Ekstra kylling takk

Jeg delte bildet av lunsjen min på instagram og snapchat i går, og fikk flere spørsmål om hva i all verden det skulle forestille. Først forstod jeg ikke hva de mente, det var da helt tydelig at dette var en super digg kyllingsalat som jeg skulle nyte til lunsj? Da jeg tok en litt nærmere titt på bildene så forstod jeg kanskje litt mer hvorfor folk lurte, man kan jo faktisk ikke se noe grønn salat eller grønnsaker på bildet. Det eneste man ser er en gigantisk haug av krydret kylling. Jeg elsker kyllingsalat, og når jeg får revet kylling, som tillegg er krydret med et deilig krydder så kan det ikke bli bedre. Derfor ber jeg alltid om ekstra kylling. Mmmm


Jeg bruker å kjøpe salat på en koselig cafe like ved siden av leiligheten min, også tar jeg den med hjem, velter hele boksen over på en stor tallerken, og tilsetter avokado. Vanligvis lager jeg selvfølgelig salaten selv, men noen ganger er det bare så godt å få den ferdig. Alle råvarene er så fint kuttet opp, og de er alltid så freshe og ferske. Pestoene er en historie for seg selv, i mine øyne blir en hver salat en fest så lenge den bare får litt pesto på seg. Dette er ingen reklame, jeg har kjøpt og betalt salaten min selv. Innlegget er kun ment som en lunsj og/eller middagsinspirasjon når magen rumler, og kreativiteten svikter deg. 


Jeg storkoser meg med Oslobesøk. I går fikk vi både kost oss i leiligeten, trent på AQ like ved her jeg bor, gått min faste runde i baneheia i solsteken, vist rundt i sentrum, strandpromenaden og mine andre Kristiansandfavoritter. Vi var også innom å hilste på mine kolleger på Solsiden Ptsenter, før vi avsluttet dagen i sofakroken, iført joggebukse, med taco, søtpotetchips, proteinrike vaniljemuffins, fruktfat og questbarer på menyen. 

Jeg har tatt bilder og dokumentert både søtpotetchipsen, og de sunne deilige muffinsene. Så begge deler vil bli delt på bloggen i løpet av kort tid. Muffiensene var uten tvil en av de beste oppskriftene jeg noen gang har prøvd. Jeg slumpet på alle ingredienser, men når jeg fikk smakt dem så var min første tanke at dette må jeg få skrevet ned og delt med dere lesere. Alle gode ting må deles!

 

Smiiiil Maren

10 kommentarer
    1. Går det fint Ann å ha frukt/fruktfat til kveldsmat? F.eks en banan, et eple og kanskje en questbar til? Eller er dette for lite å spise som et måltid og til kvelds? 🙂

    2. Kristina: Det kommer helt ann på hva du har spist i løpet av dagen, aktivitetsnivået ditt, og ikke minst, hva er målet ditt? Hva ønsker du? Skal du ned i vekt, opp i vekt, får du i deg tilstrekkelig av de ulike nutirentene (karb, fett, og protein) osv. Det du beskriver er sunt og bra, men om det er for lite kan jeg ikke svare på uten å vite noe som helst om kostholdet ditt ellers, aktivitetsnivå og målsetning. Vet sånne svar er så kjedelige,men det er rett og slett sånn det er 🙂

    3. Mm, gleder meg til muffinsoppskriften! Så bildene på snap, og de så jo magisk gode ut! <3
      Men forresten, hvem er "vi", noen du vil fortelle om snart? <3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg