Tren hele kroppen på kveldstur

Forrige uke hadde jeg en utrolig deilig kveldstur i skumringen. Når dagene blir lange og hektiske er det helt magisk å komme seg ut i frisk luft. Vi la turen til vakre baneheia, og det var ren terapi for både kropp og hode å rusle rundt på de fine stiene i tussmørket. Baneheia har en kjempe fin lysløype, så om det skulle bli mørkt er det ingen fare. Det er i grunn bare koselig. Jeg er litt mørkredd av meg, men samtidig er kveldstur noe av det aller beste jeg vet. Løsningen er å finne en trygg og god person (eller flere) å gå sammen med. 


Ingen tur uten signatur-posen, haha. Jeg føler nesten dette har blitt min signatur, bakover i bro og det ene benet opp. Bro kan gjøres hvor som helst når somt helst, og jeg måtte selvfølgelig ta en liten bro på benken. Denne fine lille benken kan brukes til å mye mer, og vips satt jeg sammen en liten treningsøkt til dere: 

  • Hopp opp på benk
  • Bulgarsk utfall på benk 
  • Dips 
  • Step ups 
  • Armhenvinger mot benken 
  • Hipthrust 


Kjør 10 repetisjoner pr øvelse, og på de øvelsene som er unilaterale ( ett og ett ben) kjører du 10 rep pr ben. Dette gjelder da step ups og bulgarsk utfall. Kjør alle øvelsene etter hverandre uten pause, så tar du deg 2 minutter pause før du kjører på ny runde. Gjenta 4 runder. Vips har du trent gjennom hele kroppen med hele 40 repetisjoner pr øvelse. Så enkelt, og så gøy! 

Mulig jeg er litt over middel entusiatisk fordi jeg elsker å trene utendørs, og elsker egenvektstrening, men jeg synes hvertfall dette var ordentlig gøy. Finn deg en benk på neste tur, og test ut programmet. Fortell meg gjerne hva du synes. Bor du Kristiansand så kan jeg tipse om at Baneheia har mange av disse fine røde benkene langs lysløypa.


I dag lusker jeg rundt som en skygge av meg selv, jeg er rett og slett helt utslitt etter Oslohelgen, og prøver å lade batteriene til en ny tur allerede i over i morgen. En annen grunn til at jeg er litt sliten er fordi jeg hadde min første time på Crossfit Kvadraturen i går. Fy flate dere, det Crossfit greiene er ikke til å spøke med. Jeg failet så uendelig mange ganger at dere vil ikke tro det. Til slutt måtte jeg bare le av håpløsheten. Coach Sindre var utrolig tålmodig med meg, etter en god time så satt endelig et par av øvelsene vi øvde på, og den gleden og mestringen jeg følte da kan nesten ikke beskrives. Jeg kommer med et eget crossfit innlegg til dere iløpet av morgendagen. 

På mandag starter jeg på nytt løpeprogram. Jeg går inn i fase2 og gleder meg virkelig til det. Jeg deler selfølgelig de nye øktene med dere. Så stay tuned for både Crossfit og løpe oppdateringer. Ellers blir det jo mildt sagt en sprek langhelg på denne frøkna med Master Mania i Trondheim. Mye på planen, og mye gøy å oppdatere dere på fremover. Følg meg gjerne på Snapchat (marenerdvik) og Instagram @marenerdvik for oppdaternger. 

Nå skal jeg flate ut på sofaen resten av kvelden. Ha en nydelig tirsdagskveld dere. 

 

Smiiiiil Maren 

 

17 kommentarer
    1. Har så lyst på den jakken Maren!
      Hvilken str har du i den og hvor høy er du?
      Er usikker på om jeg skal kjøpe i small eller medium med tanke på å kunne ha tjukk genser under osv. Hva annbefaler du?:-)

    2. Elsker også å gå tur på kveldene, men er lik deg og er litt mørkeredd. Det koseligste er jo uansett å gå sammen med noen, så kan man skravle og ha litt venninne tid samtidig 🙂 Gleder meg masse til crossfit-update! Du er så flink å prøve nye ting!! All ære til deg 🙂

    3. Ah… utetrening. Vet du: jeg tør faktisk ikke!! Føler meg så klein og dum om jeg f.eks hopper opp og ned på en benk/eller kjører hipthrusts… fysj😛😛 jeg vil men tør virkelig ikke. Merkelig med det, for jeg er ikke selvbevisst på samme måte når jeg trener på senter/gym.

    4. Leste kommentarene over – jeg synes også det er litt vanskelig å gjøre øvelser ute – MEN det hjelper å være flere – da blir set plutselig bare gøy 🙂
      Takk for fin blogg og mange tips

    5. Hei!:) lurer bare på om du kunne ha laget ett innlegg med forskjellige intervaller, mtp hvor pulsen skal ligge på i dragene og i pausene. Synes alt det der er så vanskelig, vanskelig å vite hvor mye jeg skal presse meg på forskjellige intervaller:)

    6. Kan du hjelpe meg litt med hvilken rumpeøvelse som er meget effektiv og lett tilgjengelig på treningssenter. Har hatt glute bridge og hip thrust, men det er ikke alltid mulighet på senteret å få tak i store vekter i diameter så tenkte å prøve noe nytt. Har satt opp bulgarsk utfall, men veldig i tvil om den tar nok på rumpa fordi jeg kjenner det omtrent bare på lår og det vil jeg ikke fokusere på. Er vanlig utfall bedre? Men det er ikke nok plass til gående utfall. Knebøy har jeg allerede, men vil ha en øvelse som tar mye og egentlig bare på rumpa. Hjelp jeg trenger hjelp!! 🙂

    7. Hei Maren, jeg må si at jeg blir utrolig inspirert av din blogg, både når det kommer til kosthold og trening. Jeg lurer på om du har noen tips angående intervalltrening, jeg har nemlig funnet en bakke i Baneheia som jeg tror er gunstig til nettopp det. Det ar ca 40-50 sekunder å spurte opp bakken, og jeg lurer på hvor mange ganger du ville ha løpt opp og ned for å gjennomføre en bra intervalløkt? Ønsker deg en fin onsdag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg