Kollektiv frokost

Først og frems må jeg bare få lov å si tusen tusen takk for alle de fine tilbakemeldingene på Cover shooten i går. Jeg har lest alle kommentarene flere ganger, og jeg blir helt rørt over alle de fine ordene deres. Tenk så heldig jeg er som har en så nydelig lesergruppe som dere. Jeg får så og si aldri noe negativt fra dere, dere bidrar og er aktive, dere motiverer og inspirerer i kommentarfeltet. Dere byr på dere selv, og dere tørr å dele både egne erfaringer, tips og råd. Når jeg nå gjorde denne shooten som jeg var så nervøs for, så backet dere meg opp, og ordene deres etter jeg la ut bildene fra shooten er til å bli rørt av. Så tusen tusen takk til hver og en av dere for at akkurat du har valgt å være en del av denne bloggen <3

Så, la oss snakke frokokost. Jeg bor jo som dere vet i et godt over middels sporty kollektiv med to herlige jenter. Vi lager mye god mat her, og i dag tenkte jeg å dele litt frokostinspirasjon. Først ut er denne deilige pannekaken som lages her hver eneste morgen. Så den ikke fristende ut? Denne deiligheten er super enkel og lage, og gir deg alt du trenger for en næringsrik og god frokost. Du får masse proteiner, sunt fett og karbohydrater. 

Du trenger: 

  • Egg (to hvitter og et egg)
  • Havgreryn
  • Proteinpulver med coockies & cream smak
  • Kanel 

Bland alle ingreriendene sammen i en bolle, og bruk stavmikser for å knuse havregrynene. Rør om til en jevn røre, og hell røren i stekepanne på middels varme. Stek under lokk. Når pannekaken er ferdig leggr du den ut på en tallerken og topper me sukekrfritt blåbærsyltetøy, bananskiver og valnøtter. 

Neste frokosttips er en kjent godsak her på bloggen, men den spises jevnlig både til frokost og kveldsmat her i kollektivet så vi kjører på og deler igjen. Denne skåla inneholder eplebiter i bunn, bananskiver og bær. Så kommer et lag med gresk yoghurt sitron og cottage cheese. Neste lag inneholder litt flere bær, før det hele toppes med litt mer cottage cheese, kanel, sukrin, cashewnøtter og musli. Mmmmm! Jeg blir virkelig aldri lei av meieriproduktkombinasjoner. For å oppsummere så trenger du: 

  • Eple, banan og bær 
  • Cottage cheese mager 
  • Gresk yoghurt sitron 
  • Kanel & sukrin 
  • Usaltede nøtter & musli 


Nå skal jeg straks avgårde på enda et lite intervju/fotooppdrag. Hjelpes hvor det går unna, men guri så gøy det er! Dette er en virkelig en kontrast til mitt rolige, litt trege, men fantastisk deilige liv i Kristiansand. Jeg storkoser meg med alt dette her, men jeg må innrømme at jeg trives aller best i litt roligere omgivelser hjemme på sørlandet. Senere i dag kommer 3t-damene til Oslo og de har jeg jo ikke sett siden Trondheimsbesøket mitt for noen måneder siden. Jeg gleder meg til å møte dem for en matbit og litt skravlings senere. 

Ha en herlig onsdag dere. Make the best of it!

 

Smiiiiiil Maren



10 kommentarer
    1. Enda et fotooppdag?? Wow, du er virkelig travel!! Men så utrolig gøy det må være! Ønsker deg en fantastisk fin dag i Oslo:)

    2. Kjære Maren, hvordan skal noen engang kunne komme på noe negativt om deg? Du sprer jo bare positivitet, glede og inspirasjon!! Også er du jo så blid og smiler hele tiden!!
      Og for noen fristende frokoster, ser kjempedigg ut!
      Klem

    3. Elsker bloggen din og styes ofte du har mye variert innhold, men syntes det begynner å bli litt kjedelig å lese om denne marenskåla di annenhver dag.

    4. Charlotte: Denne er faktisk ikke min da, det er hun ene jeg bor sammen med. Men jeg tar poenget, pause fra Marenskåla – got it 😉 Ha en herlig dag! M

    5. Hei😊 Liker veldig godt alle oppskriftene du legger ut! Inspirerende! 🙂
      Hvilken proteinpulver er brukt i pannekaken?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg