Hofta!!!!! ALT sitter i hofta, nå må du skyte med hofta da Erdvik!!” Yes, den setningen har jeg hørt fra Coach Trondsen en million ganger i dag. Hofte hofte hofte, eksplosivitet og skyt hofta er virkelig take home message fra dagens økt på crossfiten. Enn så lenge så øver jeg kun teknikk, og kjører ikke økter enda. Dette er etter mitt eget ønske fordi jeg føler meg så fersk og usikker på mye av teknikken enda.

Sindre er heldigvis utrolig tålmodig med meg, og terper og terper helt til det sitter. Vi har gått gjennom en hel haug av øvelser bare sånn at jeg får dannet meg et bilde av dem, men det gjenstår enormt med teknikkøving og finpuss før jeg mestrer dem. Jeg koser meg, og jeg synes det er gøy, men samtidig så ufattelig frustrerende å møte en treningsform jeg ikke mestrer, og som jeg virkelig må jobbe for å få til. Tid og kontinuitet er stikkord – jeg gir meg ikke!

Nå er jeg straks på vei ut til flyplassen, Trondheim er destinasjonen og en hel helg fyllt med trening og morro. Jeg gleder meg så til denne helgen, og ikke minst til å treffe skjønneste Nora min igjen, og de herlige jentene fra 3t-shop. Jeg gleder meg til ny inspirasjon på treningsfronten, og spennende foredrag med dyktige mennesker. Kamera og notatblokken er med, og jeg skal selvfølgelig ta dere med på reisen. 

Nå må jeg få pakket det siste her, og komme meg ut til flyplassen. Ha en fantastisk torsdag dere, det er så koselig at dere har begynt å kommentere litt igjen. Det var litt stille en periode, og det er så mye gøyere å oppdatere hyppig når dere er her, og responderer. Så tusen takk for det, jeg føler meg så heldig som har dere her. 

 

Smiiiiiil Maren

 

15 kommentarer
    1. Jeg synes crossfit ser så gøy ut! Allikevel har jeg ikke tord å prøve meg, føler man må være ganske sterk for å ha noe der å gjøre… Gleder meg til å lese mer om crossfit på bloggen din, kanskje jeg kan få et spark i rumpa til å teste det selv etterhvert 😉
      Velkommen til Trondheim! Håper du har med gummistøvler og flytevest, for her er det skikkelig drittvær…:/

    2. Heisann jeg barer lurer angående den sjokoladehavregrøten din, går det ann å bruke freia bakekakao til den eller ? hvilken type kakao bruker du?:) Er det mer kalorier i freia sin kanskje

    3. I morgen kl 17 er det tabata crossfit på 3t-ilsvika, hvis du har tid kan du jo ta en tur dit! 🙂 Jeg har vært med en gang før og skal tilbake i morgen, det er ingen avanserte crossfitøvelser, kun enkle som alle klarer. Uansett, håper du får en strålende helg i Trondheim (selv om jeg tror været blir alt annet enn strålende…)
      Klem <3

    4. Har testa ut Crossfit Nydalen, var ganske artig, men er ikke helt for meg. Mestret alle øvelsene som hun hadde satt opp, instruktøren og det var morsomt, og jeg kan forstå det sosiale ved trening, men jeg er veldig sosial av meg og jeg tar kontakt med folk på senter og de tar kontakt med meg, kjempekoselig. Hadde jeg fått mer ut av det sosiale ved å være med på crossfit enn jeg gjør nå, hadde jeg nok hengt meg på bølgen, men nå betaler jeg 164 kr i måneden for treningsmedlemsskap og kan trene gratis der jeg jobber og der kjæresten jobber. Har ikke tid, haha.

    5. crossfit må jo passe ypperlig for ei sprek jente som deg!:) mener da også å huske at du pleide å være med på Bislett challenge ( wooow nå innser jeg at jeg jammen har fulgt deg lenge :P) Det er jo mye det samme det da, kanskje bortsett fra de der oly – løftene og alle de andre vanskelige greiene hehe! Kanskje du bare må grønne på og ikke tenke at du er noe dårligere enn de andre som er der!:) jeg varmedlem på crossfitsenter i fjor høst, og det var gøy men litt for dyrt for meg da. Vurderer å begynne igjen!

    6. Eline: Ja det er det negative – Crossfit er ganske så dyrt :-/ men hvis man ser på det så er ser jo nesten som å ha PT timer fordi man får så god oppfølging

    7. Så gøy at du har begynt med crossfit; jeg har nemlig også begynt nå nettopp! Hadde min første økt i går og er dødsstøl i dag, haha. Har hatt lyst til å begynne lenge, men vært redd for at jeg er for svak + at det er for dyrt for en studentlommebok, men nå får jeg sponset det av familien 😀 og ironisk nok er jeg på mitt svakeste noensinne! Gleder meg til å høre videre om din opplevelse av crossfit! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg