Endelig tilbake

God fredag dere. Jeg har jobbhelg på sykehuset denne helgen, og starter med senvakt i dag. Jeg har blitt veldig glad i disse vaktene som starter kl 15. Jeg liker å ha fri på dagen, og kunne starte dagen rolig med god frokost, kaffe og etterhvert en treningsøkt før jobb. I dag startet jeg dagen i Jegersberg, og turen gikk opp til Holmekollen.

Jeg har et litt spesielt forhold til Holmekollen turen. Det var nemlig min faste runde jeg løp med den nydelige hunden min som jeg hadde i hele 12 år. Jeg har så og si ikke verken gått eller jogget den turen etter hunden døde, men nå har jeg endelig hoppet i det, og løpt turen et par ganger alene. Det føles helt fantastisk å være tilbake i den løypa, turen er virkelig fantastisk. Deler av turen er svært kupert, og går i ulent terreng langt inne i skogen. Jeg elsker slike løyper, og det gir meg en helt ubeskrivelig endorfinrus å løpe rundt i slike omgivelser.

Jeg har også vært innom posten å hentet hele tre esker med questbarer, litt kos må vi jo ha når vi skal jobbe hele helgen. Jeg liker å kose meg litt ekstra når jeg må jobbe i helgene, og har planer om å lage noe ekstra god mat å ta med meg på jobb i dag. Jeg fikk levert en utrolig spennende pakke fra Prior på døren i dag morges. Den inneholdt både kalkunfilet, og masse andre godsaker. Jeg tenker at jeg skal lage meg noe godt med kylling eller kalkun. Kanskje en slags rett i form med grønnsaker, kokosmelk og masse deilig krydderier. Vi får se hva det blir til!

Hva er deres planer denne fredagen? 

 

Smiiiil Maren

 

15 kommentarer
    1. Malin: haha, har hatt to allerede i dag, og klokken er bare 11.30. Såååå, blir sikkert hvertfall 4 stykker i dag. Har ikke noen regel på hvor mange jeg spiser, noen dager er det ingen, noen dager er det en, en dag kan det blir 5 stykker fordelt på dagen. Så, det varierer veldig 😀

    2. Har turnusfri, siden jeg jobbet forrige helg. Av og til er det jo kjempe deilig med turnus. Jeg har støvsuget og ryddet leiligheten, så nå er den klar for helg. Skal ut å handle inn til Taco fredag med Pepsi max etterpå, trene litt og bare slappe av. Deilig å ha gjort mye før kl 12. Gleder meg til å løpe litt etterpå.
      Nå er det litt tvserie titting, Mistresses. Helt hektet.
      Og må handle blomster, det er så koselig.
      God helg.
      Hilsen Anja

    3. Så fint det er der oppe 🙂 Er ikke så kjent, men har gått en del til “Den omvendte båt”, det er jo en kjempefin tur! Har alltid tenkte at det virker digg å gå opp dit på sommeren for så å bade på vei ned, men da vi var der i sommer var det nesten ikke vann.
      Jeg skal på kino og spise thaimat ute i dag, litt studentluksus 🙂 God helg!

    4. Jeg har planer om å tilbringe dagen med selvstudier, en treningsøkt med ei venninne og tacofredag med naboen <3 Riktig god arbeidshelg Maren 🙂

    5. Hei!
      Må bare få lov til å fortelle deg at du er en person jeg ser opp til! Blir i så godt humør av å lese bloggen din og følge med på treningen din, du er så utrolig positiv og for meg en gledespreder 🙂 Trener aktivt selv, og du er en stor inspirasjon!
      Fortsett å vær deg selv, mennesker som deg fortjener masser av skryt. God helg!
      – Ann Kristin

    6. Så snill du er som tar med questbar til dine kollegaer. Og så snill du er som kaller dem nettopp det. For du er i praksis?? Tipper du er en drømmestudent. Jobber jo selv på sykehus, og har en del studenter. Mye rart kan man si. Hehe. Men så lenge man er åpen, pålitelig, ståpå, engasjert og ydmyk går det bra. Det tror jeg du er. Og ikke minst interessert i det man skal jobbe med. God jobbhelg.
      Hilsen Anja

    7. Så fin natur ! Burde vel ta turen dit en dag, i og med at jeg også bor i Kristiansand :- )
      Her går det i samme ulla som deg, jobbhelg står på planen til denne forkjøla jenta!
      God jobbhelg, skjønne deg 🙂

    8. Anja: Ble litt langt å skrive kontaktsykepleiere, men jeg ser jo sånn sett på dem som kolleger. Man blir jo som en del av avdelingen når man er i en så lang praksis. Det er jo nesten 3 mnd 🙂 Storkoser meg og føler bare jeg har vært så heldig med både kontaktsykepleiere og avdelingen. Koser meg som sykepleierstudent i praksis:)

    9. Hei Maren!
      Takk for alt du gir! Veldig gøy å følge deg.
      Kan se det er fler som har spurt om du kan skrive litt mer om løpeprogrammet dit. Hvor mange dager intervall, langtur og hvile? Og kombinasjon med styrketrening?
      Tror vi er mange her ute som synes det kan være vanskelig å legge opp en god treningsuke, især dersom man vil flere ting. Hadde vært spennende å høre hvordan du gjør det, selv om vi alle er ulike og det nok handler mest om å finne sin egen balanse. Men alltid godt med innspill fra en av de erfarne, attpåtil med treningsglede:-)

    10. Anne: Jeg kommer tilbake til mer løping fra og med neste uke, ble satt kraftig tilbake av en forkjølelse og dermed ble det en ufrivillig pause i løpeopplegget. Stay tuned – det kommer 😉

      Tusen takk for fine ord, utrolig koselig:):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg